• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Aichan
    Angeloco skrev 2015-04-09 09:26:13 följande:

Är också i vecka 11 

När är du beräknad? första barnet?

Vad roligt! :) 4 november här och första barnet för både mig och min pojkvän. :) Själv då? :)
  • becca87

Okej då kanske man ska höra av sig dit inorn :)

Lillytroll skrev 2015-04-09 10:06:49 följande:

Jag ringde dom i v.7. Men det gillades inte. Dom vill tydligen ta hälsosamtalet så tidigt som möjligt.

Men det är säkert olika också.

• Hejhejhejilc
    Aichan skrev 2015-04-09 10:49:07 följande:
    Vad roligt! :) 4 november här och första barnet för både mig och min pojkvän. :) Själv då? :)
    Gick också just i dagarna in i v 11. Hur mår ni tjejer? Jag har fortfarande illamående till och från samt molvärk!
  • Akirea

Hej! Barnmorskan ville inte träffa mig för nåt höksosamtal innan inskrivning. Jag får hem en blankett som ska fyllas i och tas med då vi kommer i v 8. Som då iofs kommer vara mer v 10eftersom hon räknar konstigt efter uttag av p-stav.

Ibland mår jag fantastiskt. Bara supertrött och extremt hormonell. Ibland mår jag så otroligt illa har svårt att anpassa maten oxå. Känner mig ofta så hungrig och äter jag inte får jag yrsel och blir illamående.

Det här är ändå min andra fast med 11 års mellanmellanrum. Och den här är helt olik den förra.

• Akirea
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-09 17:55:39 följande:

Hej tjejer! Imorgon halv elva har jag min tidiga ultraljud.. Är då 8+2. Rätt nervös!

Så spännande! Det går säkert strålande :) Hur mkt kostar ett tidigt?
  • Bebisfeber84
    Akirea skrev 2015-04-09 18:13:14 följande:
    Så spännande! Det går säkert strålande :) Hur mkt kostar ett tidigt?
    690 kr. Det är mycket pengar men låter hellre bli annat! Måste se om det finns något där. Första ultra i mitt liv, första barnet. Är supernervös!
  • AnnLi
    Akirea skrev 2015-04-08 20:23:29 följande:
    Hej! Skönt att höra :) Kul för er! Jag tänkte fråga Hur mycket det tidiga ultraljudet kostade?
    Det kostade 800 kr för oss, men jag tror att det skiljer sig från län till län. Men lätt värt det om man har råd och lägger massa energi på oro! :) I de allra flesta fall så är det ju faktiskt en helt friskt liv där inne!
  • AnnLi

Hej tjejer! Imorgon halv elva har jag min tidiga ultraljud.. Är då 8+2. Rätt nervös!

Jag förstår din oro precis, men det kommer gå bra! Lycka till!!! :)
  • FriidaB

Förstår det!!! kommer jag oxå vara om 12 dagar.. Lycka till :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015