• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Kiesha
    Maja 1 skrev 2015-07-27 17:51:47 följande:

Fråga din barnmorska imorgon. Berätta gärna för jag ska med söka. Tänkte börja skriva pappren nu i veckan så det bara är att skicka in när jag får moderskapsintyget.

Fick mitt igår på kontrollen jag gjorde, är i vecka 22. :)
  • Anna Hbg

Snart dags för bm. Vet inte varför jag är så nervös när det bara är ett vanligt besök. Hoppas allt ser bra ut och att jag får mitt moerskapsintyg idag så att jag kan börja processen med att ansöka om fp

• Sandra1992

För alla er som har bf efter 14 november , föds barnet mellan 14/11 -31/12 2015 får man en årsförbrukning på Pampers blöjor på Coop :)

• Sandra1992
    Sandra1992 skrev 2015-07-30 15:40:40 följande:

För alla er som har bf efter 14 november , föds barnet mellan 14/11 -31/12 2015 får man en årsförbrukning på Pampers blöjor på Coop :) phpIdPr4w40335.jpg

Om man föder exakt 14/11 va de visst, fel av mig
  • Anna Hbg

Ååhhhh, blev ingen bm idag :(

Mannen hade sett fel på tiden så kom ett antal timmar för sent *suck*

Fick en ny tid nästa fredag men hur ska jag kunna vänta så länge? :O

Vill ju ha moderskapsintyg, boka föräldrakurs och profylax, få tid för tul och glukosbelastning samt prata om att jag fortfarande kräks :/

Stackars bm kommer att bli överröst av frågor och orolig mammanojja

• gummsanmadde

Hej alla. Är idag v26 (25+5), tiden rullar på.. är nu sjukskriven hela augusti ut.. va på bm möte igår, en vanlig rutin kontroll bara.. blodtrycket va bra, bebisens hjärta lät bra, och så mäte hon livmodrn första gången- va ca 25cm.. va visst normalt, vad vet jag.. är det någon annan som ha fått sin mage mätt :)

• Sindyrella1983

Jag fick min mätt i måndags på 25+5 och då var min 26 cm och när jag fick se kurvan så var det lite över snittet men inom normalt intervall.

• jvd89

I vecka 23 (22+6) mätte min mage 23 och var helt perfekt mått sa min bm. Men kurvan kommer man inte kunna följa förrän nästa besök då man har ett nytt mått:)

• Hejhejhejilc
    jvd89 skrev 2015-08-03 14:40:38 följande:

Är det någon som börjat fundera på namn till bebis ännu?

Vi har några st men lutar åt Edit :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015