• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • becca87
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-09 17:55:39 följande:

Hej tjejer! Imorgon halv elva har jag min tidiga ultraljud.. Är då 8+2. Rätt nervös!

Lycka till!
  • lotie

Nån som vet hur det funkar om man blir sjukskriven om man jobbar 40% och tar vårdnadsbidrag? Jobbar 80 i vanliga fall? Blir jag sjukskriven heltid så får jag ändå Max betalt för min 80 % tjänst?

Vårdnadsbidrag är ju överhopbart så ska få behålla min föräldrarpenning fast jag går ner i tjänst. Men är livrädd de hittar nån genväg så min inkomst sjunker:(

• Fridisen26

Hej! Följer gärna med i denna tråd! Jag plussade för någon vecka sen när jag var på semester i Thailand med en vän. Efter många försök med pcos har jag tyvärr flera missfall och utomkvedskap i ryggsäcken. Men nu efter att vi tog en paus från kämpandet, fick jag ett starkt plus! Gjorde ultraljud i Thailand för att få veta hur långt gången vi var, och då var jag i V6. Beräknad 26/11

Ikvöll ska vi faktiskt till vår privata gyn här i Holland där vi bor ich få ultraljud igen! Nu hoppas jag vi ser något denna gång också! Jag har inte behållt någon mat nu på en vecka och illamåendet har tagits till en ny nivå! Jisses! Men vi ska väl inte klaga? :)

Puss och kram

• Maja 1
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-09 21:35:13 följande:

Tack fina ni! Uppdaterar er imorgon vid lunch.. Så jäkla nervöst alltså. Men som jag väntat väntat och väntat..:)

Hoppas att allt gick bra idag.
  • Ninni02
    kallemaja skrev 2015-04-10 10:59:41 följande:

Vad kände du var på tok? Har du haft blödningar?

Nej, inga blödningar. Har bara en känsla av att fostret inte lever mera. Har mått bättre och haft lite mera kraft senaste veckan så det kan något med det att göra. Hoppas såklart att allt är okej!
  • Anna Hbg
    Ninni02 skrev 2015-04-10 18:44:30 följande:

Nej, inga blödningar. Har bara en känsla av att fostret inte lever mera. Har mått bättre och haft lite mera kraft senaste veckan så det kan något med det att göra. Hoppas såklart att allt är okej!

Usch, jag har precis samma känsla som dig men hoppas verkligen att vi har fel båda två!

Mådde mycket sämre mycket löngre med spnen än vad jag gjort nu så blir lite nojjig.

Ska på kub den 30/4 så lär väl få svar på hur det står till då.
  • Aichan
    Hejhejhejilc skrev 2015-04-09 12:49:36 följande:
    Gick också just i dagarna in i v 11. Hur mår ni tjejer? Jag har fortfarande illamående till och från samt molvärk!
    Jag mår helt okej. Lite problem med blodtrycket bara, men ska på hälsoundersökning på måndag och förhoppningsvis även ultraljud då med. =) Men jag äter mer än vanligt, oftare rättare sagt. Och magen blir bara mer och mer uppsvälld. =) Lite illamående här med till och från, och en hel del humörsvängningar. Stackars pojkvän! :)
  • Aichan
    Angeloco skrev 2015-04-10 08:13:09 följande:
    Åh :)

1 november, första barnet för oss båda här med!

23 och 24 år i Stockholm! :)
    Jag är själv 29 år och pojkvännen 34 år. Jag i Bollnäs men flyttar snart till Sundsvall där pojkvännen finns. =)
  • Aichan

Har ni skaffat graviditetsförsäkring? Är det något ni tänker skaffa? =) Har ni berättat något för folket runt omkring er än? Börjat handlat något än? =)

• Sandra1992

Hej, ville bara säga att jag köpte en egen ultraljudsmonitor , sonoline ultraljudsmonitor hette den och provade den idag i v 10 (9+3) och hörde hjärtljuden efter en del letande , de va helt underbart :) den kostade 800kr men va värt varenda krona :) beställde den från billigatester.se :) gör snabb leverand me , beställde den igår och fick den idag :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015