• K Markatta

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-04-10 21:09:49 följande:
    Jaime Mayor Oreja beskriver tiden i Spaniens under fascisten general Franco som "en utomordentligt fredlig period". Du kan ju fundera var man har sin politiska hemvist när man beskriver ett fascistiskt diktatorstyre på det sättet.
    Tycker det låter som när Göran Persson (S) berömde den politiska stabiliteten i kommunistdiktaturen Kina.
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-04-10 21:09:49 följande:
    Det är också ett stort misstag att höga förrädare för kristdemokraterna frotterar sig med fascister homofober och abortmotståndare som utmålar juden George Soros som det största problemet.
    Varför är det så viktigt för dig att använda uttrycket "juden" om Soros? Det låter lite väl mycket 30-tal och "J" stämplade pass för att kännas komfortabelt. Om människor kan låta bli att använda N-ordet så bör det inte var för mycket begärt att inte använda "juden" om Soros.

Jag är visserligen ingen anhängare av rovkapitalisten Soros men till skillnad från dig anser jag inte att man bör använda nedsättande epitet baserat på etnicitet om det går undvika. Du skulle till exempel kunna använda uttrycket den judiske rovkapitalisten Soros så har du fått med personens judiska ursprung utan att för den delen använda ett språkbruk som för tankarna till 30-talet eller NMR.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-04-10 19:59:40 följande:
    Tidigare har det räckt att politiker befunnit sig under samma tak som fascister för krav om avgång men du bryr dig alltså inte om att krisdemokraten Lars Adaktusson deltar i sammankomst med fascister, abortmotstådare och homofober?
    Vad var det i 11078 som du inte förstod? 

Vill du att jag räknar upp några (det blir ett evighetsjobb att lista alla) tillfällen då personer från "ditt" parti deltagit i möten där personer med tveksamma åsikter också medverkat? 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-11 17:51:22 följande:
    Vad var det i 11078 som du inte förstod? 

Vill du att jag räknar upp några (det blir ett evighetsjobb att lista alla) tillfällen då personer från "ditt" parti deltagit i möten där personer med tveksamma åsikter också medverkat? 
    Du har gjort dig känd för att kritisera socialdemokrater som har haft möte med de du tycker är olämpliga palestinska organisationer. Då får du faktiskt tåla att Kristdemokraten Lars Adaktusson får skarp kritik när han deltar i möten med högerextremister som gjort sig kända för antisemitiska konspirationsteorier, homofobiska uttalanden och som hyllat fascism. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-04-11 19:48:06 följande:
    Du har gjort dig känd för att kritisera socialdemokrater som har haft möte med de du tycker är olämpliga palestinska organisationer. Då får du faktiskt tåla att Kristdemokraten Lars Adaktusson får skarp kritik när han deltar i möten med högerextremister som gjort sig kända för antisemitiska konspirationsteorier, homofobiska uttalanden och som hyllat fascism. 
    Jag har inte bara kritiserat dem för samröre med suspekta palestinska organisationer, utan det finns många fler exempel på hur ditt parti flirtat med tyranner m.m.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-04-10 06:47:40 följande:

Enligt tidningen ETC samlades i fredags ett internationellt nätverk av amerikanska högerkristna, abortståndare och ultrakonservativa politiker i Bogotá, Colombia. Ordföranden har hyllat fascism och en ledamot pekade i sitt tal ut finansmannen George Soros som fienden. Adaktusson var en av huvudtalarna..

Om detta stämmer så bör Adaktusson möta samma öde och samma kritik som Mehmet Kaplan mötte när han hade varit på middag med medlemmar ur Grå Vargarna eller hur?

Tycker att man kan gräva djupare i saken när sådant här uppdagas. Det blir dock en aning fel när man jämför ett internationellt möte för konservativa - vars besökare kan bestå av både det ena och det andra - med en personlig middag tillsammans med Grå Vargarna.

Annars så tror jag att vederbörande varken är fascist eller antisemit men att han verkar vara tveksam till exempelvis fri abort och homoäktenskap är inte riktigt en nyhet. Det är dock ovidkommande med KD:s internpolitik - det är inte riktigt ett parti som kan styras av en sluten cirkel likt SD eller av LO-pampars intressen likt S. Men jag kan förstå oron om man har vant sig med mindre...

Älskar dock rubriken på Aftonbladets artikel! Skrattande "Adaktussons hatmöte avslöjar KD" Haha... jag dör. Herr Daniel Swedin får nog lugna ner sig en smula men jag förstår om det kliar väl lite extra i fingrarna när det går decennier mellan potentiella KD-skandaler. Jag hade inte förunnat en fågelskådare stora gester heller om en alpseglare väl flyger förbi kikargluggen...
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-04-11 23:22:42 följande:
    Tycker att man kan gräva djupare i saken när sådant här uppdagas. Det blir dock en aning fel när man jämför ett internationellt möte för konservativa - vars besökare kan bestå av både det ena och det andra - med en personlig middag tillsammans med Grå Vargarna.

Annars så tror jag att vederbörande varken är fascist eller antisemit men att han verkar vara tveksam till exempelvis fri abort och homoäktenskap är inte riktigt en nyhet. Det är dock ovidkommande med KD:s internpolitik - det är inte riktigt ett parti som kan styras av en sluten cirkel likt SD eller av LO-pampars intressen likt S. Men jag kan förstå oron om man har vant sig med mindre...

Älskar dock rubriken på Aftonbladets artikel! Skrattande "Adaktussons hatmöte avslöjar KD" Haha... jag dör. Herr Daniel Swedin får nog lugna ner sig en smula men jag förstår om det kliar väl lite extra i fingrarna när det går decennier mellan potentiella KD-skandaler. Jag hade inte förunnat en fågelskådare stora gester heller om en alpseglare väl flyger förbi kikargluggen...

Om jag minns rätt så var Mehmet Kaplan inbjuden av en turkisk företagarförening till en stor middag och bland gästerna fanns företrädare för Grå vargarna. Mehmet Kaplan har i efterhand ursäktat sig med att han inte visste vilka andra som också inbjudna till middagen och att den företagarförening som han blev inbjuden av var legitim.

Lars Adaktusson deltog aktivt i högerextrema och kristna nätverket Political network for values möte i Colombias huvudstad Bogotá Nätverket har bla som mål att utbyta strategier och idéer för hur man bäst slår tillbaka hoten mot kärnfamiljen (bl.a. bekämpar samkönade äktenskap) och hur man bäst bekämpar liberal abortlagstiftning. Nätverket har bl.a. rödlistat Sverige eftersom vi tillåter abort. Det är känt att ledaren för nätverket Jaime Mayor Oreja har hyllat fascisten Franco och andra deltagare har markerat sitt hat mot homosexuella och sitt hat mot den judiska affärsmannen George Soros som enligt en mötesdeltagare är en av organisationens huvudfiender

Jag anser att det fanns fog för att rikta allvarlig kritik mot Mehmet Kaplan för att han inte lämnande mötet när olämpliga middagsgäster dök upp. Jag anser också att allvarlig kritik bör riktas mot Lars Adaktusson för att han koopererar med kristen högerextremism.  

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-08 19:29:41 följande:

Nej du låtsas svara på ett av mina inlägg men svara på något helt annat.

Jo, det var precis den frågan det började med och du har fortfarande inte besvarat den.
    KillBill skrev 2019-04-08 19:29:41 följande:

Jag tycker att det är otäckt att du länkar till en bild på en kvinna som i ett lösryckt citat säger att människor ska anpassa sig efter muslimsk tro är och hävdar att det är bevis på att hon är islamist. 

Ja tänka sig ...

Att vilja att samhället skall anpassa sig till islam är själva definitionen på islamist.

Och så säger jag att hon är islamist!

.

Att du som socialdemokrat inte klarar av att se det som islamism utan påstår att det är att utmåla: "muslimer som engagerar sig politiskt som islamister" är förväntat.

Det är delvis för att ni i ert parti inte kan skilja islamister från "muslimer" som ni har släppt in dem i värmen. I utbyte mot röster, givetvis.

.

För din info: det finns mängder med muslimer som engagerar sig politiskt utan att kräva att samhället anpassar sig efter islam.

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-08 19:53:28 följande:
    Titta på Youtube klippet och lyssna på vad hon faktiskt säger.
    Du inser att Youtubeklippet är från ett helt annat program än det där hon diskuterar slöjan?
  • Flash Gordon
    Digestive skrev 2019-04-09 13:37:22 följande:
     Vissa problem med den saken har allt uppdagats hos en del partier även om vi då talar om ett väldigt tidigt stadie i kultivering (det vill säga på en nivå som i min mening långt ifrån hotar vår västerländska värdegrund i Sverige men som är värd att notera).
    Jag kan nog tycka det har gått långt nog när myndigheter ger efter för krav som till exempel könsseparering i badhus och skolor.

Eller för all del, när det går omkring shariapolis i bostadsområden - även om inte jag personligen drabbas.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?