• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • mea84
    lotie skrev 2015-03-22 09:23:31 följande:

När kan man tidigast se ett hjärta säkert?

Det sägs väl att man inte kan se innan ungefär v 7, sen finns de ju dem som ser i v 6 (men då kanske man är läbgre gången än man tror) men runt v 7 skulle jag tro. Jag fick se ett hjärta i v 7+1
  • Minitokrik

Känns väldigt konstigt just nu! Man är ju fortfarande i riskzonen så man blir ju lite nojjig när man har ont i magen mer än vänligt! Känner mig alltid hungrig och väldigt illamående så allt verkar ju gå bra! Inte fått njuta så mycket att jag faktiskt är gravid eftersom det varit mycket runt om oss och det har påverkas oss väldigt mycket! Både mig och pappan. Pappan till barnet är verkligen jätte glad och stannade kvar inatt och myste med magen hela natten så det var verkligen en sådär. Shit Jag bär ett lite barn! Sitter verkligen med ett ledande nu fast jag är såå trött!! Är idag i vecka 7(6+2)

• Kgb777

Hej! Är i v7 och det här är tredje graviditeten. Tänkte bara höra med er andra som är ungefär i samma veckor om ni har börjat kunna se det på era magar att ni är gravida? Jag tycker inte att jag ser någon skillnad, min mage var i och för sig ganska stor från början, men har för mig att jag i de andra graviditeterna kunde se ganska tidigt.

• mea84
    Kgb777 skrev 2015-03-22 10:52:23 följande:

Hej! Är i v7 och det här är tredje graviditeten. Tänkte bara höra med er andra som är ungefär i samma veckor om ni har börjat kunna se det på era magar att ni är gravida? Jag tycker inte att jag ser någon skillnad, min mage var i och för sig ganska stor från början, men har för mig att jag i de andra graviditeterna kunde se ganska tidigt.

Magen ser man egentligen inte förren efter v 15, innan dess så håller den sen i bäckenet men visst kan man känna sig mer uppblåst eller något liknande men egentligen syns magen inte innan ca v 15
  • Minitokrik
    Kgb777 skrev 2015-03-22 10:52:23 följande:

Jag tycker att jag har fått större mage och Jag är också en mage innan men när jag ligger ner så ser den mer rundare ut! :)
  • Kgb777

Ja känner mig verkligen mer uppblåst i magen och har svårt att knäppa byxorna, men det tror jag beror mer på tarmarna. Jag förstår att man inte kan se någon tydlig mage så här dax men brukar liksom se att ungefär vid troskanten där magen går in lite brukar det sträckas ut mer efter ett tag( svårt att förklara). Nu har jag visserligen ett ärr där efter förra kejsarsnittet, så det kanske inte syns lika tydligt.

• Miiia84

Jag är så smal sedan innan att jag redan kan se skillnad på min mage, den liksom buktar ut lite mer spänt nertill än innan. Dock ingen bula eller så än, men definitivt mer uppsvälld så fort jag ätit något. Är i v 8 (7+3). Jag känner en spänd bula om jag ligger ner.

• lotie

Jag är med smal och jag är ju redan mycket svullen ich gått upp 2 kg bara 4+3 går ju så långsamt:(

Hade tidigt mage med tvåan och alla frågar ju direkt om man är gravid för de vet jag är helt platt i vanliga fall men hoppas kunna hålla det hemligt till 12 denna gången.

Får väl ringa mvc i veckan med.

• CeElSu

Hej! Hoppar gärna in här. Plussade i fredags på BIM +4. BF 24/11 med första barnet :)

• Minitokrik

Fått en tid till gyn i morgon för att se om barnet mår bra! Har fortfarande små blödningar så dom ville göra en undersökning så är riktigt nervös nu :/ någon annan som fått göra en sådan undersökning?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015