• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Maja 1

Man ska inte bli nojjig över sf måttet sålänge man ser att det blir större mellan besöken och att det inte är allt för mycket i underkant. Dom brukar säga att man ska ha samma mått ungefär som i den veckan man är i. Så 25 i vecka 25 ca. I vecka 25 hade jag 24 cm. Och det är perfekt. Alla mina barn har varit små ca 3 kg när dom fötts.

• Maja 1

Man ska inte bli nojjig över sf måttet sålänge man ser att det blir större mellan besöken och att det inte är allt för mycket i underkant. Dom brukar säga att man ska ha samma mått ungefär som i den veckan man är i. Så 25 i vecka 25 ca. I vecka 25 hade jag 24 cm. Och det är perfekt. Alla mina barn har varit små ca 3 kg när dom fötts.

• Nilla6

Mitt sf mått var 22 i 25 fullgångna veckor, vilket var under normal men inom normen, dock lite orolig då sonen alltid låg på det som veckan var, typ 25 i vecka 25. Ska till bm imorrn igen, då är jag i vecka 28+0 då borde det ligga på typ 25 iaf.

• gummsanmadde

Hej alla.. är idag v 31 (30+4). hur mår ni? Är det bara jag som spyr som en galning dagligen :) ha blivit sjukskriven fram till 7nov, beräknat bf..

magen växer, va på kontroll förra veckan då v 30 (29+4) hade då sf mått 28 å bm sa att det va bra å att jag följer min kurva.. ligger fortfarande på -5kg sen jag blev gravid, gick ner 8kg men gått upp mellan 2-3kg.. jag va rätt stor så..

ha ni märkt av att era bebisar hickar?? Tycker min unge gör det ofta å länge, tickan känsla på samma ställe om ungen inte flyttar på sig..

• jvd89
    gummsanmadde skrev 2015-09-03 09:36:47 följande:

Hej alla.. är idag v 31 (30+4). hur mår ni? Är det bara jag som spyr som en galning dagligen :) ha blivit sjukskriven fram till 7nov, beräknat bf..

magen växer, va på kontroll förra veckan då v 30 (29+4) hade då sf mått 28 å bm sa att det va bra å att jag följer min kurva.. ligger fortfarande på -5kg sen jag blev gravid, gick ner 8kg men gått upp mellan 2-3kg.. jag va rätt stor så..

ha ni märkt av att era bebisar hickar?? Tycker min unge gör det ofta å länge, tickan känsla på samma ställe om ungen inte flyttar på sig..

Usch, jobbigt att spy dagligen:( hoppas du mår bra i övrigt.
    Själv är jag sjukskriven fram tills min graviditetspenning börjar gälla i slutet av september pga rejäl foglossning. När läkaren undersökte så tryckte hon på blygbenet och höfterna och det gjorde så sjukt ont att utan jag kunde hantera det så började tårarna spruta. Annars mår jag bra, men tycker det vart en jobbig(men otroligt mysig) graviditet då jag dom typ 20 första veckorna mådde dåligt och nu har man foglossning.
    Men har "bara" 11 veckor kvar så det står man ut med:)
    På senaste bm besöket 26+6 (v27) så hade jag gått upp 5 kg.
  • lotie

Ni har väl rätt. Jag blir bara nojig för sonen var liten och nu hade jag 4 cm mindre mage i samma vecka men från v 30 slutade magen växa och gick på tul. Ska till bm nästa vecka och är nervös över det mesta. Vill flytta mitt snittdatum en vecka tidigare då sonen kom v 37 och fått snitt v 39+1 nu och vill inte ha ett akutsnitt igen:(
    Köpt babyskydd nu och ska nog köpa amningpump imorgon. Sen blir det Ullared med lite små saker:)
    Vill ha en bedside crib med men de är så dyra. Får nog inte plats med vanlig i nya sovrummet.

• Erika 146
    gummsanmadde skrev 2015-09-03 09:36:47 följande:

Fy vad jobbigt för dig :( postafen funkar inte alls?

Mår relativt bra men mycket foglossning och andra fysiska krämpor så är sjukskriven till bf 5/11.

Jo känner hicka men mycket sällan, första hade hicka ofta. :)

Mina SF mått följer veckorna precis som med första, nästa vecka är det tul när jag ska in på diabeteskoll så det blir roligt att se lilla mini och få veta hur stor hon är, för 1mån sen låg hon på minus 8.1% (cs 1160g)vilket är inom normala :)
  • jvd89

Ni som fött barn innan och följt kurvan enligt veckorna hur stora har era barn blivit? Tänkte om man följer kurvan som man ska så borde väl inte bebis blir jättestor?

• Hejhejhejilc

Mitt sf-mått hade ej ökat idag :( 28 cm i vecka 32 så stått still på ca 17 dagar. Men hon ligger på tvären, kan det vara därför?? vågen hade dock ökat ;) 65 kg nu, dvs 10 kg +

• Anna Hbg
    jvd89 skrev 2015-09-04 11:04:59 följande:

Ni som fött barn innan och följt kurvan enligt veckorna hur stora har era barn blivit? Tänkte om man följer kurvan som man ska så borde väl inte bebis blir jättestor?

Jag hade ett stort sf-mått i förra graviditeten och låg över kurvan i stort sett hela tiden men ut kom en liten plutt på 2760g och 48 cm lång på bf+11
Svar på tråden Novemberbebisar 2015