• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg
    Daniela1983 skrev 2015-04-02 18:06:33 följande:

Jaha hörni...fortsättning följer... Idag åkte jag till sjukhuset och i grevens tid kan man säga så bad jag dem undersöka mig en gång till och hör och häpna så hittade dom ett minimalt litet foster med puls i vecka 6 plus nånting...puh...

Hon såg också litelite blödning runt livmodern men sa att det inte behöver betyda nånting. Jag har ju fortfarande inte ont och ingen blödning, känner mig mest som en flodhäst bara...

Så nu börjar vi om här och räknar att vi är 7-14 dagar tidigare i graviditeten än vi trott. Svårt att säga riktigt när BF blir men det klarnar förhoppningsvis om detta lilla knytt nu kunde vara så vänlig och sluta skrämma ihjäl sina föräldrar och bara alldeles snällt vänta där i lugn och ro. :)

Men oj :O

Vilken rur att du litade på din instinkt och krävde en undersökning till!

Råkade ut för nästan samma sak den här graviditeten så verkar som om vi har riktiga busfrön på gång båda två :)
  • Maja 1

Jaha hörni...fortsättning följer... Idag åkte jag till sjukhuset och i grevens tid kan man säga så bad jag dem undersöka mig en gång till och hör och häpna så hittade dom ett minimalt litet foster med puls i vecka 6 plus nånting...puh...

Hon såg också litelite blödning runt livmodern men sa att det inte behöver betyda nånting. Jag har ju fortfarande inte ont och ingen blödning, känner mig mest som en flodhäst bara...

Så nu börjar vi om här och räknar att vi är 7-14 dagar tidigare i graviditeten än vi trott. Svårt att säga riktigt när BF blir men det klarnar förhoppningsvis om detta lilla knytt nu kunde vara så vänlig och sluta skrämma ihjäl sina föräldrar och bara alldeles snällt vänta där i lugn och ro. :)

Oh vad skönt för er ???? stort grattis ????
  • Maja 1
    Maja 1 skrev 2015-04-02 18:17:34 följande:

Oh vad skönt för er ???? stort grattis ????

Inga frågetecken skulle det vara utan smilisar.
  • catand89

Vad skönt att du bad om att få det kollat ändå innan du tog pillren. Som jag sa så virde de inte haft så bråttom utan skullr som de flesta sjukhus gör, 3 veckor för att se om något utvecklar sig positivt eller negativt. Nu verkar det vara positivt iaf :)
  • Daniela1983

På sjukhuset hade de verkligen ingen brådska, de sa att är det en efterlängtad graviditet så brukar dom inte skynda i onödan. Det var främst måndags-gynekologen som var väldigt beslutsam och effektiv. Hon betedde sig som att det var väldigt viktigt att åtgärda detta nu så fort som möjligt, gärna innan påsk.

Men jo, nu går vi vidare och jag försöker gissa mig till ett BF-datum men det är verkligen helt omöjligt...ligger väl nånstans mellan 19-26.11... :) Jag har tänkt att istället för att gå in i 8+0 idag så går jag in i 7+0, det är knappast exakt men det är enklare för oss att justera med jämt en vecka.

• Miracle2015

Hej alla novembermammor! Äntligen! Nu hoppar jag in här :) Har nyligen fått graviditet bekräftad efter 12 års ofrivillig barnlöshet! Läkarna har sedan länge sagt att jag endast kan bli gravid via IVF. Av olika anledningar har jag aldrig gjort några försök, utan snarare sakta accepterat att det inte blir bebis för mig. Men så sker detta! Helt utan hjälp....helt spontant! Vi är överlyckliga! En riktig mirakelbaby. Bf 24/11

• Miiia84

Här rullar det på med veckorna och vi hade s.k. Frejasamtal häromdagen inför KUB-testet och har nu fått tid för det den 24 april. Inskrivningen blir 16 april med provtagning och sådant.
    Enligt appen v 10 , BM säger 9+
    Mår fortfarande bra, det enda som jag tycker är jobbigt är att jag är så sjukt hungrig hela tiden och måste äta mycket oftare. Känns även som att magsäcken trycker uppåt så man inte riktigt vet om man är hungrig, mätt eller har magkatarr...

Men annars ska jag väl inte klaga, finns ju de som spyr liksom..

• catand89

Jag har ju haft småblödningar från och till sedan plusset. Har nu inte blött någonting sedan i lördags, men ringde ändå till Gyn i måndags och bad om att få komma dit och kolla så allt såg rätt ut. Förra graviditeten hade jag ju en lättblödande tapp och det nämnde jag. Då fick jag trots tidig graviditet (v7) åka direkt till Falun för att kolla på gynakuten för att de inte hade några tider här i stan. Nu fick jag lov att vänta på en tid här till den 16 april, min födelsedag och allt. Det var iaf normalt att inte känna av växtvärken lika mucket vid en andra graviditet och speciellt inte så tätt inpå den första. Börjar jag blöda igen kommer jag avsolut ringa direkt till gynakuten istället. Men nu får jag stå uta att vänta till den 16:de

• Lutetzia
    Miracle2015 skrev 2015-04-03 12:57:59 följande:

Hej alla novembermammor! Äntligen! Nu hoppar jag in här :) Har nyligen fått graviditet bekräftad efter 12 års ofrivillig barnlöshet! Läkarna har sedan länge sagt att jag endast kan bli gravid via IVF. Av olika anledningar har jag aldrig gjort några försök, utan snarare sakta accepterat att det inte blir bebis för mig. Men så sker detta! Helt utan hjälp....helt spontant! Vi är överlyckliga! En riktig mirakelbaby. Bf 24/11

Vilken fantastisk historia! Stort grattis!
  • V83
    Miracle2015 skrev 2015-04-03 12:57:59 följande:

Underbart! Stort grattis!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015