• RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-04-25 21:06:33 följande:
    Djupt? Jag tog ett exemplen från 2018. Om man anser att det är fel att politiska företrädare umgås med religiösa extremister och fascismkramare så finns det en hel del på KD.

ja, du lyckades hitta 1 (en) person, som omgående blev utesluten.

Lars Adaktusson har du ältat i flera veckor nu, byt den där repiga LP-skivan du spelar hela tiden.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-25 21:18:57 följande:
    ja, du lyckades hitta 1 (en) person, som omgående blev utesluten.

Lars Adaktusson har du ältat i flera veckor nu, byt den där repiga LP-skivan du spelar hela tiden.
    Vi kan prata KDs bostadspolitik om du vill. Jag tror inte att något enskilt parti har orsakat mer elände.. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-04-25 21:22:08 följande:
    Vi kan prata KDs bostadspolitik om du vill. Jag tror inte att något enskilt parti har orsakat mer elände.. 
    Svara först på frågorna längre upp:

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-25 18:00:51 följande:

Konstaterar bara att S styrt Malmö (med ett par undantag) sedan 1919, och att antisemitismen i staden är i ökänd vad gäller Sverige.

Vem skyller du på? Kent & Ted Ekeroth eller Paula Bieler?

Jag menar ingenting alls, det är du själv som gör en koppling till vad tyska kristdemokrater gör, eller inte gör.

Sluta upp med att koppla mig till dina fantasier!

Vad säger du själv om att Tro och Solidaritet tillåtit att en grupp inom föreningen fått stryka sexuell läggning från skyddsvärda diskrimineringsgrunder?

"Det är OK när vi gör det" ?

Eller?

Jag kallar det rasism.

"S-********* kan inte förväntas ha samma förståelse för HBT-personer"  (Weiderud)

De låga förväntningarnas rasism. Eller acceptans för identitetspolitik gällande vissa grupper.

Något som förresten genomsyrat hela ungdomsförbundet i Skåne.

Det handlar inte om S eller något annat parti.

Det är tyvärr så att rasism, nazism, fascism, antisemitism och annan främlingsfientlighet har funnits i större utsträckning i Skåne än i andra delar av Sverige.

Vad det berott på är oklart, men skåne är relativt nyligen en del av Sverige och det har funnits en lång rad av missnöjespartier som kämpat för att få tillbaks makten som 08orna tagit. Missnöjespartierna har haft tydliga inslag av idéer som varit och är främlingsfientliga och skeptiska mot etablissemanget från huvudstaden.

Det finns ett skäl till att SD bildade sin första lokalavdelning i Skåne och att deras inflytande i politiken är störst i Skåne.

Det fanns ett utbrett kontaktnät mellan skånes fascister/nazister och europeiska fascister/nazister efter andra världskriget tex

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Malmörörelsen

Är bara ett exempel.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-25 21:24:27 följande:
    Svara först på frågorna längre upp:

Jag tyckte att att du förstod när jag förklarade att du inte kan lasta ett parti för det som hänt.  Du använder uttryck som "judenrein" . Vad innebär det för dig? hur många av judisk härkomst bor i Malmö idag? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • empatisk vänstermupp

Regeringen MÖK vill ta bort arbetsrätten såsomvi känner den. MÖK utnyttjar den långvariga högkonjunkturen. Många arbetstagare har glömt hur det är att vara varslad.

Med nuvarande regler har arbetare som fått sparken kunnat kvittera ut årslöner när de går med på att runda LAS. Nu vill regeringen att arbetarna ska tvingas gå hem utan ett öre i ersättning.

Det ter sig obegripligt att socialdemokratin är beredda att svika sina kärnväljare på detta bedrövliga sätt.

Det är sannerligen inte oväntat att regeringen MÖK skulle ta med sig det sämsta från alla ingående partier.

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-25 18:00:51 följande:
    Konstaterar bara att S styrt Malmö (med ett par undantag) sedan 1919, och att antisemitismen i staden är i ökänd vad gäller Sverige.
    Vad bra: Då är det som det alltid har varit och Hitler gjorde varken till eller från när det gäller människors syn på judar.

Alltså vem behöver Hitler när det finns socialdemokrater
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-25 15:11:25 följande:

Jag är mindre orolig för vad SD-politik (enligt forumets vänstervurmaraktivister ska den tydligen leda till något slags "fjärde rike") än vad S-politik har åstadkommit för Sveriges judiska befolkning i praktiken. Malmös judiska befolkning har minskat från 2000 till 500 på 30 år. Om jag hade varit lika konspiratiriskt lagd som vänstervurmaraktivisterna skulle jag kunna hävdat att det var en systematisk S-plan för att göra Malmö judenrein.

Sanningen är antagligen att S-styret i Malmö inte bryr sig, annat än i teorin och när det gäller att låtsas visa sig duktiga offentligt.

Det har gått 76 år sedan mina morföräldrar kom till Sverige över Öresund, ser man på dagens attityder skulle det lika gärna kunnat vara 1938 idag. Ibland kan jag tycka att det är skönt för dem att de slapp uppleva dagens Malmö.

Ja, just i den frågan finns det knappast någon anledning till alarmism eller oro. SD är inte riktigt blyga i frågan och det är väl inte så konstigt med tanke på deras förflutna...

Vet inte hur eller varför vi har låtit Malmös antisemitism gå så långt men den verkar främst komma från fraktioner bland muslimer och grunda sig i konflikter bortom Sverige.

Men, men, en kan alltid prata om Adolf Hitler... det känns verkligen aktuellt i sammanhanget. ;P
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2019-04-25 07:12:17 följande:
    Så länge inte KD börjar samarbeta med ett av de partier som tycket att det var en god ide att stämpla ett J i judiska pass så är det ingen fara.
    Spännande tankegång vars logiska konsekvens är att den som ogillar nazism inte kan rösta på partier som samarbetat med C eller S.

Då är det bara Antinazistisk Front, även kallat Sverigedemokraterna som återstår.

Tja, ett gott skratt sägs ju förlänga livet - så skrikhögern behövs om folk ska orka jobba tills de fyller 123 årSolig
  • nihka
    nattuw skrev 2019-04-25 07:12:17 följande:
    Så länge inte KD börjar samarbeta med ett av de partier som tycket att det var en god ide att stämpla ett J i judiska pass så är det ingen fara.
    Så man ska akta sig för samtliga svenska riksdagspartier som existerade runt andra världskriget men samarbeta med de ideologier som orsakande andra världskriget och judeförintelsen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?