• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Charlie40
    Hejhejhejilc skrev 2015-08-29 15:10:11 följande:
    Åh vad härligt! Jag mår också toppen, vecka 31 och jag jobbar mitt sista pass imorgon natt, känns lite blandat då jag älskar mitt jobb men det ska bli så skönt att gå hemma och mysa! Slänger in en liten fråga här till er som varit med förr; Är Miniformdroppar någon man bör ha hemma eller köper man det sen om det skulle visa sig att barnet har besvär av magknip ( de kanske alla små har mer eller mindre?)
    Hej skönt att du mår bra! Minifom behöver du bara köpa om det visar sig att barnet får ont längre fram. Har inte behövt det till mina 3 över huvudtaget. I samråd med BVC så kan du köpa om det kommer bli behov.
  • Acire85

hej härligt att ni alla lyckats så långt snart har ni er bebis här själv skulle jag ha haft i november med. men mf. fast nu är jag gravid igen vecka 6 liten blödning hoppas på det bästa att denna gången går de hela vägen. ska på ultraljud om 1 vecka ska bli spännande..

• Hejhejhejilc
    Acire85 skrev 2015-08-30 10:40:43 följande:

hej härligt att ni alla lyckats så långt snart har ni er bebis här själv skulle jag ha haft i november med. men mf. fast nu är jag gravid igen vecka 6 liten blödning hoppas på det bästa att denna gången går de hela vägen. ska på ultraljud om 1 vecka ska bli spännande..

Lycka till <3
  • lotie
    Tiniii skrev 2015-08-28 07:45:24 följande:

Min var i princip obefintlig. Var ju i Turkiet i v 25 och då syntes inte att jag var gravid. Jag kunde se det själv men ingen annan registrerade det! Är fortfarande inte så stor. Ligger precis på kurvan för SF mått och hade 22 i v 24 och 26 i v 28.

Går in i vecka 32. Nu finns magen även när jag ligger men håller dig liten! Me rött tjocktrlja tror jag nästan jag kan dölja fortf.

Detta är tredje barnet och kag har varit stor de andra gångerna så tycker inte nu skall oroa er ????????????

Tyckte inte bm det var lite med 22 i v 24? Det hade ju jag med och hon sa det var i underkant. Får du gå och mäta oftare nu? Jag ska dit som vanligt v 28 men har det inte växt då blir det kanske innan 34 som jag tror är nästa.
  • Tiniii

Jag går som vanligt på besök varannan v. Är ju i vecka 32 och var där igår och nu var SF måttet 30 och kollar man kurvan ligger den precis på mittenlinjen vilket är Bra. Tror jag hade 33 cm med första barnet. Då låg jag lite över!

• Tiniii

Men säger min bm att det är ok så är det det! Hon är grym. Jag har jobbat på förlossningen själv i 6 år och skulle aldrig välja ngn annan än henne.

• jvd89

Jag tror Man ska lyssna på vad barnmorskan säger. Det gäller ju att följa sin egna kurva om jag fattat det rätt. Jag hade 23 cm i vecka 23 och 27 cm i vecka 27 och det sa min barnmorska att de var perfekt.

• Maja 1

Man ska inte bli nojjig över sf måttet sålänge man ser att det blir större mellan besöken och att det inte är allt för mycket i underkant. Dom brukar säga att man ska ha samma mått ungefär som i den veckan man är i. Så 25 i vecka 25 ca. I vecka 25 hade jag 24 cm. Och det är perfekt. Alla mina barn har varit små ca 3 kg när dom fötts.

• Maja 1

Man ska inte bli nojjig över sf måttet sålänge man ser att det blir större mellan besöken och att det inte är allt för mycket i underkant. Dom brukar säga att man ska ha samma mått ungefär som i den veckan man är i. Så 25 i vecka 25 ca. I vecka 25 hade jag 24 cm. Och det är perfekt. Alla mina barn har varit små ca 3 kg när dom fötts.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015