• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Daniela1983
    mea84 skrev 2015-03-24 09:12:48 följande:

Får jag fråga er andra om era symtom kommer och går....! Det kan skilja från ena dagen till dagen därefter....mer illamående ena dagen, nästa dag mer molvärk och dagen därefter mår man helt bra utan några symtom.

Ja, samma här! I början hade jag ett himla pådrag i magen och tyckte det molade, knorrade och rev och slet och stack och bultade all min vakna tid nästan. Brösten var också tok-onda och hade finnar och fett hår och kände mig allmänt sunkig och svullen. Nu känns det som att det har stabiliserat sig, känner av lite illamående om jag inte äter tillräckligt ofta, sover kopiösa mängder och har till och från lite molvärk men absolut inte lika mycket och lika ont som innan. Hoppas att det betyder att kroppen vant sig vid hormonerna! Tycker också jag psykiskt är stabilare nu än i förra veckan, har lättare att njuta och inte oroa mig så mycket. Utom på kvällen när jag blir trött då deppar jag ihop och inbillar mig en massa hemskheter... :(

• catand89

Mina symptom kommer och går en hel massa. Först idag v6 5+0 känner jag av lite svullna bröst. Något molande växtvärk i tjejmagen, annars ingenting. Hoppas verkligen det blir lika lätt som förra graviditeten.

• glaesir

Imorse när jag steg upp och gick på toaletten upptäckte jag blod i trosorna, fick förstås panik och ringde till gyn och fick tid, men först skulle jag gå och ta ett blodprov.
    När jag kom in i rummet fick jag först svar på mitt blodprov som låg på 300?
    Gjorde sedan ett VUL som visade att fostret iallafall var kvar! Då han drog ut "ultraljudsstaven" var det väldigt mycket klumpar som kom med. Är nu sjukskriven 2v pga missfallsrisk... 
    Var så förvirrad när jag kom in så frågade inte vad detta 300 betydde på blodprovet.. Någon annan som vet?

• kallemaja

Åh förstår oron! Vilken vecka är du i?

Vet tyvärr inte vad 300 betyder...

glaesir skrev 2015-03-24 14:29:03 följande:

Imorse när jag steg upp och gick på toaletten upptäckte jag blod i trosorna, fick förstås panik och ringde till gyn och fick tid, men först skulle jag gå och ta ett blodprov.

Gjorde sedan ett VUL som visade att fostret iallafall var kvar! Då han drog ut "ultraljudsstaven" var det väldigt mycket klumpar som kom med. Är nu sjukskriven 2v pga missfallsrisk... 

Var så förvirrad när jag kom in så frågade inte vad detta 300 betydde på blodprovet.. Någon annan som vet?

• glaesir
    kallemaja skrev 2015-03-24 15:30:11 följande:

Åh förstår oron! Vilken vecka är du i?

Vet tyvärr inte vad 300 betyder...

6+2.. Räknar de då att fostret är 6veckor + två dagar (alltså från ÄL) eller sista mensen?
  • Angeloco

Var precis på ultraljud, vilken lättnad att se ett litet tickande hjärta! Vecka 8 och beräknad 1 november ca ????
  • mea84

Har du tagit ett hcg prov tidigare? Alltså under denna graviditeten? Svårt att säga vad bara 300 betyder om man inte har något annat svar att jämföra med. Men nu såg doktorn ju ett foster som var kvar så det är det som räknas, hade de inte sett något så tar man blodprovet i relevans och kanske kan se att de är ett missfall/pågående missfall men nu när de sett ett foster så håller vi alla tummar och tår att den vill stanna kvar där inne. Vilken vecka är du i?
  • glaesir
    mea84 skrev 2015-03-24 15:54:04 följande:
    Har du tagit ett hcg prov tidigare? Alltså under denna graviditeten? Svårt att säga vad bara 300 betyder om man inte har något annat svar att jämföra med. Men nu såg doktorn ju ett foster som var kvar så det är det som räknas, hade de inte sett något så tar man blodprovet i relevans och kanske kan se att de är ett missfall/pågående missfall men nu när de sett ett foster så håller vi alla tummar och tår att den vill stanna kvar där inne. Vilken vecka är du i?
    Vecka 6+2 enligt VUL! Jaa håller verkligen tummarna.. Har inte tagit något blodprov tidigare! Om 2 veckor skall jag på nytt VUL, skulle dock ringa in om det kommer färskt blod..
  • Amazinglife

Hittade detta när ja googlade åt dig, så uppenbarligen kan hcg variera stort oavsett vecka! De brukar däremot va viktigt för en "frisk" graviditet att det ökar som det ska, så de borde ta ett prov 2-3 dagar efter för att utvärdera missfalls risken.. Är det missfall på gång så tidigt är de ofta ett mycket sjukt embryo som inte utvecklas som det ska och då hjälper inte sjukskrivning utan kroppen stöter ut det ändå.. Men man kan blöda utan att det är missfallsrisk.. Lycka till!
  • Anna Hbg
    Daniela1983 skrev 2015-03-24 12:09:40 följande:

Roligt! Samma BF!

Ja, vad skoj :)

Räknar dock med att gå över tiden om jag får behålla vår lilla böna då sonen föddes i v.43 :/
    glaesir skrev 2015-03-24 16:06:07 följande:

Vecka 6+2 enligt VUL! Jaa håller verkligen tummarna.. Har inte tagit något blodprov tidigare! Om 2 veckor skall jag på nytt VUL, skulle dock ringa in om det kommer färskt blod..

Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015