• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Amazinglife
    glaesir skrev 2015-03-26 12:32:12 följande:

Som vi befarade... Idag fick vi missfall och det är så fruktansvärt :'(

Beklagar! Hoppas ni får en ny chans snart igen, vet hur jobbigt det är :( kram!
  • aussies

Jag är i vecka 8 (7+3) enligt uträkning från senaste mensen. Jag undrar vad VUL innebär? Ett första ultraljud? I Jämtland erbjuder dom bara ett ultraljud (vecka 17-20) :/ Skulle väldigt gärna vilja kolla redan nu så allt är okej!

En annan fråga: någon fler som har sjukt ont i ryggen? Jag har väldigt ont och blir väldigt trött i ryggen om dagarna, har ett tungt jobb också. På kvällarna måste jag mest ligga ner med en kudde under ländryggen/svanken för att det ens ska kännas okej. Undrar om detta kan vara ett tidigt tecken på foglossning? Någon som har erfarenheter? Har inskrivningssamtal med Barnmorskan imorn, lär få veta mer då. Kan man efterfråga VUL även fast det inte ingår egentligen? Eller görs bara sk VUL om det är speciella omständigheter?

• Amazinglife
    aussies skrev 2015-03-26 12:44:36 följande:

Jag är i vecka 8 (7+3) enligt uträkning från senaste mensen. Jag undrar vad VUL innebär? Ett första ultraljud? I Jämtland erbjuder dom bara ett ultraljud (vecka 17-20) :/ Skulle väldigt gärna vilja kolla redan nu så allt är okej!

En annan fråga: någon fler som har sjukt ont i ryggen? Jag har väldigt ont och blir väldigt trött i ryggen om dagarna, har ett tungt jobb också. På kvällarna måste jag mest ligga ner med en kudde under ländryggen/svanken för att det ens ska kännas okej. Undrar om detta kan vara ett tidigt tecken på foglossning? Någon som har erfarenheter? Har inskrivningssamtal med Barnmorskan imorn, lär få veta mer då. Kan man efterfråga VUL även fast det inte ingår egentligen? Eller görs bara sk VUL om det är speciella omständigheter?

En annan som undrat samma om vul tidigare i tråden lägger in bild från mitt svar då, va även någon annan som svarade.. Vul är ultraljud fast vaginalt, för att de ofta är för tidigt att se från utsidan på magen..

Har inte de ryggproblem du har men ta upp det med din bm.. Du måste nog gå privat om du vill ha ett vul om du inte har skäl, i Sverige göra endast medicinska ultraljud, alltså inte av standard eller för att man vill när man inte haft problem tidigare (förutom privata kliniker) Lycka till :)
  • glaesir
    Amazinglife skrev 2015-03-26 12:39:43 följande:

Beklagar! Hoppas ni får en ny chans snart igen, vet hur jobbigt det är :( kram!

Jo vi ska försöka direkt igen...
  • Minitokrik
    glaesir skrev 2015-03-26 12:32:12 följande:

Som vi befarade... Idag fick vi missfall och det är så fruktansvärt :'(

Kramar <3
  • sojeal

Har era matvanor ändrats sen ni blev gravida?

Jag älskar kött i vanliga fall men nu när jag är gravid mår jag bara illa av tanken att behöva tugga en köttbit, så här blir det soppor, sallader och mackor dagarna i ända :/

• sofiashem

Jag är i vecka 7-8 (8 enligt senaste mens men 7 enligt cb digital m veckoindikator). Jag mår så illa och är så fruktansvärt trött. Har den senaste veckan mått så psykiskt dåligt, känner mig inte glad för någonting. Antar att man lätt blir deppig av att vara så trött och må så illa hela tiden, men såhär har det aldrig varit vid någon av de andra två graviditeterna! :( Hoppas verkligen att det går över snart..

• catand89
    sofiashem skrev 2015-03-27 08:15:43 följande:

Jag är i vecka 7-8 (8 enligt senaste mens men 7 enligt cb digital m veckoindikator). Jag mår så illa och är så fruktansvärt trött. Har den senaste veckan mått så psykiskt dåligt, känner mig inte glad för någonting. Antar att man lätt blir deppig av att vara så trött och må så illa hela tiden, men såhär har det aldrig varit vid någon av de andra två graviditeterna! :( Hoppas verkligen att det går över snart..

Jag var så vid min första graviditet, inget illamående, men så sjukt trött. Kunde sova och sova och sova och ändå vara trött. Jag kunde tillslut inte gå till jobbet utan blev sjukskriven för att de trodde jag hade graviditetsdepression, hade inte det utan det var tröttheten. Jag kunde vakna pigg, tänka "det här blir en bra dag", slängde fötterna över sängkanten och då vällde tröttheten över mig och jag bara bölade. Hoppas inte det blir så illa den här gången.
  • Anna Hbg

Här har illamåendet slagit till med full kraft :/ Kom knappt upp ur sängen ogår bara. Har fått Lergigan utskrivet men det hjälper sisådär.

Hoppas verkligen det ger med sig snart!

Det som oroar mig mest just nu, förutom mf såklart, är att jag gifter mig den 18/4 och tänk om jag mår lika dåligt då eller om jag växt såpass mycket så att klänningen inte passar :O

• catand89
    Anna Hbg skrev 2015-03-27 09:43:08 följande:

Här har illamåendet slagit till med full kraft :/ Kom knappt upp ur sängen ogår bara. Har fått Lergigan utskrivet men det hjälper sisådär.

Hoppas verkligen det ger med sig snart!

Det som oroar mig mest just nu, förutom mf såklart, är att jag gifter mig den 18/4 och tänk om jag mår lika dåligt då eller om jag växt såpass mycket så att klänningen inte passar :O

Vilken vecka är du i? Magen brukar inte komma fören efter v 12-13, då började den puta lite på mig förra gången.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015