• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (L)
    slutdiskuterat skrev 2015-03-12 17:06:00 följande:
    Den här diskussionen borde ju egentligen vara slut för länge sedan. Vi kan bara konstatera att det inte är mer än rätt att du har blivit av med kortet med tanke på att du körde väldigt mycket för fort. Att du får problem i din vardag är ju bara ditt fel och ditt problem och inget du ska gråta ut över här.
  • Anonym (rätt)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-12 16:48:15 följande:
    Vadå missat en skylt? Jag har inte missat nån skylt. Jag gasade på bara utan att tänka på hur fort det gick.
    Ja jag kör väldigt mkt. Skjutsar ungarna o mig själv. Blir väl en 5-6 ggr om dagen jag åker hemifrån. Sen har jag två av barnens pappa 15 mil bort så det blir att jag åker lite dit oxå
    Så du visste hastigheten och struntade i att du körde 37 för fort? Eller fungerar inte hastighetsmätaren?

Varför åker du hemifrån 5-6 gånger per dag? Låter onormal
    t mycket.
  • Anonym (II)
    Anonym (rätt) skrev 2015-03-12 18:50:21 följande:
    Varför åker du hemifrån 5-6 gånger per dag? Låter onormal
    t mycket.

Ja med tanke på att TS går i skolan på dagarna så fattar inte jag heller hur hon kan köra så många gånger fram och tillbaka som 5-6 ggr om dagen om hon åker hemifrån.

För ts läser ju inte på distans, det är ju därför körkortet är så viktigt för henne?
  • dm75

Har man ett jobb kan chefen intyga att man behöver körkortet i jobbet. Det brukar leda till 2 månader utan lapp istället för 3. Kolla med skolan ifall de kan intyga nåt liknande ! Däremot kommer du att bli utan minst 2 månader hur du än gör..

Trist och lätt hänt, kan hända vem som helst...

• Sweet Sofia
    dm75 skrev 2015-03-13 03:11:24 följande:

Har man ett jobb kan chefen intyga att man behöver körkortet i jobbet. Det brukar leda till 2 månader utan lapp istället för 3. Kolla med skolan ifall de kan intyga nåt liknande ! Däremot kommer du att bli utan minst 2 månader hur du än gör..

Trist och lätt hänt, kan hända vem som helst...

Eftersom skola inte har krav på att man ska ha körkort är det meningslöst.
  • slutdiskuterat
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-12 17:08:33 följande:
    Jo det är här man gnäller. Eller har du nåt bättre forum?
    Varför gnälla alls? Du vet att man kan bli av med körkortet om man kör för fort, så varför gjorde du det? Se till att hålla hastigheten så får du inga problem (och skyll inte på att alla andra kör för fort). Gjort är gjort. Lev med det.
    Vi tar jobb vi inte vill ha, för att kunna köpa saker vi inte behöver, för att imponera på folk vi inte tycker om.
  • Anonym (ledsen)

Haha lustigt att ni tror att jag ljuger om allting. 

Jag åker först en gång till dagis & min skola. Hem för lunch. tillbaka till skolan. Kanske hem en gång innan dagishämtning. Hämtar på dagis. Skjutsar nåt barn till kompis, skjutsar ett till barn till kompis, hämtar barn från kompis, har glömt att handla nåt...osv osv osv osv...

Man går inte i skolan hela hela dagarna. Man har mkt egen studeitid som vuxen. VAD NU DET HAR MED DETTA ATT GÖRA

slutdiskuterat skrev 2015-03-13 09:17:29 följande:
    Varför gnälla alls? Du vet att man kan bli av med körkortet om man kör för fort, så varför gjorde du det? Se till att hålla hastigheten så får du inga problem (och skyll inte på att alla andra kör för fort). Gjort är gjort. Lev med det.

Då ska jag leta upp andra gnälltrådar här på fl och anmäla dessa, eftersom det är inte tillåtet på FL.

• sextiotalist

OK, för att svara konkret.
    Det var oerhört klantigt att köra så mycket för fort, men det inser du nog själv, speciellt när man är beroende av bilen.
    Troligen får du stå ditt kast. En släkting till sambon blev av med sitt körkort (lika klantigt och av samma orsak) och fick ta en ofrivillig semestermånad (körde taxi) och det sved för honom. Bor också på landet och blev beroende av grannar för att få hem mat t.ex

• Sweet Sofia
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-13 13:11:51 följande:

Haha lustigt att ni tror att jag ljuger om allting. 

Jag åker först en gång till dagis & min skola. Hem för lunch. tillbaka till skolan. Kanske hem en gång innan dagishämtning. Hämtar på dagis. Skjutsar nåt barn till kompis, skjutsar ett till barn till kompis, hämtar barn från kompis, har glömt att handla nåt...osv osv osv osv...

Man går inte i skolan hela hela dagarna. Man har mkt egen studeitid som vuxen. VAD NU DET HAR MED DETTA ATT GÖRA

Då ska jag leta upp andra gnälltrådar här på fl och anmäla dessa, eftersom det är inte tillåtet på FL.

Varför åka hem så många gånger? Onödigt och dyrt.
  • Anonym (ledsen)
    sextiotalist skrev 2015-03-13 13:23:01 följande:

OK, för att svara konkret.
    Det var oerhört klantigt att köra så mycket för fort, men det inser du nog själv, speciellt när man är beroende av bilen.
    Troligen får du stå ditt kast. En släkting till sambon blev av med sitt körkort (lika klantigt och av samma orsak) och fick ta en ofrivillig semestermånad (körde taxi) och det sved för honom. Bor också på landet och blev beroende av grannar för att få hem mat t.ex

Jag vet det ÄR oerhört klantigt,och jag får skylla mig själv osv. Jag har inte påstått något annat.

Det verkar reta folk att jag ville klaga av mig lite. Människor gör fel och det gör säkert att moraltanter här inne oxå.

Kanske dem inte kör för fort men säkert finns det nånting ni oxå gör fel!

• slutdiskuterat
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-13 13:55:05 följande:

Jag vet det ÄR oerhört klantigt,och jag får skylla mig själv osv. Jag har inte påstått något annat.

Det verkar reta folk att jag ville klaga av mig lite. Människor gör fel och det gör säkert att moraltanter här inne oxå.

Kanske dem inte kör för fort men säkert finns det nånting ni oxå gör fel!

Men det handlar ju inte om ATT du har kört för fort, det handlar ju om att du gnäller om det. Att gråta ut på FL om omständigheter man själv inte kan rå för är en sak, men att ställa till det för sig själv pga olagligheter och sen gnälla på FL är ju självmål. Det är ju det du inte verkar förstå.
    Vi tar jobb vi inte vill ha, för att kunna köpa saker vi inte behöver, för att imponera på folk vi inte tycker om.
  • Anonym (ledsen)
    slutdiskuterat skrev 2015-03-13 14:04:52 följande:
    Men det handlar ju inte om ATT du har kört för fort, det handlar ju om att du gnäller om det. Att gråta ut på FL om omständigheter man själv inte kan rå för är en sak, men att ställa till det för sig själv pga olagligheter och sen gnälla på FL är ju självmål. Det är ju det du inte verkar förstå.
    men ååå duktiga du då
  • slutdiskuterat
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-13 14:14:41 följande:
    men ååå duktiga du då
    Haha! Nä det har jag aldrig påstått. Men lite självinsikt kan man ju kosta på sig.
  • Anonym (II)

Benny Andersson har åkt fast för fortkörning den fjärde december i fjol då han stoppades av polisen i Enköpingstrakten. Nu riskerar han att förlora körkortet. Han körde 138 km/h på motorväg med 110-gräns.

Nu återkallas hans körkort av Transportstyrelsen som Andersson har överklagar i en skrivelse till Förvaltningsrätten i Stockholm. Benny A har blivit bötfälld för fortkörning två gånger under 2013 vilket är skälet till att Transportstyrelsen vill dra in körkortet. I augusti körde han 114 km/h på en 90-väg och två månader senare i 47/h
    på en 30-gräns.

Andersson skriver att han behöver kortet i jobbet och att det har gått lång tid sedan den senaste förseelsen. Jag har haft körkort i 50 år och använder min bil dagligen.

Ska bli intressant och se om vi är lika inför lagen Vad har vi lagar och regler till om det inte ska efterföljas?

Svar på tråden Förlorat körkort