• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • catand89
    Amazinglife skrev 2015-03-25 15:21:54 följande:

Jag börjar känna av hormonerna ännu mer nu, börjar bli jobbigt i vardagen :/ gråter för ingenting o kan inte sluta, trött så att ja har svårt med ett vanligt samtal, och såklart illamående men har nog en lindrig variant som går över om ja äter något litet.. Men just gråtandet är jobbigt, jag är jättepositivt och glad i vanliga fall, nu bölar jag om ja råkar spilla ut ett glas mjölk.. Är det fler som jag? Annars börjar ja säkert gråta för de också ;) (skämt)

Imorgon har vi vul, v 8+0, hoppas allt ser bra ut :)

Jag är lite så nu oxå. Men när jag var i v 8-9 eskalerade tröttheten så jag tillslut blev sjukskriven för att jag bara grinade pga trötthet. Kunde vakna på morgonen vid gott mod, slänga benen över sängkanten och all trötthet i världen typ sköljde över mig occh så satt jag och bölade. Blev sjukskriven från jobbet mellan v12-17 för att jag var så sjukt trött. De var rädda för att jag åkt på en graviditetsdepression, men det var bara tröttheten som tur var :)
  • Minitokrik

Det var inget x utan jag hade fått ett missfall som jag inte hade märkt själv men det fanns tecken på att jag varit gravid. Tråkigt men kommer inte sluta att fortsätta att få en liten :) lycka till alla och hoppas ni alla får friska små sötnosar!!

• SandraP81

I vecka 8 nu och är så sjukt hungrig hela tiden! Samtidigt tycker jag att magen har svällt upp enormt, allt sitter jättetight fast jag faktiskt inte äter mer än vanligt. Försöker att hålla mig på samma vikt som när jag plussade. Är tredje barnet och det andra är ett år nu. Är det på grund av det månntro som kroppen bara sväller?

Men vad ska man göra åt hungern? Jag är inte sugen på sötsaker eller snacks utan verkligen på MAT! Äter ett ägg/äpple/knäckebröd när det blir som värst. Men jag drömmer om mat hela tiden! Måste ju äta något annars mår jag illa direkt men försöker då ta något litet och hyfsat nyttigt.

• gummsanmadde

Hej alla! är idag v8 (7+3). Jag skit ont i brösten, måste ha bh på mig konstant, kan vakna mitt i natten för jag vänder på mig och råkar röra brösten.. AJ! ha också ont i nedre delen av magen, både av växtvärk (gissar jag) och pågrund av tarmarna- känns som man ska skita hela tiden men det är bara en massa luft. men det ska visst vara normalt, läste jag. Har också värsta illamående, spydde konstant hela förra veckan, barnmorskan tyckte jag skulle prova postafen (stavningen är inte rätt) och det hjälper ibland (spyr ändå ibland), blir bara så sjukt trött och sover verkligen från morgon till kväll! Är hemma ifrån jobbet och ska träffa läkaren på tisdag nästa vecka, kanske få en annan tablett eller bli sjukskriven..
    Hur mår ni andra? Mår ni lika underbart som jag Glad

• Shoreline
    gummsanmadde skrev 2015-03-26 10:39:10 följande:

Hej alla! är idag v8 (7+3). Jag skit ont i brösten, måste ha bh på mig konstant, kan vakna mitt i natten för jag vänder på mig och råkar röra brösten.. AJ! ha också ont i nedre delen av magen, både av växtvärk (gissar jag) och pågrund av tarmarna- känns som man ska skita hela tiden men det är bara en massa luft. men det ska visst vara normalt, läste jag. Har också värsta illamående, spydde konstant hela förra veckan, barnmorskan tyckte jag skulle prova postafen (stavningen är inte rätt) och det hjälper ibland (spyr ändå ibland), blir bara så sjukt trött och sover verkligen från morgon till kväll! Är hemma ifrån jobbet och ska träffa läkaren på tisdag nästa vecka, kanske få en annan tablett eller bli sjukskriven..

Usch då! Låter inget vidare. Får hoppas att det bara är en period?

Jag är bara i v5 (4+5) så har ju ett tag kvar till jag är där du är. Men just nu mår jag oförskämt bra, är bara sjukligt trött. Och har ont i enbart högra bröstet. Haha väldigt märkligt. 
  • Amazinglife

Vul gick bra, bebis va en dag mer än vi trodde, är alltså i 8+1 idag istället och nytt BF 4/11 :) känns så skönt, vi va så nervösa :D nu kan vi njuta, läkaren sa att risken för missfall nu är mycket, mycket liten och allt ser bra ut:) vi har haft 2 missfall tidigare så därför har vi inte riktigt vågat njuta ännu :)

Va någon mer som hade vul idag, hur har de gått :)?

• Miiia84

Jag mår faktiskt riktigt bra, har också ömma bröst och lite molvärk i magen till och från och förutom en förmodad magkatarr (brukar kunna få det av stress annars och har haft lite mkt nu en period) så lider jag inte nämnvärt. Känner av lite mer trötthet, hungrigare än vanligt men trots det inte sådär värst sugen på mat (magkatarren?).
    Provade iaf omeprazol nu efter att ha googlat fram att man kan äta det, brukar räcka med ett par dagar i vanliga fall för att bli av med katarren.

Är enligt appen i v 9 idag (8+0).
  • Amazinglife

Om jag jämför med dig som spyr och måste ta medicin för det, så mår jag bra och hoppas du får må bättre snart!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015