• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Amazinglife
    Mammsidojsi skrev 2015-04-08 11:01:31 följande:

Hej!

Ansluter mig till Nov Bebisar ... Var på kvinnokliniken idag och gjorde ett Vul ... Är i vecka 8.

Ja steriliserade mig förra året i mars ... Så den här graviditeten är högst oväntad.

Hoppsan! Är ni/du glada ändå?

Välkommen hit och grattis :)
  • Nilla6

Hej har precis gjort en lyckad ivf, är i vecka 6+5, bf 27 november, fick se ett foster med slående hjärta i vecka 5+5, ska få se den igen på måndag. Har en son som blir 7 i år. Symtomen blir värre för varje dag, illamående, hård i magen, svullen så kan inte ligga på magen, brösten är 1 storlek större och gör skit ont samt att jag fått foglossning redan:(

• sofiashem

Är nu i vecka 9 (enligt gravtest) eller 10 (enligt senaste mens). Känner att jag börjar få tillbaka livet i mina ådror. Vecka 6-7-8 mådde jag så dåligt både fysiskt och psykiskt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Kunde inte ens glädjas åt graviditeten, aldrig upplevt de med de två andra barnen men jag har en svägerska som också väntar tredje och hon har känt likadant så jag vet inte om det brukar vara värre den tredje gången?

Dock kommer en viss oro när man börjar må bättre, har fostret dött? Men det är väl ingen anledning att tänka så, ska försöka njuta istället. Knappt 4 veckor till ultraljud, spännande!

• sofiashem
    Mammsidojsi skrev 2015-04-08 11:01:31 följande:

Hej!

Ansluter mig till Nov Bebisar ... Var på kvinnokliniken idag och gjorde ett Vul ... Är i vecka 8.

Ja steriliserade mig förra året i mars ... Så den här graviditeten är högst oväntad.

Oj! Tyckte att min graviditet var oväntad så jag förstår att er var HÖGST oväntad! Hoppas att det känns bra ändå!
  • gummsanmadde

känner mig riktigt nere idag, har inte spytt, må knappt illa, ha inte ont i brösten, inte öm i magen.. jag vill ha mina symtom tillbaka.. det är väl inte normalt att det bara försvinner? det har minskat nu under några dagar, inte lika öm i brösten å magen, illamåendet har begränsat sig mest till morgonen.... och nu, INGET. det är omöjligt att inte få negativa tankar! 

• becca87

Ansluter mig gärna här om jag får:) plussade idag ! Hade senaste mensen 18 februari så borde va i vecka 8 (7+0) om ja räknat rätt!

• jvd89

Har ni kollat ert blodtryck nu i graviditeten?

Jag är sjukskriven nu pga illamående och yrsel och hade blodtryck på 100/70, men fick inte förklarat för mig om varför eller anledning till de. Och om de är normalt eller inte.

• Lutetzia

Jag har också haft några dagar med förre symtom, bara lite lätt molvärk, och det har gjort mig orolig. Känns liiiite bättre om ni andra också har det så, kanske normalt då? Jag är i v 8 (7+4). Är hemskt orolig för missfall då vi försökt i 4 år och fick ett missfall förra året. Vill bara att det ska gå vägen nu!

• AnnLi

Hej!

Jag vill lugna er som säger att ni har minskade symptom. Jag har haft symptom som kommer och går. Molvärken är inte varje dag. Illamåendet varierar. Bröstsmärtan varierar. Dessutom har jag tagit måånga gravtest och överanalyserat dom. Strecket har varit svagt vissa gånger och mindre svagt vissa gånger. Igår tog jag och min sambo tjuren vid hornen och betalade för ett tidigt ultraljud. Det vi fick se där var otroligt! En litet foster med tickande hjärta och armar som rörde sig, endast v 9+1. Så fint!

Så nu har jag bestämt mig för att sluta överanalysera mina symptom som beter sig lite hur som helst. Och inte ta något mer test. Jag tror det är helt normalt att symptomen blir mindre i perioder!

:)

• Akirea
    AnnLi skrev 2015-04-08 20:12:29 följande:

Hej!

Jag vill lugna er som säger att ni har minskade symptom. Jag har haft symptom som kommer och går. Molvärken är inte varje dag. Illamåendet varierar. Bröstsmärtan varierar. Dessutom har jag tagit måånga gravtest och överanalyserat dom. Strecket har varit svagt vissa gånger och mindre svagt vissa gånger. Igår tog jag och min sambo tjuren vid hornen och betalade för ett tidigt ultraljud. Det vi fick se där var otroligt! En litet foster med tickande hjärta och armar som rörde sig, endast v 9+1. Så fint!

Så nu har jag bestämt mig för att sluta överanalysera mina symptom som beter sig lite hur som helst. Och inte ta något mer test. Jag tror det är helt normalt att symptomen blir mindre i perioder!

:)

Hej! Skönt att höra :) Kul för er! Jag tänkte fråga Hur mycket det tidiga ultraljudet kostade?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015