Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 15:10:36 följande:
Så om jag sätter mig i en dum situtation pga misstag som VI ALLA kan göra så får mina barn lida?
Eh ja.
Det tillhör denna idén med att "lära sig av sina misstag".
Sedan att ditt misstag" var ett lagbrott samtidigt så är det just korrekt att straffa dig enligt lagen med för ditt "misstag".
Att blåsa på 110kh på 80-väg skulle ju jag knappast kalla för misstag. Då bilar ÄR utrustade med en fiffig liten sak som kallas för hastighetsmätare, och det är inte alls svårt att slänga ett litet getöga på dem då och då för att se om man håller rätt hastighet.
Och skulle hastighetsmätaren som bilen är utrustade med vara trasigtå finns det appar som har hastighetsmätare som kopplar upp sig mot GPS-sateliterna. Hur jäkla exakta som helst är dessa GPS-hastighets appar.
Att man sedan kört "prickfritt" i 22år innan säger aldrig du har varit laglig i dessa 22år.. Det säger bara att du aldrig har åkt fast på 22år.
Att dina barn får lida är ju bara ditt egna fel. Då det var ju du som begick misstaget. Så den enda du kan klanka på är dig själv. Ja det är dina barn som blir lidande, men det är ju p.g.a att deras förälder klantade till sig regält. Inget sammhället skall behöva ta hänsyn till.
Stå för ditt misstag som en vuxen mogen människa, i stället för att ta på dig offerkoftan, och se till att lösa situationen nu när du saknar körkort.