• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (***)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-21 16:02:28 följande:

Jag VET att det är självförvållat men alla gör vi misstag!

Misstag? Har du ingen koll på hur fort du kör? Om du ser att du håller 30 km över gällande hastighet så har du två val, antingen sakta ner till laglig hastighet eller fortsätta ligga över. Inget av alternativen är ett misstag, det är aktiva handlingar.
  • Anonym (ledsen)

Men guud man kan göra fel. Lägg av att hacka på mig det är inte det tråden handlar om

• viktorjohan

Jag körde 101 på 70-sträcka och förlorade körkortet 2 månader. Ansökte om att få behålla det. Hade handikappad dotter som ofta behövde skjuts till olika platser, jag hade också handikapparkeringstillstånd. Min far låg för döden i en annan stad. Men det ansågs inte vara skäl nog. Trösta dig med att det kunde varit värre.

• Anonym (***)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-21 17:09:48 följande:

Men guud man kan göra fel. Lägg av att hacka på mig det är inte det tråden handlar om

Ta då konsekvensen för ditt fel.
  • Anonym (Audi A4 Quattro 177hk)
    Anonym (?) skrev 2015-02-21 17:01:02 följande:
    Har du kört laglydigt i 22 år och sedan helt plötsligt bara bestämde dig för att blåsa på i 110 på en 80-väg, eller är det så att du brukar köra för fort men detta var första gången du åkte fast?

Att du kört prickfritt bevisar ju ingenting om hur du brukar köra, de kan ju lika gärna tro att du brukar trampa på gasen men hade "otur" just den här dagen att polisen tog dig.
    Nu är det ju en helt annan diskussion, men det är inga problem att "blåsa på" i 110km/h på en 80-väg. Allt beror på omständigheterna.

Ville bara säga det.
  • Fjärilslarv

Min bil har i alla fall en hastighetsmätare.
    Jag brukar kolla på den emellanåt så jag håller rätt hastighet.
    kanske kan vara en idé att skaffa en sådan ts?

• Anonym (Qwe)

Ja alla kan göra misstag men man får alltid ta konsekvenserna av dem! Jag har också blivit av med kortet men jag chansade endast för att jag visste att det fungerar utan! Hade jag suttit i din sits hade jag inte chansat.

Handling=konsekvens

• Anonym (II)

Trist för dig och jobbigt att bli av med körkortet. Men det går, allt går, det är en begränsad tid (2 månader) och allt går att lösa praktiskt under den tiden.

Du får tillbaka ditt körkort snart och tänk på hastigheten i fortsättningen, gör aldrig om samma misstag.

• leam

Jag tror knappast att det räknas som särskilda skäl.

Du får ta konsekvenserna.

• Anonym (?)
    Anonym (Audi A4 Quattro 177hk) skrev 2015-02-21 17:20:44 följande:
    Nu är det ju en helt annan diskussion, men det är inga problem att "blåsa på" i 110km/h på en 80-väg. Allt beror på omständigheterna.

Ville bara säga det.
    Nu var det ju uppenbarligen ett problem, annars hade ts inte blivit av med körkortet.
Svar på tråden Förlorat körkort