• RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-04-02 18:49:05 följande:
    Det var du som problematiserade Vänsterpartiets tidigare samröre med DFLP men nu tolkar jag dig som att detta inte längre är något problem. Gott så.
    Ja, jag tycker fortfarande att det är ett trovärdighetsproblem för dem att ha samröre med mördarsekter. Men det kanske inte du tycker? 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-02 18:27:58 följande:
    Du skrev själv tidigare något i stil med att"Om dessa bilder visar DFLP så har de definitivt nazistiska åsikter. "

Som jag skrev så visade bilderna personer ur hamas. Det finns även bilder där hamasanhängare gör "roman salute". Att de är antisemiter verkar alla vara överens om
    Det finns alltså mycket som talar för att hamas har nazistiska åsikter. 

Jag har inte någonstans skrivit att DFLP är nazister, edast att de gör Hitlerhälsning, vilket du ursäktar med "roman salute". 

Nä, att vara idiot är inte samma sak som att vara nazist, även om det första säkert underlättar för det andra att krypa in i medvetandet.. 
    Jag förstår vad du menar. 

Det jag först reagerade på var påståendet att en fd marxist-leninistisk organisation skulle göra hitlerhälsningar då de är uttalat mot nazism. Men de kan ha ändrat sig skriver jag också.

Därpå kommer bilder med nazistflaggor som svar. 

Hur som helst förekommer hitlerhäslningar frekvent hos nazzar och fascister. 'Roman salute' som enligt wikipedia förekommer hos ickenazistiska organisationer (och en gång i tiden i USA kallades Bellamy salute) var en hälsning till flaggan och nationen - något som lätt kan ses som ett skäl till att det blev en 'hitlerhälsning' 

Hamas nazism eller inte nazism är inget belägg för att DFLP gör hitlerhälsningar -med det sagt vet jag inte om en fd marxist-leninistisk organisation som var mot nazism gör dessa hälsningar som hitlerhälsningar eller som en roman salute på samma sätt som Libanons armeer gör denna hälsning till sin flagga enligt wikipedia och länkade referenser.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-02 16:11:47 följande:

Jag noterar att du när jag ber dig om andra och nyare exempel på att Nalin Pekgul brunsmetas av  de egna partiet väljer att referera till uttalanden från miljöpartiet och samma uttalande från Socialdemokrater för tro och solidaritet som vi redan diskuterat. Bättre kan du väl?

Fascinerande.

Hur många gånger har jag frågat dig om vad du tycker om ert dokumenterade samarbete med islamisterna? Och du bara tiger. Vill prata om annat.

Vad tror ni händer om ni inte pratar om ert samarbete med islamisterna? Att det obehagliga försvinner?

Vilken politikertalang!
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-04-02 22:00:06 följande:
    Fascinerande.

Hur många gånger har jag frågat dig om vad du tycker om ert dokumenterade samarbete med islamisterna? Och du bara tiger. Vill prata om annat.

Vad tror ni händer om ni inte pratar om ert samarbete med islamisterna? Att det obehagliga försvinner?

Vilken politikertalang!
    Du gör ju precis likadant.

Fascinerande att du inte kan se det.

Och du vet fortfarande inte skillnaden på muslimer och islamister.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-04-02 22:00:06 följande:
    Fascinerande.

Vilken politikertalang!
    Om du svarar på mina frågor ska jag gärna svara på dina..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta
    Regeringen uppmanas minska straffrabatten

En majoritet i riksdagen uppmanar regeringen att minska straffrabatten för dem som döms för flera brott vid en och samma rättegång.

Förslaget i tillkännagivandet som Moderaterna, Kristdemokraterna, Liberalerna, Centerpartiet och Sverigedemokraterna står bakom, innebär att såväl det grövsta brottet, det näst grövsta och det tredje grövsta brottet ska tillmätas hela straffvärdet. Först därefter ska en avtrappningen börja. Förslaget riktar in sig på vardagsbrott enligt Johan Forsell.

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=10974&artikel=7192799

Socialdemokraterna vill förhala och utreda frågan under hela nuvarande mandatperiod och inte fatta något beslut. De reserverade sig därför mot förslaget om minskad straffrabatt.

Vänsterpartiet är aktivt för straffrabatt och sa därför också nej.
  • nihka
    K Markatta skrev 2019-04-05 10:38:18 följande:
    Regeringen uppmanas minska straffrabatten

En majoritet i riksdagen uppmanar regeringen att minska straffrabatten för dem som döms för flera brott vid en och samma rättegång.

Förslaget i tillkännagivandet som Moderaterna, Kristdemokraterna, Liberalerna, Centerpartiet och Sverigedemokraterna står bakom, innebär att såväl det grövsta brottet, det näst grövsta och det tredje grövsta brottet ska tillmätas hela straffvärdet. Först därefter ska en avtrappningen börja. Förslaget riktar in sig på vardagsbrott enligt Johan Forsell.

sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=10974&artikel=7192799

Socialdemokraterna vill förhala och utreda frågan under hela nuvarande mandatperiod och inte fatta något beslut. De reserverade sig därför mot förslaget om minskad straffrabatt.

Vänsterpartiet är aktivt för straffrabatt och sa därför också nej.
    Nyss klagade man över att regeringen inte hade nog med platser i fängelse och borde ha tänkt på det inför kommande förändringar, och nu vill man pusha på om att ta bort straffrabatten.

Låter bra att man dels utreder frågan om straffrabatt och gör en konsekvensanalys.

Det är väl varje regerings jobb att handla ansvarsfullt och oppositionens att skälla som bandhundar.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-02 22:14:23 följande:
    Dia frågor är bara till för att försöka styra bort samtalet från ert organiserade samarbete med islamister så varför ska jag spela det spelet?

"Va ,kan du inte ge något NYARE exempel på när Pekgul anklagats inifrån partiet? Kom igen, om du svarar på det så ska jag svara på ditt. Lovar ..."

Som om det behövs för att bevisa min poäng.

Ni socialdemokrater ha alltså ett formellt samarbeta med islamistiska organisationer där ni ger dem legitimitet och politisk makt mot att de skall förse er med röster och när sådana som Pekgul, och andra röster, reagerar mot detta så hotar det era maktambitioner. Då måste dessa individer tystas.

.
    Jag kan ställa den relativt enkla frågan en gång till. Inte för att du kommer att svara på den utan för att visa på vad du inte vill svara på:

Vilken roll tror du att ditt partis brunsmetande av de röster som höjts för krafttag mot terrorister har spelat för roll för att vi ännu saknar en adekvat lagstiftning på området?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-04-07 23:57:49 följande:
    Dia frågor är bara till för att försöka styra bort samtalet från ert organiserade samarbete med islamister så varför ska jag spela det spelet?

"Va ,kan du inte ge något NYARE exempel på när Pekgul anklagats inifrån partiet? Kom igen, om du svarar på det så ska jag svara på ditt. Lovar ..."

Som om det behövs för att bevisa min poäng.

Ni socialdemokrater ha alltså ett formellt samarbeta med islamistiska organisationer där ni ger dem legitimitet och politisk makt mot att de skall förse er med röster och när sådana som Pekgul, och andra röster, reagerar mot detta så hotar det era maktambitioner. Då måste dessa individer tystas.

.
    Jag kan ställa den relativt enkla frågan en gång till. Inte för att du kommer att svara på den utan för att visa på vad du inte vill svara på:

Vilken roll tror du att ditt partis brunsmetande av de röster som höjts för krafttag mot terrorister har spelat för roll för att vi ännu saknar en adekvat lagstiftning på området?
    Fortfarande kan du inte hålla isär muslimer och islamister.

Men fattar du inte att det inte går att svara på din fråga eftersom det finns en inbyggd premiss om "brunsmetande". Om man inte håller med dig om "brunsmetandet" kan man inte heller svara på frågan vilken roll detta "brunsmetande" haft. 

????
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-02 22:14:23 följande:
    Ett typexempel på ert samarbete med islamistiska krafter. Ordförande för Göteborgs moské idag.

Människan ifråga var alltså invald för Socialdemokraterna i landstinget 2010-2018. Nu verkar hon inte vara med där längre men i åtta år (minst) har hon ansetts som värdig att vara valbar av S:
    .

2019: "Inget tvång att bära slöja i moskén. Bara ett missförstånd"

2013: "Människorna skall anpassa sig efter koranen"

.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/otydlighet-kring-sjalkrav-i-goteborgs-moske
    https://twitter.com/christerstolt/status/625163989652230144
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=95&v=stuBLr8UxEo
    https://data.val.se/val/val2010/valsedlar/L/lan/14/valsedlar.html
    https://data.val.se/val/val2014/valsedlar/L/lan/14/valsedlar.html

.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?