• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Maja 1
    gummsanmadde skrev 2015-04-05 20:57:00 följande:

Hej alla! Är i v9 (8+6? Vet ej, ha ingen koll längre nu när jag är sjukskriven å spyr)..

Jag ska om tio dagar till bm för inskrivning (blodprov,mm).. När jag i v 6 så va jag på möte med min bm för gå genom kost, mm och då sa hon att när vi ha inskrivningen så skulle vi prova å lyssna på hjärtat.. Jag är skit nervös, vill ju lyssna å kolla så allt är ok men jag kommer bli galen om hon inte skulle hitta det.. Är det någon annan som ha gjort det innan så tidigt eller blivit erbjudit det nu?

Jag har aldrig hört att man lyssnar så tidigt. Sist när jag gjorde kub test så lyssnade hon på hjärtljuden genom ultraljudet. Någon ny sak.
  • majsans
    Tiniii skrev 2015-04-06 08:32:25 följande:

Klart du skall va med!

Jag väntar barn 6 men min 3:a ochsambons 4;a, och vårt gemensamma första!

Tack ????
  • Maja 1

Hej jag ska till bm den 22 april. Fick hoppa över första hälsosamtalet då jag gjorde det i höstas med min förra graviditet som vi tyvärr fick avsluta i vecka 21+6. Jag blev ju gravid direkt efter igen.

• kallemaja

Usch då stackare- varför var du tvungen att avsluta?

Maja 1 skrev 2015-04-06 19:55:38 följande:

Hej jag ska till bm den 22 april. Fick hoppa över första hälsosamtalet då jag gjorde det i höstas med min förra graviditet som vi tyvärr fick avsluta i vecka 21+6. Jag blev ju gravid direkt efter igen.

• Maja 1
    kallemaja skrev 2015-04-07 09:55:19 följande:

Usch då stackare- varför var du tvungen att avsluta?

Vi valde att avsluta för att bebisen hade en avvikelse på köns kromosomerna. Man såg först på kub testet att allt såg superbra ut. En frisk bebis och inga förhöjda risker. Men på rul såg man att bebisen hade klumpfot och då blev vi erbjuda fostervatten prov och tog det såklart. Då såg man det. Så jag födde honom i vecka 22 vilket var fruktansvärt såklart. Men vi känner att vi gjorde rätt val.
  • Hejhejhejilc
    Maja 1 skrev 2015-04-07 19:14:47 följande:
    Vi valde att avsluta för att bebisen hade en avvikelse på köns kromosomerna. Man såg först på kub testet att allt såg superbra ut. En frisk bebis och inga förhöjda risker. Men på rul såg man att bebisen hade klumpfot och då blev vi erbjuda fostervatten prov och tog det såklart. Då såg man det. Så jag födde honom i vecka 22 vilket var fruktansvärt såklart. Men vi känner att vi gjorde rätt val.
    Uscha, kram! Önskar er all lycka denna gång <3
  • Maja 1
    Hejhejhejilc skrev 2015-04-07 22:58:38 följande:

Uscha, kram! Önskar er all lycka denna gång <3

Tack snälla ????
  • Mammsidojsi

Hej!

Ansluter mig till Nov Bebisar ... Var på kvinnokliniken idag och gjorde ett Vul ... Är i vecka 8.

Ja steriliserade mig förra året i mars ... Så den här graviditeten är högst oväntad.

• Akirea

Hej! Vi tror oxå på en november-bebis. Möjligen i början av december. Har så svårt att veta eftersom jag tog ut p-staven och det verkar ha tagit direkt. Kände av massor förut men nu är det mest lite värk och trötthet. Grattis till er alla. Det är nu min andra och min sambos första :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015