• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • lotie

Hoppas vi alla får föda snart!
    Sjukt tråkigt med falska förhoppningar hela tiden:(
    Vi får kämpa på, kommer vara värt allt när de små är här!

• Ellabellablue

Amazinglife:

Ja det kan ju vara så. Gick dock över 9 dagar med första barnet och hade ju hoppats på att denna skulle komma tidigare Jag tror bebis väntar till på söndag då mamma fyller år innan den tittar ut hade ju varit lite kul om man fick bebis på sin födelsedag

Roligt att det är ditt första. Det är en underbar känsla när man får träffa sin bebis första gången Det där med sömnen håller jag med om. Tänk att få sova en hel natt utan att behöva gå upp och kissa eller få kramp Men men, snart har vi våra bebisar i famnen och kan mysa med dom

• Anna Hbg

Är också trött på att gå och ha ont och en massa känningar hela tidn utan att det drar igång på riktigt :/

Bebis kom nu!

Har även fått en olustig känsla/rädsla för att bebisen inte mår bra där inne och att något ska gå riktigt fel nu på slutet.

Vill ha ut,en frisk, bebis asap så att jag får bekräftat att allt är bra :(

Någon mer med de tankarna/känslorna?

• Lisen84
    Anna Hbg skrev 2015-11-06 23:10:18 följande:

Är också trött på att gå och ha ont och en massa känningar hela tidn utan att det drar igång på riktigt :/

Bebis kom nu!

Har även fått en olustig känsla/rädsla för att bebisen inte mår bra där inne och att något ska gå riktigt fel nu på slutet.

Tror vi har samma BF? 13/11?

Och jag känner precis som du, sjukt trött på molvärk o massa sd ena dagen som inte leder någon vart för att sedan lysa med sin frånvaro nästa dag..

Känner att jag inte gör annat än att klaga på hur jobbigt det är att vara gravid, stackars sambo!

Jag oroar mig oxå mkt för hur bebisen mår och vissa dagar känns det helt osannolikt att det ska komma ut en pigg o frisk liten människa. Jag har ju inga barn sen innan utan bara massa missfall så det gör ju inte saken bättre.

1 v kvar nu! Som mest 3 v.. ;)
  • Citrona
    emeliemarietherese skrev 2015-11-06 22:50:24 följande:
    Wow vad är det där för app? Finns den till Androidtelefoner?

• Anna Hbg
    Lisen84 skrev 2015-11-06 23:28:09 följande:

Tror vi har samma BF? 13/11?

Och jag känner precis som du, sjukt trött på molvärk o massa sd ena dagen som inte leder någon vart för att sedan lysa med sin frånvaro nästa dag..

Känner att jag inte gör annat än att klaga på hur jobbigt det är att vara gravid, stackars sambo!

Jag oroar mig oxå mkt för hur bebisen mår och vissa dagar känns det helt osannolikt att det ska komma ut en pigg o frisk liten människa. Jag har ju inga barn sen innan utan bara massa missfall så det gör ju inte saken bättre.

1 v kvar nu! Som mest 3 v.. ;)

Japp, fredagen den 13:e som gäller här med.

Vill bara att det antingen ska pausa lite eller, allra helst, dra igång på riktigt nu.

Äsch, inte det minsta synd om gubbarna.

De hade ju det lätta jobbet så får allt ta lite klagan :P

Mycket lättare att få in bebisen än att få ut den hihi

Bebisen har varit mycket lugnare än vanligt idag så är det nte mer aktivitet under natten/morgonen så ringer jag nog fl och ser om jag inte kan få en koll för inget kul att gå med den här oron.

Sen OM det skulle vara något som inte står rätt till skulle jag nog aldrig kunna förlåta mig själv om jag inte kollade upp det.

Har ju en konstaterat liten bebis med (-21%) och det kan ju vara så att den börjar bli lite svag :(

Beklagar dina missfall!

Har "bara" haft ett (MA) och vet hur tufft det var för mig så kan endast föreställa mig hur det är att få flera
  • Anna Hbg

Citrona:

Jag har en liknande app till min samsung som heter VärkKlocka.

Fungerar kanoners och är gratis :)

Symbolen är en konstig bebis med stor blöja :P

• Laloppan
    Anna Hbg skrev 2015-11-06 23:10:18 följande:

Bebis kom nu!

Oooh ja, den där oron har jag med! Usch vill ha ut henne så att man kan se henne och direkt avgöra om något är fel.

Är jätte orolig att moderkakan inte fungerar som den skall , att det är för lite vatten så att hon inte kan öva sina lungor , ja jag oroar mig för allt.

Ibland tycker jag hon är slö, då blir jag nästan panikslagen. Var inne för ctg förra torsdagen i v.39+3 då. Hade sådan ångest över att något var på tok men allt såg bra ut och sen dess har hon piggnat till igen. Så hon hade väl bara en dålig dag .

Antar att man har sådana känslor just för att det är för stort för att förstå att man faktiskt skapat ett riktigt litet liv i ens mage.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015