• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-30 15:41:52 följande:

Grattis! Och roligt att vi har samma BF :) på onsdag är det dags för inskrivning hos bm för min del, börjar redan bli nervös... :) Hoppas på att allt ska gå bra!

Åååh vad kul med samma BF :D vi har inte inskrivning förrän 13/5 så är ett tag kvar!

Men ska ringa till spec-MVC i v.11 för tidigt ul :D

Min bm sa att eftersom jag är ung, frisk och blev spontant gravid så vill det till mycket om det ska blo mf så det känns jättebra :D
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 17:23:50 följande:
    Åååh vad kul med samma BF :D vi har inte inskrivning förrän 13/5 så är ett tag kvar!

Men ska ringa till spec-MVC i v.11 för tidigt ul :D

Min bm sa att eftersom jag är ung, frisk och blev spontant gravid så vill det till mycket om det ska blo mf så det känns jättebra :D
    Oj, det var en stund kvar, ja! Fast det är väl lite olika i landstingen, såklart :)

För min del blir det nog inte UL förrän kring v.17-20, så det är eeeevigheter kvar! Vill ju egentligen se den lilla så snart vi bara kan... Men den som väntar på nåt gott, sägs det ju. :)

Vad härligt, vi blev gravida mycket snabbare än vi trott, och utan att egentligen försöka, så det bådar nog gott, jag intalar mig själv det iaf :) man borde nog inte oroa sig alltför mycket om man inte har anledning :) hur gammal är du?
  • Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-30 18:31:14 följande:

Oj, det var en stund kvar, ja! Fast det är väl lite olika i landstingen, såklart :)

För min del blir det nog inte UL förrän kring v.17-20, så det är eeeevigheter kvar! Vill ju egentligen se den lilla så snart vi bara kan... Men den som väntar på nåt gott, sägs det ju. :)

Vad härligt, vi blev gravida mycket snabbare än vi trott, och utan att egentligen försöka, så det bådar nog gott, jag intalar mig själv det iaf :) man borde nog inte oroa sig alltför mycket om man inte har anledning :) hur gammal är du?

Ja precis :D jag vill bara se att hjärtat slår så jag kan känna mig lite lugnare :D

kommer vara i v13 när vi har inskrivning :)

Det tog längre tid än vi trodde! Skulle börjat utredning med plussade istället ;)

Jag är 22, blir 23 i jul :D själv? :)

Var bor du? :)
  • catand89

Jag ringde mvc idag och fick tid för inskrivning den 27/4. Och eftersom jag haft blödningar till och från sen plusset så tyckte hon att jag gott kunde ringa gyn och få en tid för vul om jag var orolig. Får man inte tid på gyn-mottagningen samma dag skickas man till gynakuten någon mil härifrån istället. Supernajsigt. Här nekas man oftast inte ett vul :)

• Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 18:53:35 följande:
    Ja precis :D jag vill bara se att hjärtat slår så jag kan känna mig lite lugnare :D

kommer vara i v13 när vi har inskrivning :)

Det tog längre tid än vi trodde! Skulle börjat utredning med plussade istället ;)

Jag är 22, blir 23 i jul :D själv? :)

Var bor du? :)
    Ja, det är klart, hade gärna också gjort ett vul, men så länge jag inte har anledning så tänker jag nog hålla mig :)

Vad skönt att ni fick ett plus på "egen hand"! :) Det tog inte mer än 3 månader för oss från det att jag slutade med piller och vi började tänka "händer det så händer det", typ. :)

Jag blev nyss 27, och bor i Borås. :) Var bor du?
  • Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-30 20:01:16 följande:
    Ja, det är klart, hade gärna också gjort ett vul, men så länge jag inte har anledning så tänker jag nog hålla mig :)

Vad skönt att ni fick ett plus på "egen hand"! :) Det tog inte mer än 3 månader för oss från det att jag slutade med piller och vi började tänka "händer det så händer det", typ. :)

Jag blev nyss 27, och bor i Borås. :) Var bor du?
    skönt att det inte tog så lång tid :D är otroligt jobbigt när mensen kommer varje månad!

jag bor i Skövde :)

är det ditt första barn? :)
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-30 20:08:41 följande:
    skönt att det inte tog så lång tid :D är otroligt jobbigt när mensen kommer varje månad!

jag bor i Skövde :)

är det ditt första barn? :)
    Ja, det kan jag tänka mig :)

Detta blir mitt första, även sambons första :)
  • Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-30 20:16:21 följande:

Ja, det kan jag tänka mig :)

Detta blir mitt första, även sambons första :)

myspys!!!

Vad har du för symtom? :)
  • Daniela1983

Nu får jag gå ur tråden, igen. Gjorde ett vul idag trots att jag inte var särskilt orolig. Hade varken ont eller blödningar utan ville mest se hur det stod till med tanke på mina två tidigare missfall. Men gynekologen hittade inget foster. Det var alldeles tomt och imorgon ska jag åka in till sjukhuset och få det undanstökat.

Väldigt ledsamt, min sambo är väldigt ledsen medan jag känner mej mest trött och uppgiven. Nästan förbannad faktiskt.

Men livet går vidare på nåt märkligt vis.

Lycka till allihopa!

Hjärta

• Lutetzia
    Daniela1983 skrev 2015-03-30 21:06:29 följande:

Nu får jag gå ur tråden, igen. Gjorde ett vul idag trots att jag inte var särskilt orolig. Hade varken ont eller blödningar utan ville mest se hur det stod till med tanke på mina två tidigare missfall. Men gynekologen hittade inget foster. Det var alldeles tomt och imorgon ska jag åka in till sjukhuset och få det undanstökat.

Väldigt ledsamt, min sambo är väldigt ledsen medan jag känner mej mest trött och uppgiven. Nästan förbannad faktiskt.

Men livet går vidare på nåt märkligt vis.

Lycka till allihopa!

Hjärta

Beklagar verkligen! Vet hur det känns. <3
Svar på tråden Novemberbebisar 2015