• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • sofiashem
    Anna Hbg skrev 2015-05-05 15:05:00 följande:
    Ååhhh, då har vi samma BF :)
    Nejmen vad roligt :) Jag har ju gått över 17 respektive 13 dagar med mina tidigare så vi får väl se när denna kan tänkas komma ;) Dock blir det eventuellt igångsättning tidigare med denna, vi får se om vi prickar samma dag!
  • Anna Hbg
    sofiashem skrev 2015-05-05 15:06:56 följande:

Nejmen vad roligt :) Jag har ju gått över 17 respektive 13 dagar med mina tidigare så vi får väl se när denna kan tänkas komma ;) Dock blir det eventuellt igångsättning tidigare med denna, vi får se om vi prickar samma dag!

Gick över 12 dagar med sonen så tar bf-datumet med en nypa salt jag med.
  • kallemaja

Jag kände i vecka 22 med första barnet-(moderkakan framvägg) ska bli spännande att se när man känner denna gången..

• corky

V 15 idag! Tycker att jag känt ett kittlande, fladdrande känsla några gånger. Inget jag upplevde sist.

Förra graviditeten hade jag moderkakan i framlägg och kände buffar och sparkar först v 23.

• mea84
    corky skrev 2015-05-05 18:57:47 följande:

V 15 idag! Tycker att jag känt ett kittlande, fladdrande känsla några gånger. Inget jag upplevde sist.

Förra graviditeten hade jag moderkakan i framlägg och kände buffar och sparkar först v 23.

Mitt första och har också moderkakan i framväggen så det lär väl dröja tills man känner något, eftersom jag inte riktigt vet heller hur de ska kännas....men den som väntar på något gott...väntar aldrig förlänge
  • lotie
    Kgb777 skrev 2015-05-05 11:58:23 följande:
    Ja det är inga problem att föda vaginalt, anledningen att jag ska föda med snitt beror inte på det. Blev däremot förvånad att jag får antibiotika när inte barnet tar den vägen, men det är ju bra att vara på den säkra sidan ändå.
    Ok, då borde jag med få det innan snitt. Fick det med dottern innan vaginal förlossning, hon andades inte när hon kom ut och fick antibiotika direkt men visade sig inte vara någon infektion som tur var.

Men kan det sätta igång förlossningen för tidigt?

Barnet kan väl tom få det i magen och bli dålig?

Jag lästa knappt om det första gången men ned lite i bagaget är jag lite mer orolig.

Jag har med kissat massor och jätteont i magen. Inget när jag kissar.
  • Anna Hbg

Ganska säker på att jag fått missfall igen :,(

Har tid på kk 10.15 för att bekräfta det

• FriidaB
    Anna Hbg skrev 2015-05-07 06:28:44 följande:

Ganska säker på att jag fått missfall igen :,(

Har tid på kk 10.15 för att bekräfta det

Nej Anna :( Har du börjat blöda? Håller tummarna för att så inte är fallet. Vilken vecka är du i? Kram
  • Anna Hbg
    FriidaB skrev 2015-05-07 08:33:08 följande:

Nej Anna :( Har du börjat blöda? Håller tummarna för att så inte är fallet. Vilken vecka är du i? Kram

Fick en störtblödning igår kväll och när jag gick på toaletten kom det en jätteklump sen har jag blött igenom en stor nattbinda under natten så är rätt säker på att det är kört :(

Skulle varit i v.12+5 idag.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015