• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Daniela1983
    Martiina88 skrev 2015-03-28 12:16:39 följande:

Grattis till er alla med bebisar på g.

Jag och sambon var på vul igår för att kolla hur allt såg ut pga mitt förra missfall. Och tyvärr så har det inte blivit något den här gången heller. Blir att skrapa bort och bara försöka på nytt.

Känns lite som att man ska drunkna men man får inte förlora hoppet.

Har iaf haft alla symtom som illamående, ömma bröst, humör, trötthet. Ingen blödning än som visa att de är mf men läkaren va säker. Det är så trist :( inget november barn för oss iaf.

Oj nej...vad ledsamt...kram! Hjärta
  • Ninni02

Nu kräks jag 5-6 gånger varje kväll. Illamående har jag hela dagarna. Hur fixar ni detta? Jag behöver verkligen tips.

• Anna Hbg
    Ninni02 skrev 2015-03-28 21:44:39 följande:

Nu kräks jag 5-6 gånger varje kväll. Illamående har jag hela dagarna. Hur fixar ni detta? Jag behöver verkligen tips.

Samma för mig :(

Blivit bättre för mig om jag försöker äta lite men ofta gärna typ knäckebröd och saltiner.

Dricker bara vatten, gärna med citron och bubblor.

Har även fått Lergigan Comp utskrivet som tar bort det mest akuta illamåendet.
  • lotie

Finns postafen receptfritt med mot illamående.
    Finns seaband på apoteket och clearblue har kommit med ett nytt armband som trycker på triggerpunkter så man inte ska må illa.
    Akupunktur kan hjälpa, värt och testa.
    B6 ska även kunna hjälpa och lindra. Finns som tablett och som munspray.
    Blanda vätskeersättning i vatten och drick så salterna kommer i balans det kan med hjälpa mot illamående.

Sen småäta och riven ingefära i te är väl det vanligaste:)

Jag hade hypermesis med första barnet så vet hur det är. Kämpa på det går över och det är värt det i slutändan!

Jag njuter som sagt av varje dag jag inte mår illa. Men har börjat i v 6 med båda så en vecka kvar:(

• HCS
    Ninni02 skrev 2015-03-28 21:44:39 följande:

Så jobbigt! Jag fick Lergigan Comp utskrivet vid min förra graviditet. Fungerade jättebra!

Prata med din barnmorska!
  • lindstroom

Hej! Jag är gravid med mitt första barn tillsammans med min sambo. 

Har BF 28 Oktober men tänkte att jag kanske kunde följa denna tråden och vara med ändå, med tanke på att bebis kanske vill dyka upp i November..

Är idag i vecka 10 (9+4) och har mått bra dessa veckorna.

Det jobbigaste har nästan varit tröttheten. Har fått vila på dagarna och ändå fått gå och lägga mig vid 21,22 på kvällen.. 

Grattis till er alla förresten! Skrattande

• Sandravanilj

Hejsan!

Jag och sambon har efter 16 månaders försök äntligen fått ett plus! Bf 17/11 så är i v7 (6+5) idag :D ska nu på första hälsosamtalet hos bm!

Håller tummarna för oss alla!

• Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 15:08:12 följande:

Hejsan!

Jag och sambon har efter 16 månaders försök äntligen fått ett plus! Bf 17/11 så är i v7 (6+5) idag :D ska nu på första hälsosamtalet hos bm!

Håller tummarna för oss alla!

Grattis! Och roligt att vi har samma BF :) på onsdag är det dags för inskrivning hos bm för min del, börjar redan bli nervös... :) Hoppas på att allt ska gå bra!
  • Anna Hbg

Har fått tid för kub idag. Blir den 30/4 men fattarinte hir kag ska kunna vänta så länge på att få se det lilla knytet igen :O

Har ju haft MA tidigare så det ökar på min oro.

Funderar på att fråga bm om jag kan få ett vul innan det är dags för kub.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015