• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-31 19:38:17 följande:

Ja, såklart, tänkte att du också studerar, men var lite för snabb i mina antaganden :) kan man börja skylla på gravidhormoner redan nu? Haha! :D Jag har blivit ännu mer tankspridd och förvirrad än vanligt, det börjar nästan bli synd om min käre sambo.. ;)

Tycker det är svårt att inte råka försäga mig för mina kursare också, man spenderar ju ändå såpass mycket tid tillsammans, och i fredags var vi ut på tentaöl, och jag skyllde på min förkylning och trötthet för att hålla mig nykter.. Vet inte hur länge till man kan dölja det, men minst 4 veckor till lär jag försöka med...

Vad pluggar du? :)

Det kommer bli svårt att dölja graviditeten fram till sommaren eftersom vi badar 2 gånger veckan!!!
  • HCS
    Ninni02 skrev 2015-03-31 20:08:52 följande:
    Har börjat käka Postafen nu och klarar mig utan att kräkas. Såklart finns illamående kvar men nu hanterbart.

Var på väg att ge upp där ett tag men nu känns det bättre. Fick igår se vårt barn för första gången på UL. <3
    Åh så härligt! Skönt att du mår bättre, har inte testat dom. Själv är jag mindre illamående idag, blir såklart nojig...
  • HCS
    jvd89 skrev 2015-03-31 17:29:21 följande:

Någon annan som är väldigt yr och mår fruktansvärt illa? (dock ej kräkts)

Kunde inte vara kvar på jobbet idag pga detta. Och vad ska man göra för att må bättre? Och varför är man så yr? Är i vecka 7 (6+4)

Normalt att man kan vara yr tror jag. Har varit det själv av och till alla graviditeter. (detta är min 5e)

Jag har fått Lergigan Comp utskrivet, men man kan prova Postafen som finns receptfritt på apoteket. Jag har dock inte provat det sistnämnda då jag fick de starkare utskrivna direkt.

Äta lite och ofta, dricka te eller citronvatten, knapra knäckebröd kan hjälpa också. Lycka till! Hoppas du hittar något som funkar.
  • Anna Hbg
    CeElSu skrev 2015-03-31 20:12:39 följande:

Missfall ät ett faktum.. Blöder som en tok.

Nej, vad tråkigt :( Beklagar!
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 20:14:37 följande:
    Vad pluggar du? :)

Det kommer bli svårt att dölja graviditeten fram till sommaren eftersom vi badar 2 gånger veckan!!!
    Till sjuksköterska :)

Oj, ja, då kan det bli klurigt! Än så länge syns det ju ingenting på mig, det är nog mer en känsla av att jag är lite svullen, men man vet ju aldrig när det kommer börja synas.. :)
  • Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-31 21:05:55 följande:

Till sjuksköterska :)

Oj, ja, då kan det bli klurigt! Än så länge syns det ju ingenting på mig, det är nog mer en känsla av att jag är lite svullen, men man vet ju aldrig när det kommer börja synas.. :)

Vad spännande :D

Jag är svullen som en tok, ser ut som om jag redan gått halva graviditeten xD svullnar supermycket på kvällarna, har även mer mensvärk då så antar att det arbetas för fullt där inne när jag varit igång en hel dag :)
  • Sussi85

Hej på er alla
    Tänkte jag skulle hänga på här.
    Är gravid med 3:e barnet, är i vecka 9 (8+1), BF 9/11.
    Mina andra två barn är en pojke född 2006 och en flicka 2012.
    Gjorde IVF med dottern och hade gett upp helt att vi skulle bli gravida själva, men vi blev både överraskad och väldigt glada när testet visade plus.

Är otroligt tröt hela tiden och extra hungrig, för övrigt mår jag bra.
    Har berättat för de närmaste att jag är gravid, övriga lär det väll bli när det passar.

• Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 21:38:41 följande:
    Vad spännande :D

Jag är svullen som en tok, ser ut som om jag redan gått halva graviditeten xD svullnar supermycket på kvällarna, har även mer mensvärk då så antar att det arbetas för fullt där inne när jag varit igång en hel dag :)
    Ja, kvällarna kan vara lite värre, men annars är det inte så farligt för min del :) säkert växtvärken du känner isf! Känns i princip som mensvärk :) mitt har som sagt avtagit, funderat lite på varför, men så länge jag inte känner att nåt är fel i kroppen tänker jag inte oroa mig :) pratat med mamma om det också, som även är barnmorska, och det ska tydligen vara helt normalt :) i början undrade jag vad fasen det var som gjorde så ont så jag vaknade på nätterna och inte ens kunde stå upp, men nu fattar man ju att det varit en jäkla verkstad i magen som hållit på :D
Svar på tråden Novemberbebisar 2015