• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • gummsanmadde

Hej alla.. Är idag v 9 (8+1).. Illamåendet har inte blivit bättre, spyr som en gris nästan varje dag och ha ingen ork att göra något.. Gud, att laga mat! Springer å spyr kanske tre gånger varje gång och tal inte ens om stekt mat! Spyr av bara tanken!

Någon mer som är känslig mot mat?

Va hos läkaren idag, blivit sjukskriven till och med 19:e april och fått någon nya tablett som ska hjälpa mot illamåendet..

• Maja 1

Hej!! Vill gärna hänga här också. Jag är gravid med barn nr 6 men tyvärr har jag bara fyra barn i livet. En ängel i himlen. jag har bf den 24 november och hoppas att allt går vägen denna gången.

• Tiniii
    Maja 1 skrev 2015-03-31 22:49:39 följande:

Hej!! Vill gärna hänga här också. Jag är gravid med barn nr 6 men tyvärr har jag bara fyra barn i livet. En ängel i himlen. jag har bf den 24 november och hoppas att allt går vägen denna gången.

Hej!

Är lite nyfiken på om du berättar för någon än? Hur reagerar i såna fall fin omvärld på nummer fem?

Vi skall ha vårt första gemensamma men vårat 6;e totalt, nu har vi ju bara fem utav dem varannan vecka! Har inte berättar för i princip någon än! Plus att vi tröffades i maj förra året och har inseminerat så allt är ganska nytt gör alla!

Men detta är ju bör vilja! Fast jag är orolig för omvärlden!
  • Maja 1
    Tiniii skrev 2015-04-01 08:07:57 följande:

Hej!

Är lite nyfiken på om du berättar för någon än? Hur reagerar i såna fall fin omvärld på nummer fem?

Vi skall ha vårt första gemensamma men vårat 6;e totalt, nu har vi ju bara fem utav dem varannan vecka! Har inte berättar för i princip någon än! Plus att vi tröffades i maj förra året och har inseminerat så allt är ganska nytt gör alla!

Men detta är ju bör vilja! Fast jag är orolig för omvärlden!

Hej!!

Vi kommer inte berätta för någon förrän vi har gjord moderkaksprov och att vi ser att det är bra.

Den 20 januari valde vi att avbryta vår graviditet. Pga att bebisen var sjuk. Det var i vecka 21 +6. Och alla i vår omgivning blev väldigt ledsna. Våra andra barn tog också det väldigt hårt. Men då var alla väldigt glada över att vi skulle få nr 5. Jag blev chockad över alla snälla kommentarer för jag var inställd på negativa kommentarer.
  • Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-31 21:56:44 följande:

Ja, kvällarna kan vara lite värre, men annars är det inte så farligt för min del :) säkert växtvärken du känner isf! Känns i princip som mensvärk :) mitt har som sagt avtagit, funderat lite på varför, men så länge jag inte känner att nåt är fel i kroppen tänker jag inte oroa mig :) pratat med mamma om det också, som även är barnmorska, och det ska tydligen vara helt normalt :) i början undrade jag vad fasen det var som gjorde så ont så jag vaknade på nätterna och inte ens kunde stå upp, men nu fattar man ju att det varit en jäkla verkstad i magen som hållit på :D

Brukar kännas av när jag går och lägger mig :D

vaknade med illamåendet från helvetet idag! Men Bara att bita ihop och försöka att inte känna för mycket lukt hos frissan xD

Ja det är heeeelt otroligt vad kroppen kan göra! Det är full rulle i magen utan att man knappt märker det!!!
  • HCS

Har också börjat blöda nu.. och mensvärk ...

CeElSu skrev 2015-03-31 23:13:11 följande:

Blödningen verkar ha stannat av. Ska ringa gyn i morgon.

• emeliemarietherese

Hej! Jag tänkte att jag skulle hoppa in i den här tråden, är 27 år, har två barn sen innan så detta blir vårt tredje. Detta var verkligen inte planerat alls, och blir en omställning med en till. Men det kommer bli bra!

Jag är i v 6+1 och beräknad FL är 24e november.

Mina gravidsymtom går väldigt uppochner. Har ömma bröst och växtvärk, är trött och de senaste dagarna har illamåendet slagit till. Igår kräktes jag första gången. Jobbar som uska på äldreboende och just nu är det inte kul att gå till jobbet. Är såååå känslig för lukter, och vill dölja graviditeteten i ett par mån till iaf. 

Har ringt min BM och bokat tid för inskrivning som kommer ske den sista april! 

• CeElSu
    HCS skrev 2015-04-01 10:13:02 följande:

Har också börjat blöda nu.. och mensvärk ... smile4.gif

Va tråkigt! Hoppas de går över! Ska till gyn i eftermiddag! Hoppas dom kan se något även om de är MF så man iaf vet!
  • Daniela1983

Här går jag i ett vakuum och begriper ingenting. Ska till sjukhuset imorgon och få dom jävla pillren efter att i måndags fått beskedet att det inte finns nåt foster. Känns trist. Men jag fattar inte, jag blöder inte, jag har inte ont och känner mig fortfarande supergravid. Trött och frusen, lätt illamående och väldigt ömma bröst.

Hur ska jag våga lita på att dom verkligen har sett rätt på VUL? :/

Svar på tråden Novemberbebisar 2015