• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Malhin

Hej.

Hoppar in i denna grupp då jag ska ha barn i November.

Är idag i vecka 8. Gjorde VUL förra veckan o fick se ett tickande hjärta ????

Hade inskrivning hos MVC i Mars o tagit prover som alla ser bra ut.

Nästa besök hos MVC blir på tisdag.

Flerbarns mamma
  • Lutetzia
    AnnLi skrev 2015-04-08 20:12:29 följande:

Hej!

Jag vill lugna er som säger att ni har minskade symptom. Jag har haft symptom som kommer och går. Molvärken är inte varje dag. Illamåendet varierar. Bröstsmärtan varierar. Dessutom har jag tagit måånga gravtest och överanalyserat dom. Strecket har varit svagt vissa gånger och mindre svagt vissa gånger. Igår tog jag och min sambo tjuren vid hornen och betalade för ett tidigt ultraljud. Det vi fick se där var otroligt! En litet foster med tickande hjärta och armar som rörde sig, endast v 9+1. Så fint!

Så nu har jag bestämt mig för att sluta överanalysera mina symptom som beter sig lite hur som helst. Och inte ta något mer test. Jag tror det är helt normalt att symptomen blir mindre i perioder!

:)

Känns inte som att jag kommer att kunna slappna av före ultraljudet. De hade ingen tid förrän den 23/4 så jag får vänta ett litet tag till.
  • mea84
    jvd89 skrev 2015-04-08 15:02:10 följande:

Har ni kollat ert blodtryck nu i graviditeten?

Jag är sjukskriven nu pga illamående och yrsel och hade blodtryck på 100/70, men fick inte förklarat för mig om varför eller anledning till de. Och om de är normalt eller inte.

Blodtrycket kan variera mycket från vecka till vecka, oftast lägre än vad man brukar att ha i vanliga fall, alltså när man inte är gravid. Helt normalt vill säga själv har jag 90/50 och inte jättemycket yrsel och de säger att de är helt normalt
  • Lutetzia

Vilka appar använder ni? Det första jag gjorde var att ladda ner den lila gravidappen, sen hittade jag en superbra amerikansk app, ovia pregnancy. Den är så bra med dagliga uppdateringar, massor av info och fina illustrationer. En favorit! Och varje vecka får man veta vilket bär/frukt bebisen är lika stor som. Just nu i vecka 8 är det ett hallon. :)

• Angeloco
    Aichan skrev 2015-04-08 20:48:22 följande:

Då går man in i vecka 11 idag. :)

Är också i vecka 11 Glad

När är du beräknad? första barnet?

• becca87

Spännande den får man ta i ta o ladda ner!

Lutetzia skrev 2015-04-09 08:05:49 följande:

Vilka appar använder ni? Det första jag gjorde var att ladda ner den lila gravidappen, sen hittade jag en superbra amerikansk app, ovia pregnancy. Den är så bra med dagliga uppdateringar, massor av info och fina illustrationer. En favorit! Och varje vecka får man veta vilket bär/frukt bebisen är lika stor som. Just nu i vecka 8 är det ett hallon. :)

• Lillytroll
    becca87 skrev 2015-04-09 09:45:17 följande:

Här kommer kanske en dum fråga Men när ska man kontakta mvc?:)

Jag ringde dom i v.7. Men det gillades inte. Dom vill tydligen ta hälsosamtalet så tidigt som möjligt.

Men det är säkert olika också.
  • FriidaB

Hej alla goa!! Går in i v. 8 idag... Det är så spännande det här :) 12 dagar kvar till VUL. Längtar men är samtidigt livrädd att det lilla hjärtat inte ska slå.. Vi har försökt i två år och fick ett plus efter vår första IVF :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015