• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Tiniii

Jag Sov hela tiden fram till v 19.

Blir massa frågetecken på telefonen hela tiden. Vet inte varför.

• lotie

Fick inte göra vul:( skulle ringa vårdcentralen istället!
    Kan vara min foglossning som satt igång ordentligt:( gör ju så sjukt ont i ljumskarna och höfterna så kan ju vara det som strålar ut i magen.

• Tiniii

Idag skrev min sambo i sin blogg att hon längtade efter Att magen börjar växa så man jan känna den osv. Senast idag var det jag som Google på hur man döljer magen och om man kan få den att hålla sig mindre.

Vill inte att den skall synas så fort! Viöl kunna dölja många många v till!

Vilket inte är så troligt eftersom det har synts i v 16på mig förut och då har den varit större än genomsnittet!

Är det bara jag som tycker magen kan dröja till typ v 25

• jvd89

Någon annan som är väldigt yr och mår fruktansvärt illa? (dock ej kräkts)

Kunde inte vara kvar på jobbet idag pga detta. Och vad ska man göra för att må bättre? Och varför är man så yr? Är i vecka 7 (6+4)

• Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-31 08:46:46 följande:

Det gör det verkligen, vet inte om vi fattat det riktigt än :P imorgon är det inskrivning, kanske blir lite verkligare då :)

Skönt! Jag sover också riktigt dåligt, så himla typiskt när sova är det enda man vill göra egentligen..

Ja man vill inget hellre än att sova!!!

Har påsklov nu så vill passa på att sova innan jobbet börjar på tisdag igen xD
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 17:46:47 följande:
    Ja man vill inget hellre än att sova!!!

Har påsklov nu så vill passa på att sova innan jobbet börjar på tisdag igen xD
    Åh, vad skönt med påsklov! Jag studerar också, men några lov är det ju inte tal om, få se hur mycket ledigt man kan ta sig.. Vore skönt att kunna sova igen lite, om det går. :)
  • Sandravanilj
    Marty88 skrev 2015-03-31 19:11:59 följande:

Åh, vad skönt med påsklov! Jag studerar också, men några lov är det ju inte tal om, få se hur mycket ledigt man kan ta sig.. Vore skönt att kunna sova igen lite, om det går. :)

Jag jobbar som elevassistent på en gymnasiesärskola så är ledig alla lov :D
  • mea84
    jvd89 skrev 2015-03-31 17:29:21 följande:

Någon annan som är väldigt yr och mår fruktansvärt illa? (dock ej kräkts)

Kunde inte vara kvar på jobbet idag pga detta. Och vad ska man göra för att må bättre? Och varför är man så yr? Är i vecka 7 (6+4)

Kan vara att man har lågt blodtryck, då blir man yr. Helt normalt med båder yrsel och lågt blodtryck, detta kan variera från vecka till vecka i graviditeten. det jag fick rekommenderat från bm var att dricka mycket vatten och ha stödstrumpor, de kan hjälpa lite. Mot illamående vet jag inte hur man kan bota detta tyvärr
  • Marty88
    Sandravanilj skrev 2015-03-31 19:21:38 följande:
    Jag jobbar som elevassistent på en gymnasiesärskola så är ledig alla lov :D
    Ja, såklart, tänkte att du också studerar, men var lite för snabb i mina antaganden :) kan man börja skylla på gravidhormoner redan nu? Haha! :D Jag har blivit ännu mer tankspridd och förvirrad än vanligt, det börjar nästan bli synd om min käre sambo.. ;)

Tycker det är svårt att inte råka försäga mig för mina kursare också, man spenderar ju ändå såpass mycket tid tillsammans, och i fredags var vi ut på tentaöl, och jag skyllde på min förkylning och trötthet för att hålla mig nykter.. Vet inte hur länge till man kan dölja det, men minst 4 veckor till lär jag försöka med...
  • Ninni02
    HCS skrev 2015-03-30 10:43:35 följande:
    Så jobbigt! Jag fick Lergigan Comp utskrivet vid min förra graviditet. Fungerade jättebra!

Prata med din barnmorska!
    Har börjat käka Postafen nu och klarar mig utan att kräkas. Såklart finns illamående kvar men nu hanterbart.

Var på väg att ge upp där ett tag men nu känns det bättre. Fick igår se vårt barn för första gången på UL. <3
Svar på tråden Novemberbebisar 2015