• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg

Tog mig friheten att klippa och klistra lite och göra det mer överskådligt :)
    Ber om ursäkt om jag råkat glömma någon.

Kul att få lite mer information om er alla och kul att se att det finns fler från Skåne här :P

Har i ett par dagar haft en skarp smärta, typ knivhugg i nedre delen av magen på den högra sidan. 
    Kommer både när jag är aktiv samt när jag vilar.
    Gör riktigt ont. Vet inte riktigt vad det kan vara men tror att min bebis ligger långt ner om det kan spela någon roll.
    Någon annan som haft samma sak eller som kan ha en ide' om vad det kan vara?
    Känns inte riktigt som ligamenten eller som foglossning heller.
    Är liksom en mycket skarpare smärta.

• Nawifa
    Anna Hbg skrev 2015-08-04 12:52:35 följande:

Hade varit kul att veta lite mer om er här i tråden tex var ni bor och hur gamla ni är :)

Vad sägs om att göra en uppdaterad bf-lista?

Jag kan börja så får ni gärna fylla på efterhand om ni vill :)

Är 27 år och gift med Stefan 30 år. Vi har BF 17 november men kommer snittas tidigare. Det är vårt fjärde barn. Innan har vi N som är 7 år, W som är 5 år och A som är 1,5 år. Flicka,pojke, flicka och väntar nu en pojke :)
  • emeliemarietherese

Emelie, 27 år och gift med Joakim 30 år. Vi bor i Uppsala med vår son Noah 7 år och vår dotter Novali 4 år. Väntar nu en liten lillasyster den 28/11.

• Maja 1

Hej!! Nu har jag varit hos barnmorskan. Allt verkade bra förutom att jag gått upp lite för mycket i vikt. Har gått upp 7 kg sedan inskrivningen. Mitt sf mått var 24 och jag är i vecka 25 så det var ju perfekt. Hur är d e t med er andra?

• Sindyrella1983

men Maja 1, det är väl inte så mycket? Jag är i vecka 28 och har gått upp 11 kg. Påpekade BM att det var för mycket? 

Jag har varit hos bm idag, har sammandragningar på natten som jag vaknar av och som har svårt att släppa och är öm i magen. Ingen UVI iallafall och om sammandragningarna fortsätter eller tilltar så måste jag ringa förlossningen så att dom kollar om livmoderhalstappen är påverkad. Bebis hjärtljud låg idag på 150 slag/minut. Då bebis verkar iallafall må bra Solig

• Nilla6
    Maja 1 skrev 2015-08-10 15:33:44 följande:

Hej!! Nu har jag varit hos barnmorskan. Allt verkade bra förutom att jag gått upp lite för mycket i vikt. Har gått upp 7 kg sedan inskrivningen. Mitt sf mått var 24 och jag är i vecka 25 så det var ju perfekt. Hur är d e t med er andra?

Har tid hos bm på torsdag men går hos läkaren då jag har vätska i vävnaderna samt haft havandeskapsförgiftning förut. Jag har gått upp 17 kg sen jag blev gravid och det är mycket men gick upp 35 kg med sonen. Historien upprepas:( men jag är sjukskriven iaf för sammandragningar, foglossning, karpaltunnelsyndrom, lågsittande moderkaka, vätska i vävnader m.m
  • Anna Hbg

Var hos bm i fredags och allt såg bara fint ut här med :)

Så skönt det var att få det bekräftat.

Jag har också gått upp 7 kg Maja, är i v.27, och jag tycker själv att det är mycket men min bm sa bara att äter du ok och rör på dig så är eet ingen fara och inget att oroa sig över.

Har fått tid till en glukosprofilering nästa vecka och undrar om någon av er har eller ska göra det eller en glukosbelastning?

• Hejhejhejilc
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-10 19:32:20 följande:

Jag ska också göra glukosbelastning nästa vecka. på torsdagen. ska komma ihåg att ta med citron.

Nyfiken! Varför gör man en glukosbelastning? :)
  • jvd89
    Anna Hbg skrev 2015-08-10 19:27:53 följande:

Var hos bm i fredags och allt såg bara fint ut här med :)

Så skönt det var att få det bekräftat.

Jag har också gått upp 7 kg Maja, är i v.27, och jag tycker själv att det är mycket men min bm sa bara att äter du ok och rör på dig så är eet ingen fara och inget att oroa sig över.

Har fått tid till en glukosprofilering nästa vecka och undrar om någon av er har eller ska göra det eller en glukosbelastning?

Jag fick göra sån glukosbelastning för ett tag sen pga mitt blodsocker va högt. Men va förmodligen min frukost som ökade de då efter belastningen så va de bra igen. Ska till bm den 24 igen och får hoppas blodsockret ligger på en bra siffra då.:) vill helst inte få graviditetsdiabetes.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015