• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • jvd89
    Erika 146 skrev 2015-08-20 12:30:35 följande:
    Lite beror ju på om det finns ett lock på liggdelen? Rent spontant tycker jag det är onödigt med en åkpåse i liggdelen, kommer själv inte köpa någon. En madrass i botten, lammskinn och så kommer ju mini ha olika fleece/plièoveraller på sig och ev en filt. Det är lätt att man gör det för varmt för de små för man är rädd att de ska frysa. 
    www.1177.se/Kronoberg/Tema/Barn-och-foraldrar/Mat-somn-och-praktiska-rad/Praktiska-rad/Att-kla-barnet-for-att-vara-ute/

Kudde är upp till var och en men jag hade ingen till första och kommer inte köpa till tvåan. 
    Ja de kommer finnas lock på liggdelen:) vi har köpt vindfleeceoverall till bebis så då känns de som de räcker med lammskinn och en gosig filt? För bebis har ju kläder på sig oxå:)
  • Nawifa

Vi fick hem vår syskonvagn igår, vi köpte en bugaboo donkey duo så att jag kan lämna vår stora tjej på förskolan och sen göra om vagnen till en singelvagn när jag är ensam med bebisen. Vi behöver köpa mer kläder och spjälsäng, men har ordnat täcke kudde spjälskydd, lakan. Babysitter hade vi kvar från dottern, hon är bara 1,5 år. Vi hade tätt mellan våra första två barn också, 22 månader, det var aldrig några problem, lillebror kunde ligga själv mycket och även om jag hade räknat med att han skulle uppta min tid mest så blev det faktiskt tvärtom, vår stora tjej fick massa tid och var delaktig i allt, från att bada lillebror till att mata honom och byta blöja, den korta tid jag ammade så satt hon brevid med sin docka och ammade. Idag är dom 7 och 5 år och älskar varandra, leker varje dag och bråkar precis som syskon ska. Vi hoppas våra minstingar ska få samma glädje och lycka av varandra som de stora barnen har

• gummsanmadde

Vi ska börja packa bb väskan idag, är i v30 (29+2). Det blir mest saker/kläder till bebben å mannen min, kläder till få jag vänta med, vet ju inte hur stor man är om tio veckor :) en lapp ska hänga på kylskåpet så mannen få packa det innan vi åker in.

ha kollat lite på bb väska lista på internet, men det känns som vissa listor så ska man ta med halva hemmet.. ni som ha gjort detta innan, vad rekomenderar ni??

• Sindyrella1983

Jag väntar några veckor med BB-väskan tror jag. Till jag är i vecka 35 eller nåt sånt. Kläder till oss alla, kamera, snabb energi, bok/tidning, laddare, mobil. Saknar vi något får mannen fixa det när bebis kommit. Vi bor nära sjukhuset. 

• Anna Hbg

Jag kommer att packa ombyte till mig, bebis och mannen, sköna tofflor att hasa omkring i i korridoren, snacks och dricka, mat till mannen om det drar ut på tiden, lypsyl, nässpray, hårborste, hårband, gummiband, hygienartiklar, amningsinlägg, tidsfördriv typ bok, korsord och padda + laddare, bebis första gosedjur och en mysig filt åker också med :)

Har inte börjat packa än. Tänkte börja med det när jag är i v.35-37 eller nåt.

• Anna Hbg

En sak till som man inte får glömma är papperna till bb typ blodgruppering osv

• Hejhejhejilc

Lyssnade på en bm som sa att allt i hygienväg finns till både barn och mamma, så som bindor, blöjor, salvor mm. Stämmer det? Fick dock tipset att ta några extra par byxor åt sig själv då det inte är helt ovanligt att man blöder igenom! Läppbalsam har jag även fått tips om då man kan bli torr av lustgasen :) Som sagt, man kan ju alltid skicka sin partner att hämta/köpa mer om man skulle bli kvar ett tag och påfyllning krävs!

• Anna Hbg

Tror att det är lite olika vad som finns på bb i hygienväg beroende på bar i landet man befinner sig.

Tänkte mer på att man inte ska glömma duschcreme, shampo, tvål, tandborste, tandkräm osv

Känner sig inte överdrivet fräsch efter en förlossning så kan vara skönt att ha med sig.

• Anna Hbg

Kan även vara skönt att packa i en väska med hjul på så den är lätt att ta med sig.

Kan bli en del turer fram och tillbaks till bb samt att man kan bli runtskjutsad en del och då är det jobbigt att ha en bag att släpa på :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015