• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • CeElSu
    HCS skrev 2015-04-01 16:59:24 följande:
    Så skönt för dig! Hoppas det går vägen! smile1.gif

Blöder du något nu? Har du haft någon mensvärk el liknande? Jag har ont i ryggen och molvärk nedåt ljumskarna..  :-/
    Hoppas jag med! :)

Nä ingen värk mer än den vanliga molvärken :) och blöder inget nu.
  • catand89
    Daniela1983 skrev 2015-04-01 13:39:36 följande:
    Jag utgår ifrån att dom undersöker mig imorgon såklart. Men borde dom inte fråga om hur lång menscykel man har t.ex.? Jag har ganska lång men regelbunden menscykel dock har det hänt sig några gånger i året att den har varit ännu längre, upp till 40 dagar. I februari hade jag inga ägglossningskänningar och fick jag aldrig nåt utslag på mina ägglossningstickor så tänkte att den månaden "hoppade jag säkert över" ägglossningen av nån anledning. Men vi hade mysigt ändå förstås fast utan bebisvekstads-inriktning utan mer för det höga nöjets skull. När jag fick plus på grav-stickan så sa jag direkt Meh, jag hade ju ingen ägglossning ju! Vad ska detta betyda?

Jag tänker, det finns ingen sån möjlighet att jag är tidigare i min graviditet än jag tror? Eller är det bara önsketänkande?

Känns som att såna saker skulle man vilja diskutera innan man börjar käka piller och invänta helvetet...
    Därför, av den anledninggen brukar de flesta sjukhus avvakta i 3 veckor extra för att se om kroppen stöter ut saker ich ting av sig själv OM det skulle visa sig vara MA. Hade du då en längre cykel då är det ju inte omöjligt att du är 2 veckor tidigare och de bara ser en hinnsäck. Jag tycker du ska avvakta och se vad som händer istället för att ta det där pillren. Tänk OM det faktiskt är så att du är 2 veckor senare än tänkt lixom.
  • Maja 1

Hej!! Hur mår ni nu tidigt i graviditet? Jag har mått väldigt illa med varannat barn och då direkt när jag plussat. Så med denna bebis ska jag enligt statistiken ???? må bra. Och än så länge mår jag väldigt bra och inte särskilt trött heller. Visst jag är tröttare men det är hanterbart än sålänge. Men däremot är min mage grymt stor redan. I vecka 7 och redan svår att dölja. Kanske mer än en därinne?!

• Sandravanilj

Waaaa blev livrädd igår kväll innan jag skulle sova, gick på toa och när jag torkade mig blev det brunrött blod på det!!! Satte i trosskydd och nu har det bara blivit en liten prick i trosskyddet.... inget när man torkar sig...

• lotie

Jag har varit på hälsosamtal idag 6 fulla veckor imån och halvvägs till mf risken avtar!

Fast jag har en cykel på 31 dagar så räknade de på 28 dagar så lite konstigt. Blir ju ul för tidigt och snitt med om de inte flyttar mig på rul. Hoppas dock få ett vul runt v 8.

• Amazinglife

Idag har vi varit på inskrivning. Vi har en underbar bm och hon både informerar bra och behandlar mig och min man för gravida båda två, att vi är två som ska ha barn, det tycker jag är viktigt :) hon tog även Gbs prov då de finns misstanke om att jag har det tyckte hon, och gav oss lite information om det.. När hon skulle ta blodprov hade hon jättesvårt att få ett kärl och fick tillslut sticka på handens ovansida. De berodde tydligen på graviditeten för ja brukar inte va så svår stucken.. Men till min fundering, efter blodprovet och även stick i fingret va de jätte svårt att stoppa blödningen, mitt stick i fingret sprutade blod. Är detta något farligt/symptom på något? Ja har aldrig vart så lättblödande. Hon skulle iaf skriva de i min journal så läkarn kan kolla på de om de behövs.. Har en högrisk grav så ska träffa läkare redan om 1,5 vecka och även göra glukosbelastning nästa vecka.. Är nu i v 9+1.. Någon mer som får göra de så tidigt? Annars mår jag bra, inte illamående längre, bara trött. Ha en fin påsk alla!

• Amazinglife
    lotie skrev 2015-04-02 11:39:54 följande:

Jag har varit på hälsosamtal idag 6 fulla veckor imån och halvvägs till mf risken avtar!

Fast jag har en cykel på 31 dagar så räknade de på 28 dagar så lite konstigt. Blir ju ul för tidigt och snitt med om de inte flyttar mig på rul. Hoppas dock få ett vul runt v 8.

Va skönt! Hälsosamtal tyckte ja va bra, man fick både fråga och få lite information :) har du tagit upp med din bm att du önskar ett vul? Får man fråga varför du ska snittas? :)
  • lotie
    Amazinglife skrev 2015-04-02 12:08:48 följande:
    Va skönt! Hälsosamtal tyckte ja va bra, man fick både fråga och få lite information :) har du tagit upp med din bm att du önskar ett vul? Får man fråga varför du ska snittas? :)
    Varför är det en riskgraviditet?

Första barnet fastnade och jag blev klippt och sprack mycket sen fick jag infektion och det sprack upp opererats två ggr i underlivet och är äntligen bra så vi tyckte inte det var värt och chansa att det skulle hända igen.

Men snittet gick med dåligt så nu vet jag inte vad jag vill göra:(
  • Daniela1983

Jaha hörni...fortsättning följer... Idag åkte jag till sjukhuset och i grevens tid kan man säga så bad jag dem undersöka mig en gång till och hör och häpna så hittade dom ett minimalt litet foster med puls i vecka 6 plus nånting...puh...
    Hon såg också litelite blödning runt livmodern men sa att det inte behöver betyda nånting. Jag har ju fortfarande inte ont och ingen blödning, känner mig mest som en flodhäst bara...

Så nu börjar vi om här och räknar att vi är 7-14 dagar tidigare i graviditeten än vi trott. Svårt att säga riktigt när BF blir men det klarnar förhoppningsvis om detta lilla knytt nu kunde vara så vänlig och sluta skrämma ihjäl sina föräldrar och bara alldeles snällt vänta där i lugn och ro. :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015