• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 20:41:03 följande:
    myspys!!!

Vad har du för symtom? :)
    Verkligen! :D Ert första också?

Jag mår än så länge oförskämt bra, det började med magsmärtor, nästan som mensvärk, som jag förstod senare var växtvärk, och det var även det som gjorde sambon misstänksam att det var nåt ;)

Växtvärken känner jag inte av längre, men mår istället lite illa till och från, men inte så illa att jag behöver spy. Och trött är jag, nåt så fruktansvärt! Men annars mår jag bara bra! Och du? :)
  • Amazinglife
    Daniela1983 skrev 2015-03-30 21:06:29 följande:

Nu får jag gå ur tråden, igen. Gjorde ett vul idag trots att jag inte var särskilt orolig. Hade varken ont eller blödningar utan ville mest se hur det stod till med tanke på mina två tidigare missfall. Men gynekologen hittade inget foster. Det var alldeles tomt och imorgon ska jag åka in till sjukhuset och få det undanstökat.

Väldigt ledsamt, min sambo är väldigt ledsen medan jag känner mej mest trött och uppgiven. Nästan förbannad faktiskt.

Men livet går vidare på nåt märkligt vis.

Lycka till allihopa!

Hjärta

Tog de blodprov på hcg? Om de inte såg något, alltså ingen fostersäck heller, har dom inte missat de då? Ja förstår inte, men tänk på mänskliga faktor o begär att de är riktigt säkra att de inte är en frisk graviditet, detta betyder oftast blodprov eller två olika läkare som undersökt! Kram
  • lotie

Jag har haft mycket mensvärk senaste dagarna och fått ta panodil. Idag har jag haft det plus ont i höfterna som har strålat fram på magen. Magen är jättelön längre ut på sidorna vid äggstockarna och mest på högersida. Även varit lite svårt att tömma blåsan. Legat dubbelvikt hela kvällen och inte hjälpt med panodil och värmekudde:( mannen tyckte vi skulle åka in men 5+3 ser de ju ingenting och då skulle jag bara bli orolig:(

har haft ett mf och då blödde jag först sen jätteont långt ner.

Tror även jag har en svampinfektion men kanske uvi också eller är det början på ett missfall eller X?:(

• Amazinglife
    lotie skrev 2015-03-30 22:29:37 följande:

Jag har haft mycket mensvärk senaste dagarna och fått ta panodil. Idag har jag haft det plus ont i höfterna som har strålat fram på magen. Magen är jättelön längre ut på sidorna vid äggstockarna och mest på högersida. Även varit lite svårt att tömma blåsan. Legat dubbelvikt hela kvällen och inte hjälpt med panodil och värmekudde:( mannen tyckte vi skulle åka in men 5+3 ser de ju ingenting och då skulle jag bara bli orolig:(

har haft ett mf och då blödde jag först sen jätteont långt ner.

Tror även jag har en svampinfektion men kanske uvi också eller är det början på ett missfall eller X?:(

I vecka 6 hade ja sån kraftig växtvärk att jag kräktes av smärtan, så kan va helt normalt! Men, åk hellre o kolla, de kan oftast se vart graviditeten sitter (hinnsäck) men inte något embryo och de är ju fullt normalt... Men viktigt att utesluta ett X om man har kraftiga smärtor..
  • Martiina88
    Daniela1983 skrev 2015-03-30 21:06:29 följande:

Nu får jag gå ur tråden, igen. Gjorde ett vul idag trots att jag inte var särskilt orolig. Hade varken ont eller blödningar utan ville mest se hur det stod till med tanke på mina två tidigare missfall. Men gynekologen hittade inget foster. Det var alldeles tomt och imorgon ska jag åka in till sjukhuset och få det undanstökat.

Väldigt ledsamt, min sambo är väldigt ledsen medan jag känner mej mest trött och uppgiven. Nästan förbannad faktiskt.

Men livet går vidare på nåt märkligt vis.

Lycka till allihopa!

Beklagar :( går igenom samma sak och känner lite samma.
  • CeElSu
    Amazinglife skrev 2015-03-30 22:39:52 följande:
    I vecka 6 hade ja sån kraftig växtvärk att jag kräktes av smärtan, så kan va helt normalt! Men, åk hellre o kolla, de kan oftast se vart graviditeten sitter (hinnsäck) men inte något embryo och de är ju fullt normalt... Men viktigt att utesluta ett X om man har kraftiga smärtor..
    Vad är x? :|
  • catand89
    CeElSu skrev 2015-03-31 00:19:36 följande:
    Vad är x? :|
    Kan vara viktigt att åka och kolla oxå aå man inte åkt på utomkveds. Har du så pass ont hade jag åkt in bara för en check :)
  • Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-30 21:26:33 följande:

Verkligen! :D Ert första också?

Jag mår än så länge oförskämt bra, det började med magsmärtor, nästan som mensvärk, som jag förstod senare var växtvärk, och det var även det som gjorde sambon misstänksam att det var nåt ;)

Växtvärken känner jag inte av längre, men mår istället lite illa till och från, men inte så illa att jag behöver spy. Och trött är jag, nåt så fruktansvärt! Men annars mår jag bara bra! Och du? :)

Japp bådas första :D känns så overkligt bara!

Jag mår toppen! Illamående utav vissa lukter och när jag inte ätit på ett tag men har alltid med mig morötter så jag slipper bli illamående ;) trött är jag hela dagarna just nu men har svårt att sova på nätterna :/
  • Tiniii
    lindstroom skrev 2015-03-30 14:56:00 följande:

Hej! Jag är gravid med mitt första barn tillsammans med min sambo. 

Har BF 28 Oktober men tänkte att jag kanske kunde följa denna tråden och vara med ändå, med tanke på att bebis kanske vill dyka upp i November..

Är idag i vecka 10 (9+4) och har mått bra dessa veckorna.

Det jobbigaste har nästan varit tröttheten. Har fått vila på dagarna och ändå fått gå och lägga mig vid 21,22 på kvällen.. 

Grattis till er alla förresten! 

Grattos själv!

Vi är beräknade samma dag, fast detta är mitt tredje barn och sambons fjärde fast vårat gemensamma första så set känns nästan som första gången förutom att man är lugn! Jag domnar också vid nio på kvällarna men tror det börjar avta lite grann nu! Minns med dotterns för 6 år sedan då sin jag hela tidenfeam till vecka19. Hoppas jag slipper det nu????
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 05:21:43 följande:
    Japp bådas första :D känns så overkligt bara!

Jag mår toppen! Illamående utav vissa lukter och när jag inte ätit på ett tag men har alltid med mig morötter så jag slipper bli illamående ;) trött är jag hela dagarna just nu men har svårt att sova på nätterna :/
    Det gör det verkligen, vet inte om vi fattat det riktigt än :P imorgon är det inskrivning, kanske blir lite verkligare då :)

Skönt! Jag sover också riktigt dåligt, så himla typiskt när sova är det enda man vill göra egentligen..
Svar på tråden Novemberbebisar 2015