• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Erika 146

Kände inte att jag saknade nåt i BB väskan jag packade för 1,5 år sen så kommer packa väldigt lika.

Jag och bebis kommer ju oavsett om det drar igång av sig själv eller igångsättning bli kvar 2dygn.

Trots att det är andra så håller jag redan på och lägger fram kläder och så som ska med, tycker det är mysigt att plocka med då och då ;)

Till mig:

Boxertrosor, amningsbh, strumpor och tofflor/piléstrumpor.

Mjukisdress, två linnen och kläder att åka hem i.

Eget kit toaartiklar (shampoo/balsam/mild deo/tandborste/tandkräm/parfymfri lotion eller olja) bara för att det känns bättre.

Lypsyl, nässpray, hårsnoddar och borste

Tidningar och surfplattan.

Till bebis:

2 ombyten i två storlekar och pyjamas.

Filt med vår doft (sover med en i sängen)

Strumpor, mössa och piléoverall

Till sambon:

T-shirt och kallingar

Tandborste, tidningar och matlåda

Hos oss skickas journal och förlossningsbrev från vårt lokala mvc till förlossningen så sånt behöver vi inte tänka på.

• lotie

Jag är i v 27 nu så har långt kvar tills jag behöver packa bb väska. Blir snitt 24 november. Läkarna sa att jag inte hade nåt val utan det blir snitt igen:( bedövningen tog inte så var hör fruktansvärt!

Får höra varje dag att jag är så liten. Sf 22 i v 24+3 magen försvinner när jag lägger mig ner:(

Håller på och renoverar barnens rum så dottern får eget och sonen och bebis får leka. Så målar spjälsäng och växasäng och längtar tills jag får göra iordning:)

• Nilla6
    lotie skrev 2015-08-26 12:35:40 följande:

Jag är i v 27 nu så har långt kvar tills jag behöver packa bb väska. Blir snitt 24 november. Läkarna sa att jag inte hade nåt val utan det blir snitt igen:( bedövningen tog inte så var hör fruktansvärt!

Får höra varje dag att jag är så liten. Sf 22 i v 24+3 magen försvinner när jag lägger mig ner:(

Håller på och renoverar barnens rum så dottern får eget och sonen och bebis får leka. Så målar spjälsäng och växasäng och längtar tills jag får göra iordning:)

Är oxå i vecka 27 och har inte bråttom att packa. Börjat tänka på vad man ska ha med men ingen panik haha. Jag är gigantisk runt magen, gått upp snart 20 kg men hade oxå sf måått 22 fast var 24+6 då. Tyckte det var för litet då jag hade 25 med sonen i samma vecka. Men bebis mår bra och kickar skiten ur mej hela tiden så. Haha, bebis rummet är klart här iaf.
  • lotie
    Nilla6 skrev 2015-08-26 16:21:59 följande:
    Är oxå i vecka 27 och har inte bråttom att packa. Börjat tänka på vad man ska ha med men ingen panik haha. Jag är gigantisk runt magen, gått upp snart 20 kg men hade oxå sf måått 22 fast var 24+6 då. Tyckte det var för litet då jag hade 25 med sonen i samma vecka. Men bebis mår bra och kickar skiten ur mej hela tiden så. Haha, bebis rummet är klart här iaf.
    Vad konstigt att magen försvinner så när man lägger sig ner. Jag hade 26 med sonen i samma vecka men sen växte han knappt nåt på 10 veckor slutade på 30 och var på flera tul. Han vägde 2700 när han föddes.
    Orkar inte oron en gång till att nåt ska vara fel:(
  • Nilla6
    lotie skrev 2015-08-26 17:23:06 följande:

Vad konstigt att magen försvinner så när man lägger sig ner. Jag hade 26 med sonen i samma vecka men sen växte han knappt nåt på 10 veckor slutade på 30 och var på flera tul. Han vägde 2700 när han föddes.

Orkar inte oron en gång till att nåt ska vara fel:(

Min försvinner dock inte när jag ligger ner. Den brer ju ut sej mer istället. Förstår det men tror inte att nåt är fel, alla bebisar e ju olika samt livmodern och allt därtill. Näringen tas ju upp olika och så är det nog bara. Du får prata med bm om detta och fråga om du kan få extra koller om du är orolig.
  • Tiniii

Min var i princip obefintlig. Var ju i Turkiet i v 25 och då syntes inte att jag var gravid. Jag kunde se det själv men ingen annan registrerade det! Är fortfarande inte så stor. Ligger precis på kurvan för SF mått och hade 22 i v 24 och 26 i v 28.

Går in i vecka 32. Nu finns magen även när jag ligger men håller dig liten! Me rött tjocktrlja tror jag nästan jag kan dölja fortf.

Detta är tredje barnet och kag har varit stor de andra gångerna så tycker inte nu skall oroa er ????????????

• iowa

Någon mer som fått göra/ska på glukosbelastning? Jag gjorde det i början av veckan (har typ 2 diabetes i nära släkt). Det gick bra först, men hemskt sött var det att dricka förstås. Efter drygt en timme kom dock tvärillamåendet och jag lyckades kräkas ner i stort sett hela rummet på vårdcentralen på väg mot papperskorgen, yippie! Fick skamset gå ut och be om papper och städmedel, avbryta belastningen och gå hem. Ringde BM och sa att det där gör jag inte om, så hon har ordnat en intravenös belastning i slutet av september istället, känns så mycket bättre!

Vecka 29+3 idag, tiden bara flyger förbi! Snart går jag hem på havandeskapsledigt, herregud vad skönt det ska bli, det börjar bli tungt!

• Maja 1
    iowa skrev 2015-08-28 09:14:55 följande:

Någon mer som fått göra/ska på glukosbelastning? Jag gjorde det i början av veckan (har typ 2 diabetes i nära släkt). Det gick bra först, men hemskt sött var det att dricka förstås. Efter drygt en timme kom dock tvärillamåendet och jag lyckades kräkas ner i stort sett hela rummet på vårdcentralen på väg mot papperskorgen, yippie! Fick skamset gå ut och be om papper och städmedel, avbryta belastningen och gå hem. Ringde BM och sa att det där gör jag inte om, så hon har ordnat en intravenös belastning i slutet av september istället, känns så mycket bättre!

Vecka 29+3 idag, tiden bara flyger förbi! Snart går jag hem på havandeskapsledigt, herregud vad skönt det ska bli, det börjar bli tungt!

Jag har fått göra det två gånger per graviditet då min pappa har diabetes. Detta är barn nr 5 så jag har gjort några stycken. Det är äckligt och svårt att få ner. Men jag har haft med en citron som man pressar i lösningen. Det hjälper. Jag ska snart göra min glukosbelastning. Örk.

Usch inte roligt att behöva kräkas på det viset.men skönt att det finns andra alternativ.
  • Miiia84

v 30 (29+6) här och 75% avklarat enligt appen! Känns fortfarande knappt jobbigt ens, kan göra i princip allt jag brukar fortfarande inklusive sova hur som helst. Senaste två veckorna känns det inte som jag blivit tjockare heller utan mer att allting bara ändrat form lite grann. Aktiv och stark bebis iaf, känns bra. :)
    Jobbar 3 veckor till innan grav-ledigt  får se om jag fortsätter eller inte. Beror på hur jag mår tänkte jag. Än så länge känner jag mig pigg och alert.

• Hejhejhejilc
    Miiia84 skrev 2015-08-29 12:55:32 följande:

v 30 (29+6) här och 75% avklarat enligt appen! Känns fortfarande knappt jobbigt ens, kan göra i princip allt jag brukar fortfarande inklusive sova hur som helst. Senaste två veckorna känns det inte som jag blivit tjockare heller utan mer att allting bara ändrat form lite grann. Aktiv och stark bebis iaf, känns bra. :)
    Jobbar 3 veckor till innan grav-ledigt  får se om jag fortsätter eller inte. Beror på hur jag mår tänkte jag. Än så länge känner jag mig pigg och alert.

Åh vad härligt! Jag mår också toppen, vecka 31 och jag jobbar mitt sista pass imorgon natt, känns lite blandat då jag älskar mitt jobb men det ska bli så skönt att gå hemma och mysa! Slänger in en liten fråga här till er som varit med förr; Är Miniformdroppar någon man bör ha hemma eller köper man det sen om det skulle visa sig att barnet har besvär av magknip ( de kanske alla små har mer eller mindre?)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015