• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Judiska gruppers extra utsatthet i malmö vara fake news som bla SD sprider.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/judiska-forsamlingen-grova-overdrifter

'? Antisemitismen i Malmö är ett tillräckligt allvarligt problem, utan att man, som SD, behöver ta till grova överdrifter och kalla judar som flyttar från Malmö för internflyktingar. Judar flyttar från Malmö av olika skäl, där antisemitismen är ett av dem, säger Freddy Gellberg.

LÄS MER: SD skriver debattinlägg i Wall Street Journal

Kommunalrådet Andreas Schönström (S) ger samma bild. De judar som flyttar gör det frivilligt på grund av jobb eller för att de vill till platser där församlingarna är större. Antisemitism och främlingsfientlighet är ett problem i hela världen och inte större i Malmö än på andra håll, och det har inte blivit värre ? tvärtom, säger han.

? Problemet finns i vårt samhälle precis som i hela världen. Vi träffar judiska församlingen varannan månad och pratar om hotbilden. Vi träffades senast i måndags och hoten har inte blivit fler, snarare tvärtom. Fler vill till exempel sätta sina barn på judiska församlingens förskola än tidigare.'

• RebeckaZ70
    Padirac skrev 2019-04-26 19:19:02 följande:

Judiska gruppers extra utsatthet i malmö vara fake news som bla SD sprider.

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/judiska-forsamlingen-grova-overdrifter

'? Antisemitismen i Malmö är ett tillräckligt allvarligt problem, utan att man, som SD, behöver ta till grova överdrifter och kalla judar som flyttar från Malmö för internflyktingar. Judar flyttar från Malmö av olika skäl, där antisemitismen är ett av dem, säger Freddy Gellberg.

LÄS MER: SD skriver debattinlägg i Wall Street Journal

Kommunalrådet Andreas Schönström (S) ger samma bild. De judar som flyttar gör det frivilligt på grund av jobb eller för att de vill till platser där församlingarna är större. Antisemitism och främlingsfientlighet är ett problem i hela världen och inte större i Malmö än på andra håll, och det har inte blivit värre ? tvärtom, säger han.

? Problemet finns i vårt samhälle precis som i hela världen. Vi träffar judiska församlingen varannan månad och pratar om hotbilden. Vi träffades senast i måndags och hoten har inte blivit fler, snarare tvärtom. Fler vill till exempel sätta sina barn på judiska församlingens förskola än tidigare.'

Och så fick du på något sätt in SD i det hela. Varför är jag inte förvånad?

Du vet såklart bättre än mig hur utsatta den judiska befolkningen är i Malmö (och Helsingborg, där jag levde i 25 år) Hur kunde jag inbilla mig att mina egna upplevelser av hur utvecklingen varit skulle vara någonting värda i en vänstervurmaraktivists ögon.

Dumma mig.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-26 20:24:21 följande:

Du vet såklart bättre än mig hur utsatta den judiska befolkningen är i Malmö (och Helsingborg, där jag levde i 25 år) Hur kunde jag inbilla mig att mina egna upplevelser av hur utvecklingen varit skulle vara någonting värda i en vänstervurmaraktivists ögon.

Dumma mig.
    Sverige blir allt mer sekulariserat och skulle man bara räkna människor som är medlemmar av Svenska Kyrkan som de kristna som finns i Göteborg skulle det verka som ett atomkrig brutit ut och ingen bor kvar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-26 20:24:21 följande:

Dumma mig.

Nu är du mer än lite snarstucken och svartvit.

Dina upplevelser är naturligtvis de du har, men du har inte alla eller varje persons upplevelser.

Så jag hittade ngt som skulle vare mer generellt gällande än din personliga upplevelse.

Ordföranden i judiska församlingen samt kommunalrådet (s) var överens om beskrivningen att SD överdriver då de påstår att judiska grupper/personer flyttar från Malmö av enbart skälet att antisemitism finns, kommunalrådet pekar också på att det är bättre än det varit.

Om du vill känna dig dum gör du dig en otjänst då du absolut har rätt till din upplevelse och dina känslor.

Ja, jag drog in SD då du repeterade i stort sett samma påståenden som SD spridit och som alltså anses vara falska påståenden enligt ordföranden i judiska församlingen och av kommunalrådet.
  • KillBill

KDs Ebba Busch Thor får svar på tal..

https://www.unt.se/5278665

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2019-04-26 21:45:11 följande:
    Nu är du mer än lite snarstucken och svartvit.

Dina upplevelser är naturligtvis de du har, men du har inte alla eller varje persons upplevelser.

Så jag hittade ngt som skulle vare mer generellt gällande än din personliga upplevelse.

Ordföranden i judiska församlingen samt kommunalrådet (s) var överens om beskrivningen att SD överdriver då de påstår att judiska grupper/personer flyttar från Malmö av enbart skälet att antisemitism finns, kommunalrådet pekar också på att det är bättre än det varit.

Om du vill känna dig dum gör du dig en otjänst då du absolut har rätt till din upplevelse och dina känslor.

Ja, jag drog in SD då du repeterade i stort sett samma påståenden som SD spridit och som alltså anses vara falska påståenden enligt ordföranden i judiska församlingen och av kommunalrådet.
    Nä, jag talar inte bara om mina egna upplevelser, jag talar om mina syskons och syskonbarns och deras vänners upplevelser.

Jag skiter i vad SD säger! 
    Få in det i skallen någon gång!

Det är ju svårt att få det sämre än vad det var under förre komunalrådet Ilmar Reepalus (van)styre av Malmö.
    Om du tror att alla församlingsmedlemmar i Malmö unisont står upp bakom vad ordföranden säger så tar du fel. Det är långt ifrån någon homogen grupp.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-26 22:27:32 följande:

Nä, jag talar inte bara om mina egna upplevelser, jag talar om mina syskons och syskonbarns och deras vänners upplevelser.

Jag skiter i vad SD säger! 

Få in det i skallen någon gång!

Det är ju svårt att få det sämre än vad det var under förre komunalrådet Ilmar Reepalus (van)styre av Malmö.

Om du tror att alla församlingsmedlemmar i Malmö unisont står upp bakom vad ordföranden säger så tar du fel. Det är långt ifrån någon homogen grupp.

Så det finns olika syn på saken? En del håller med dig och andra håller med ordföranden.

Så hur är det då? Vad stämmer om man tittar på mer än enskilda personers upplevelser?

Det verkar som att SD talar osanning i alla fall.
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-04-26 22:10:35 följande:

KDs Ebba Busch Thor får svar på tal..

www.unt.se/5278665

Wow... en hel artikel om vad Maria Ripenberg anser att Ebba Busch Thor har menat.

Redan här uppmanar vi varandra att inte lägga ord i andras mun et cetera... oh, wait.

Kan räkna upp Youtube:ers med högre pressheder och som försörjs av sin faktiska publik. Det är inte konstigt att sådana här journalistik/media behöver konstgjord anings...
  • nattuw
    nihka skrev 2019-04-26 10:41:34 följande:
    Så man ska akta sig för samtliga svenska riksdagspartier som existerade runt andra världskriget men samarbeta med de ideologier som orsakande andra världskriget och judeförintelsen.
    Man skall akta sig för att samarbeta med partier som samarbetade med nazismen och som krävde att det stämplades in ett J i judiska personers pass.
  • nihka
    nattuw skrev 2019-04-27 08:15:10 följande:
    Man skall akta sig för att samarbeta med partier som samarbetade med nazismen och som krävde att det stämplades in ett J i judiska personers pass.
    Inte mer än man ska akta sig för nazisterna som krävde detta. Hela Sverige "samarbetade" med  nazisterna. (gjorde eftergifter). Det var så vi höll oss ifrån att bli invaderade av nazityskland, men du kanske hellre hade velat det? Då hade alla med J i sina pass blivit skickade till koncentrationsläger. Hade du gillat det?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?