• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • gummsanmadde

Är i v26 (25+2) och vi ha fått barnvagn som mina brorssöner använt, fick spjälsäng oxå. Få låna min systers bilbarnstol, babygym, sittgunga och lite annat. Får låna min systers vagga som alla mina syskonen, många syskonbarn å några kusinbarn ha legat i, som min morfar ha gjort. Vi ha börjat köpa kläder i de tre första strl, en liten bas å lite bra att ha saker, det enda stora vi ha köpt är två skötbord.. ha inget behov att köpa massa nytt, man skit ju inte direkt pengar..

• jvd89

Hur mkt köper ni i storlek 50? Tycker det är väldigt svårt. 56 har bebis lite längre än 50 antar jag. Men man vill ju ändå ha så bebis klarar sig i 50.

• Anna Hbg

Med sonen köpte vi kanske 5 bodys, 5 byxor, lite strumpor, några mössor och vinterkläder i strl 50 sen kompletterade vi efterhand. 
    Visste ju inte hur stor, eller liten,  han skulle vara när han kom ut.

• Nawifa

Vi har ju tre barn redan så det mesta har vi hemma från dom, vagnen är det enda vi behöver köpa eftersom vi nu behöver en syskonvagn, men jag tycker det är kul att få köpa lite nytt till bebisen så plagg i 56 är det jag köper i :)

• Tj83

Fick beviljat min grav penning idag:) 60 dagar fick jag och d tog bara två veckor! Jag som va så stressad å skicka in de hehe!

• Maja 1

Alla mina barn har varit små ca 3 kg när dom föddes. Men vi har aldrig haft några kläder i storlek 50. Utan haft desto mer i storlek 56 istället. Man kan alltid vika ett varv i ärmen och i byxorna. Har funkat perfekt för oss.

• Sindyrella1983

Sammandragningana kommer och går, var hos barnmorskan häromdagen och frågade om det. Jag går in i vecka 27 idag och vid denna tiden är det fullt normalt att ha 10-15 sammandragningar per dag (kan gå lite upp och ner ). Men det jag skulle ha lite koll på är att dom släpper igen om jag slappnar av.

• Tj83
    Sindyrella1983 skrev 2015-07-29 09:41:23 följande:

Sammandragningana kommer och går, var hos barnmorskan häromdagen och frågade om det. Jag går in i vecka 27 idag och vid denna tiden är det fullt normalt att ha 10-15 sammandragningar per dag (kan gå lite upp och ner ). Men det jag skulle ha lite koll på är att dom släpper igen om jag slappnar av.

Mina släpper inte vid vila utab kan mala på var 5e minut! Igår ringde ja förlossningen igeb å ville komma! Då ja satte mig i bilen slutade d sammandra å på ctgn hade ja inte en enda på 20 min! Jävligt störande!! Tappen är ännu ok men ja lider nå fruktansvärt av alla sd! Vardagen är en pina:( hon skrev ut bricanyl nu men ja vet inte om ja vågar ta dom! Isåfall då d är riktigt illa! Ingen uvi nu heller:/ blir tokig varför slutar dom inte:(
  • Nawifa
    Tj83 skrev 2015-07-29 11:02:27 följande:
    Mina släpper inte vid vila utab kan mala på var 5e minut! Igår ringde ja förlossningen igeb å ville komma! Då ja satte mig i bilen slutade d sammandra å på ctgn hade ja inte en enda på 20 min! Jävligt störande!! Tappen är ännu ok men ja lider nå fruktansvärt av alla sd! Vardagen är en pina:( hon skrev ut bricanyl nu men ja vet inte om ja vågar ta dom! Isåfall då d är riktigt illa! Ingen uvi nu heller:/ blir tokig varför slutar dom inte:(
    Jag fick bricanyl utskrivet i vecka 29 min förra graviditet, lite hjärtklappning fick jag i början men dom hjälpte verkligen mot sammandragningarna och när jag slutade ta dom i vecka 32 kom sammandragningarna tillbaka och vår dotter föddes så testa och se om det hjälper :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015