• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Hejhejhejilc

Snart i vecka 19 så hon kände väl typ i vecka 17 skulle ja gissa :) Ja det ska bli så häftigt!

• mea84
    Hejhejhejilc skrev 2015-05-05 10:45:38 följande:

Snart i vecka 19 så hon kände väl typ i vecka 17 skulle ja gissa :) Ja det ska bli så häftigt!

Är de hennes andra barn? Hoppas man kan känna så tidigt, trots att detta är första för oss
  • Kgb777
    Tiniii skrev 2015-05-04 20:46:06 följande:

Är inga provlem att föda vaginalt med GBS i urinen det viktiga är att man får antibiotika dropp direkt efter förlossningen.

Ja det är inga problem att föda vaginalt, anledningen att jag ska föda med snitt beror inte på det. Blev däremot förvånad att jag får antibiotika när inte barnet tar den vägen, men det är ju bra att vara på den säkra sidan ändå.
  • Tiniii

Jag förstod det???? det är samma här. Föder också med snitt och får antibiotika!

Kgb777 skrev 2015-05-05 11:58:23 följande:

Ja det är inga problem att föda vaginalt, anledningen att jag ska föda med snitt beror inte på det. Blev däremot förvånad att jag får antibiotika när inte barnet tar den vägen, men det är ju bra att vara på den säkra sidan ändå.

• Kgb777

Tinii: har du känt av din GBS mycket? Tredje gången jag är gravid o hade det inte i tidigare grav. Åt antibiotika, Kåvepenin, i v 9, känner mig oroad över att det ska blossa upp igen. Man blir ju lite oroad när man läser om det.

• Nilla6

Hur känner ni av GBS? Jag lämna urinprov idag då jag har så ont nertill i magen, svullen i ljumskarna där körtlarna sitter sen gör det ont bakåt och när jag kissat men testet visa inget men ska skickas på odling iaf. Fick även se lillbebbe igen, ca 36 mm lång nu o fick se armar och ben.

• Kgb777

Jag kände som mensvärk i magen, vilket ioförsig är vanligt ändå i början av grav. Fick också gå o kissa oftare. Men tycker att det känns lite annorlunda än vanlig uvi då det brukar kännas ättrigare när jag kissar ( vid vanlig Uvi alltså). GBS en brukar kännas mer i magen och brukar inte synas på Stickan, så odling ska alltid göras.

• Tiniii

Jag har inte känt av det alls! Den bara är där! Gjorde odling av en slump i förra graviditeten!

Är inte orolig över Drt! Har nig aldrig gett det någon större tanke faktiskt!

• sofiashem

Gjorde precis KUB-ultraljudet, allt såg bra ut och fick BF den 13 november :) Känns så skönt att äntligen ha sett att det faktiskt är någon där inne, även fast det är tredje barnet så känns det lika overkligt varje gång.

• Anna Hbg
    sofiashem skrev 2015-05-05 14:58:35 följande:

Gjorde precis KUB-ultraljudet, allt såg bra ut och fick BF den 13 november :) Känns så skönt att äntligen ha sett att det faktiskt är någon där inne, även fast det är tredje barnet så känns det lika overkligt varje gång.

Ååhhh, då har vi samma BF :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015