• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (Audi A4 Quattro 177hk)
    Anonym (?) skrev 2015-02-21 19:10:40 följande:
    Nu var det ju uppenbarligen ett problem, annars hade ts inte blivit av med körkortet.
    Nja. Problemet i detta fallet är ju lagen, alt att TS faktiskt blev lagförd.

TS, ta kontakt med Trafikjuristen om du har råd. Har hört om folk som fått tillbaka körkortet snabbare eller fått behålla det genom att anlita honom.
  • Anonym (ledsen)

Jag kan TA att bli av med den 1 månad. Två månader blir lite problem..

• irriducbili

Försöka går ju alltid, räkna dock inte med att dom tar hänsyn till antal prickfria år.
    En gång när jag vart av med körkortet överklagade jag via advokat, och fick ner det från tre till två månader. Dock var det massa merjobb och kostade pengar.

"If you can´t do the time, don´t do the crime"

As a child I could walk on the ceiling
  • Anonym (?)
    Anonym (Audi A4 Quattro 177hk) skrev 2015-02-21 19:13:35 följande:
    Ja? Vilket betyder att hade hon lättat på gasen och kört i 80 på 80-vägen, så hade hon inte haft problem nu, utan istället haft sitt körtkort kvar.
  • Anonym (Klart man kan, men man får inte)
    Anonym (Audi A4 Quattro 177hk) skrev 2015-02-21 19:13:35 följande:

TS, ta kontakt med Trafikjuristen om du har råd. Har hört om folk som fått tillbaka körkortet snabbare eller fått behålla det genom att anlita honom.
    Man kan väl säga att det var tur att det var lagen som tog TS, det kunde likaväl ha varit en person som TS tog med sin bil när hon körde för fort...

Visst kan man köra snabbare än vad hastighetsgränserna anger, men man FÅR inte av olika skäl, tex många utfarter, mötande trafik, vägskäl, skymd sikt, djupa diken etc. Så även om din bil utan problem kan köra 220km/h så får du inte göra det
  • Anonym (Audi A4 2.0TDI Q 177hk)
    Anonym (Klart man kan, men man får inte) skrev 2015-02-21 19:34:05 följande:
    Man kan väl säga att det var tur att det var lagen som tog TS, det kunde likaväl ha varit en person som TS tog med sin bil när hon körde för fort...

Visst kan man köra snabbare än vad hastighetsgränserna anger, men man FÅR inte av olika skäl, tex många utfarter, mötande trafik, vägskäl, skymd sikt, djupa diken etc. Så även om din bil utan problem kan köra 220km/h så får du inte göra det
    222km/h.
  • Anonym (...)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-21 19:21:20 följande:

Jag kan TA att bli av med den 1 månad. Två månader blir lite problem..

• elmadumle

Du har gjort bort dig rejält och du få¨r stå ditt kast. Det finns aldrig ¨några förmildrande omständigheter för att ¨någon ska få behålla ett indraget körkort.

• MAN78

Väldigt många off topic svar här. Intyg från arbetsgivaren kan förkorta spärrtiden något. I mitt fall från två till en månad. Vår VD har redan skrivit två brev i år :)

• Anonym (ledsen)
    MAN78 skrev 2015-02-22 12:11:14 följande:

Väldigt många off topic svar här. Intyg från arbetsgivaren kan förkorta spärrtiden något. I mitt fall från två till en månad. Vår VD har redan skrivit två brev i år :)

jag har ingen arbetsgivare. Jag pluggar
Svar på tråden Förlorat körkort