• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • kallemaja

Sista mensen....

glaesir skrev 2015-03-24 15:40:57 följande:

6+2.. Räknar de då att fostret är 6veckor + två dagar (alltså från ÄL) eller sista mensen?

• aussies

Jag har BF 8/11, hakar på denna tråden :)

• Shoreline

Följer gärna med här. Plussade igår. Lite osäker på BF men det är nånstans mellan 27-30/11. Känns sjukt overkligt för jag känner typ inga symtom mer än att jag är trött. Lite oro i bakhuvudet också då jag fick missfall i januari. 

• Minitokrik

Tråkigt att behöva skriva det här men dom hittade ingen bebis i livmodern när dom kollade igår men allt visade att jag var gravid. Doktorn såg något men kunde inte tyda om det var bebisen men något som låg utanför. Fick lämna ett prov och ska tillbaka på torsdag och ta ett igen. Visar det dubbelt av något så har jag råkat ut för Utomkvedshavandeskap. Men allt tyder på det :/

• Shoreline
    Minitokrik skrev 2015-03-25 13:32:51 följande:

Tråkigt att behöva skriva det här men dom hittade ingen bebis i livmodern när dom kollade igår men allt visade att jag var gravid. Doktorn såg något men kunde inte tyda om det var bebisen men något som låg utanför. Fick lämna ett prov och ska tillbaka på torsdag och ta ett igen. Visar det dubbelt av något så har jag råkat ut för Utomkvedshavandeskap. Men allt tyder på det :/

Usch då.. Styrkekram <3
  • Amazinglife

Jag börjar känna av hormonerna ännu mer nu, börjar bli jobbigt i vardagen :/ gråter för ingenting o kan inte sluta, trött så att ja har svårt med ett vanligt samtal, och såklart illamående men har nog en lindrig variant som går över om ja äter något litet.. Men just gråtandet är jobbigt, jag är jättepositivt och glad i vanliga fall, nu bölar jag om ja råkar spilla ut ett glas mjölk.. Är det fler som jag? Annars börjar ja säkert gråta för de också ;) (skämt)

Imorgon har vi vul, v 8+0, hoppas allt ser bra ut :)

• Anna Hbg
    Minitokrik skrev 2015-03-25 13:32:51 följande:

Nej men usch :(

På mitt första vul, som jag fick pga blödning, visade bara en tom hinnsäck men 10 dagar senare hittade de ett litet embryo med tickande hjärta.

Håller tummen för att allt går bra för dig!
  • Hejhejhejilc

Hej alla! Är i vecka 9 nu och har som kramper/ilningar i magen? Jag ej ont men känns obehagligt. Är detta normalt eller tecken på missfall? Orolig :(

• Hejhejhejilc

Hej alla! Är i vecka 9 nu och har som kramper/ilningar i magen? Jag ej ont men känns obehagligt. Är detta normalt eller tecken på missfall? Orolig :(

• catand89
    Hejhejhejilc skrev 2015-03-25 16:25:09 följande:

Fullt normalt. Livmodern växer och det kan kännas rätt bra vill jag lova. Första tiden med första barnet kunde jag inte ha knäppta byxor på mig för att jag hade så ont, kunde knappt stå eller ligga eller sitta. Vetekudde är superskönt :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015