• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • emeliemarietherese

Är i v.36+6 och hade tid hos BM idag. Har ju haft regelbundna förvärkar varenda kväll denna vecka och sover så dåligt på nätterna då jag vaknar av värkar då och då. BM erbjöd sig iaf att kolla om det hänt ngt. Visade sig då att jag tydligen är öppen 2cm, livmodertappen är mjuk och 2,5cm lång. Så har ju iaf hänt ngt. Sen hon kollade nu så har jag haft en massa onda förvärkar. Har tid för bedömning för igångsättning om 6 dagar. Om hon stannar inne tills dess och jag fortsätter gå och ha så här ont då hoppas jag verkligen att jag kan få bli igångsatt då! Börjar bli rejält tröttsamt!

• Anna Hbg

Grattis till er som fått era små mirakel och håller tummar och tår för er som ligger i startgroparma :)

Här är läget rätt oförändrat.

Har ont och sammandragningar men inga riktiga värkar.

Tillräckligt obekvämt för att inte kunna hämta sonen på förskolan dock så mannen får köra från jobbet och hjälpa mig med det *dåligt samvete*

Hoppas bara att han sköter sig i eftermiddag....sonen då alltså :P

• Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-06 10:48:23 följande:

Även om jag önskar att ni slipper vänta och leta tecken, så är de skönt att dela väntan med er! Jag har gjort två hinnsvepningar på två dagar och inget händer, inte ens en flytning eller SD.. Då har jag ändå gått med mycket sammandragningar och förvärkar i veckor, men detta är helt försvunnet :( börjar räkna med att ja får bli igångsatt på onsdag (40+6).. De får väl va okej.. Men allt gör ont, trött och uppgiven.. Allt är ju färdigt för vår lilla bebis, så varför kan hon inte bara komma ut till oss?

Ååh igångsatt på 40+6? Här jag bor BOKAR dom tid för igångsättning i 42+0, kan behöva gå 21 dagar över..Så jävla surt och frustrerande. Jag hoppas innerligt att detta startar av sig själv.

Vart på toa och gjort nummer 2 hela 3 gånger idag. Men jag har ju blivit lurad innan av min kropp så jag lägger inte så stor vikt vid det. Min slempropp släpper ju i omgångar så bara gudarna vet hur mycket som finns kvar av den haha.

Kommer inte se något som ett tecken förutom värkar/vattenavgång pga tidigare besvikelser.

Känner det samma med trött och uppgiven. Gråtit ett antal gånger då jag tyckt allt känts så jäkla orättvist och segdraget. Ibland känns det som att jag är den enda som gått över tiden haha!
  • Amazinglife
    Laloppan skrev 2015-11-06 12:39:21 följande:
    Ååh igångsatt på 40+6? Här jag bor BOKAR dom tid för igångsättning i 42+0, kan behöva gå 21 dagar över..Så jävla surt och frustrerande. Jag hoppas innerligt att detta startar av sig själv.

Vart på toa och gjort nummer 2 hela 3 gånger idag. Men jag har ju blivit lurad innan av min kropp så jag lägger inte så stor vikt vid det. Min slempropp släpper ju i omgångar så bara gudarna vet hur mycket som finns kvar av den haha.

Kommer inte se något som ett tecken förutom värkar/vattenavgång pga tidigare besvikelser.

Känner det samma med trött och uppgiven. Gråtit ett antal gånger då jag tyckt allt känts så jäkla orättvist och segdraget. Ibland känns det som att jag är den enda som gått över tiden haha!
    Ja de vill inte jag ska gå över längre än så helst, eftersom jag har flödesförändringar i navelsträngen (som dock är ok nu), då tycker dom att de är bättre hon får komma ut.. De är även därför de hinnsveper mig..

Usch jag förstår dina känslor, de är hemskt att gå över.. Man känner sig lurad och maktlös, samtidigt som allt gör ont och inget är kul..

Lotie: jag har inte ringt fl om slemproppen ännu, tänkte jag ska göra de om nån timme, ville se om de händer något, ska ta mig en promenad om en liten stund med en vän :)
  • Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-06 13:03:39 följande:

Ja de vill inte jag ska gå över längre än så helst, eftersom jag har flödesförändringar i navelsträngen (som dock är ok nu), då tycker dom att de är bättre hon får komma ut.. De är även därför de hinnsveper mig..

Usch jag förstår dina känslor, de är hemskt att gå över.. Man känner sig lurad och maktlös, samtidigt som allt gör ont och inget är kul..

Lotie: jag har inte ringt fl om slemproppen ännu, tänkte jag ska göra de om nån timme, ville se om de händer något, ska ta mig en promenad om en liten stund med en vän :)

Jaha då förstår jag, skönt att ha ett sista-datum iaf! Tror nog du kommer igång utav dig själv innan dess =) själv ser jag ju inget slut på min graviditet..

Jag tror också jag skall ut på en promenad om en stund. Man får försöka ge det hela en spark i rätt riktning =P Om inte annat är det ju skönt att komma utanför dörren och tänka på annat än slemproppar och förlossning haha!
  • Amazinglife
    Laloppan skrev 2015-11-06 13:17:15 följande:
    Jaha då förstår jag, skönt att ha ett sista-datum iaf! Tror nog du kommer igång utav dig själv innan dess =) själv ser jag ju inget slut på min graviditet..

Jag tror också jag skall ut på en promenad om en stund. Man får försöka ge det hela en spark i rätt riktning =P Om inte annat är det ju skönt att komma utanför dörren och tänka på annat än slemproppar och förlossning haha!
    Ja de är skönt med ett slutdatum, men de får gärna komma igång innan.. Skum känsla att jag kanske inte får sova inatt.. Eller så är de rent önsketänkande ;) fick lägga mig o vila lite efter promenaden, hela kroppen gjorde ont o då gick ja ändå inte mer än 15-20 minuter.. Dags o ringa fl o berätta om slemproppen kanske, fast de känns lite onödigt, bebis sparkar på bra o ja tror färgen på slemmet kom ifrån hinnsvepningen, men kanske lika bra o ringa iaf..

Hur känns det för dig efter din promenad :)?
  • Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-06 15:26:24 följande:

Ja de är skönt med ett slutdatum, men de får gärna komma igång innan.. Skum känsla att jag kanske inte får sova inatt.. Eller så är de rent önsketänkande ;) fick lägga mig o vila lite efter promenaden, hela kroppen gjorde ont o då gick ja ändå inte mer än 15-20 minuter.. Dags o ringa fl o berätta om slemproppen kanske, fast de känns lite onödigt, bebis sparkar på bra o ja tror färgen på slemmet kom ifrån hinnsvepningen, men kanske lika bra o ringa iaf..

Hur känns det för dig efter din promenad :)?

Ja den kan ju vara blodblandad och i en massa olika färger men att ringa och fråga kostar ju inget ;)

Men det är nog ingen fara. Det är väl en klar blödning man skall vara observant på? Tror snarare att det blodblandad slempropp tyder på snar förlossning. Min har bara vart gul/genomskinlig.

Samma här, gick nog bara 15 minuter. Magen var stenhård och det tryckte på något så fruktansvärt. Jag gav upp pga konstant hållkänsla.. Nu har vi ätit och skall bädda ner oss i soffan.

Jag hoppas verkligen att det drar igång ordentligt nu i helgen. Men jag försöker att inte tro för mycket..
  • lotie

Här har det lugnat sig helt nu med sd så blir kanske inte tidigare ändå:(
    Är så sjukt nervös för snittet och hur barnet ska må!

• Ellabellablue

Hej,

BF 3 nov men ingen bebis ännu. Haft/har sammandragningar, värkar, molande värk rygg och mage sedan förra torsdag men inget händer! Så less på detta nu!

• Amazinglife

Lotie: jag förstår att du är nervös, men är kanske bra om bebis får stanna inne lite grann till.. Men förstår också att "hoppet" av att slippa vänta längre tänds när man får SD..

Ellabellablue: kanske kan va kroppen som pausar lite? :) jag förstår att du är less, de är jag med :/ är förstföderska men vart öppen 1 cm förra torsdagen och ännu inte fått igång en förlossning, att vänta och hoppas gör vem som helst galet less :/ lider med dig !

Ja har haft lite ryggvärk och lite SD men inget regelbundet eller som jag reagerat över särskilt.. Jag hoppas att jag får sova inatt, är riktigt trött idag så skulle nog inte orka en förlossning inatt.. Men den får gärna börja i morgon förmiddag eller något sånt, om man får lyxen att önska haha..

Svar på tråden Novemberbebisar 2015