• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Nilla6

Låter jobbigt lotie, jag tror jag har fått uvi oxå, det svider inget men kissar mer, dricker mer och när jag kissat får jag ont i magen. Har även börjat frysa hela tiden. Kan ligga i ett varmt bad men fryser ändå, sovit mitt på dagen nu hela helgen, konstant trött. När kommer glädjen av att vara gravid?! Känner mej redan helt slut, ont överallt, gnäller över minsta lilla och ont i huvet hela tiden. Aja lite gnäll på en måndag är väl normalt.

• mea84

Idag fick jag hem min doppler från clearblue och kunde lyssna på hjärtljuden

Oron försvann då man fick bekräftat att man kunde höra dem idag

Skulle rekommendera den för den oroliga

• Sindyrella1983
    mea84 skrev 2015-05-04 14:04:32 följande:

Idag fick jag hem min doppler från clearblue och kunde lyssna på hjärtljuden

Oron försvann då man fick bekräftat att man kunde höra dem idag

Skulle rekommendera den för den oroliga

Jag är bara rädd att jag hade använt den för ofta.... 
  • mea84
    Sindyrella1983 skrev 2015-05-04 15:10:59 följande:

Jag är bara rädd att jag hade använt den för ofta.... 

har du använt den mer än vad det står? Står ju inte några direkta risker eller faror om man använt den för mycket eller? Vilken har du?
  • Sindyrella1983
    mea84 skrev 2015-05-04 15:15:08 följande:
    har du använt den mer än vad det står? Står ju inte några direkta risker eller faror om man använt den för mycket eller? Vilken har du?
    Jag har ingen, jag vågar inte köpa en Glad Just för att jag tror att jag skulle använda den varje dag och det tror jag inte är det bästa. Ungefär som att BM inte vill lyssna på hjärtljud hela tiden eller göra ultraljud för ofta. Jag tog upp det med min BM och hon tyckte verkligen inte att man skulle ha en sån för att om man inte skulle hitta det direkt så skapar det en oro och att man inte ska använda den hela tiden. 
  • Kgb777

Har också GBS, alltså grupp B streptokocker. Var noga med att be din bm Lotie att kolla med urinprov flera ggr, då detta kan sätta igång förlossningen för tidigt. Jag ska göra kejsarsnitt men kommer att få antibiotika dropp under snittet så att inte barnet ska smittas.

• mea84
    Sindyrella1983 skrev 2015-05-04 15:17:35 följande:

Jag har ingen, jag vågar inte köpa en  Just för att jag tror att jag skulle använda den varje dag och det tror jag inte är det bästa. Ungefär som att BM inte vill lyssna på hjärtljud hela tiden eller göra ultraljud för ofta. Jag tog upp det med min BM och hon tyckte verkligen inte att man skulle ha en sån för att om man inte skulle hitta det direkt så skapar det en oro och att man inte ska använda den hela tiden. 

Använda den hela tiden kan man ju inte göra men efter några dagar om man känt sig orolig för att man inte känner något, så kan man lyssna. Sen står de ju råd om hur ofta och hur länge man ska använda den.
  • Tiniii

Är inga provlem att föda vaginalt med GBS i urinen det viktiga är att man får antibiotika dropp direkt efter förlossningen.

• Hejhejhejilc
    mea84 skrev 2015-05-04 18:59:38 följande:
    Använda den hela tiden kan man ju inte göra men efter några dagar om man känt sig orolig för att man inte känner något, så kan man lyssna. Sen står de ju råd om hur ofta och hur länge man ska använda den.
    Jag tänkte låna av en kompis imorgon, lyssna en gång och sen lämna tillbaka :) Men snart tjejer så kommer vi få bekräftelse i form av små buffar :D Min kompis är 25 dagar före mig och började känna för ca 1 vecka sedan! Jag längtar såååå!!
  • mea84
    Hejhejhejilc skrev 2015-05-04 21:08:08 följande:

Jag tänkte låna av en kompis imorgon, lyssna en gång och sen lämna tillbaka :) Men snart tjejer så kommer vi få bekräftelse i form av små buffar :D Min kompis är 25 dagar före mig och började känna för ca 1 vecka sedan! Jag längtar såååå!!

Oj vilken vecka är hon i? Längtar tills man får känna buffarna så man får de bekräftat på det sättet istället
Svar på tråden Novemberbebisar 2015