• Mentat

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-07-28 10:12:41 följande:
    En avsevärd del av högern vill inte ha med den bruna högern att göra, så att högern har majoritet spelar ingen som helst roll.
    Ja, det är ju exakt det som är min iakttagelse: Vänstern verkar inte ha några som helst problem med att ha med den illröda vänstern att göra. För mig är det totalt ologiskt!
    Vad gäller tidsperspektivet så var (v) uttalat kommunistiskt fram till murens fall. Partiledaren kallade sig stolt kommunist fram till 2005. (sd) bildades helt klart ur en rasistisk sörja men har försökt fjärma sig från de rötterna under rätt lång tid nu, under hela Åkessons tid som partiledare åtminstone.
    Nej, jag vidhåller att (sd) och (v) rent logiskt borde behandlas på samma sätt. De har en principiellt likartad historia under någotsånär samma tid. Må vara att vi inte är överens, men jag har framfört mina argument och du dina.
  • Padirac
    Mentat skrev 2019-07-28 10:58:30 följande:
    Ja, det är ju exakt det som är min iakttagelse: Vänstern verkar inte ha några som helst problem med att ha med den illröda vänstern att göra. För mig är det totalt ologiskt!
    Vad gäller tidsperspektivet så var (v) uttalat kommunistiskt fram till murens fall. Partiledaren kallade sig stolt kommunist fram till 2005. (sd) bildades helt klart ur en rasistisk sörja men har försökt fjärma sig från de rötterna under rätt lång tid nu, under hela Åkessons tid som partiledare åtminstone.
    Nej, jag vidhåller att (sd) och (v) rent logiskt borde behandlas på samma sätt. De har en principiellt likartad historia under någotsånär samma tid. Må vara att vi inte är överens, men jag har framfört mina argument och du dina.
    Avgörande skillnader är

V driver inte en politisk linje att införa proletariatets diktatur eller åsiktsförtryck. SD driver en politisk linje att skilja på människor baserad på 'nation'/kultur och är fulla av politiska utspel baserade på rasism, nazism.

V har viljan att förhandla, kompromissa och arbeta i det parlamentariska systemet. SD berättar stolt att de ska utpressa sina samarbetspartners, vägrar förhandla om sakfrågor och har helt och hållet visat ointresse för det parlamentariska systemet.

V driver politisk opinion som andra partier gör, SDs kommunikationsavdelning ägnar sig år historieförfalskning, enligt egna uppgifter från chefsideologen MK baserade på brunt formspråk,dvs propaganda med falska fakta.

Varför tror någon att ett parti som SD är jämförbart med något annat riksdagsparti.

• KillBill
    Mentat skrev 2019-07-28 10:58:30 följande:

Några röster om påståendet att det går att likställa V och SD. 

Vänsterpartiet och SD är inte samma skrot och korn:

https://www.op.se/artikel/vansterpartiet-och-sd-ar-inte-samma-skrot-och-korn

https://www.expressen.se/ledare/nej-sd-och-v-ar-inte-samma-sak/a-skrot-och-korn

https://www.norran.se/asikter/ledare/ar-vansterpartiet-och-sverigedemokraterna-samma-skrot-och-korn/

https://www.gp.se/kultur/kultur/d%C3%A4rf%C3%B6r-kan-man-inte-j%C3%A4mst%C3%A4lla-v-med-sd-1.9779774

https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/ola-larsmo-inte-samma-sak-att-ta-stod-av-v-som-sd/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes

Klart som fan att dumvänsterns nätkrigare inte vill att V och SD ska jämställas.

Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac

Klart som fan att SDsvansen och skrikhögern vill rättfärdiga SD genom att ge sig på andra partier. Den egna skiten försvaras genom goebbelsk propaganda Kräks

• Mentat
    Padirac skrev 2019-07-28 11:15:42 följande:
    Avgörande skillnader är

V driver inte en politisk linje att införa proletariatets diktatur eller åsiktsförtryck. SD driver en politisk linje att skilja på människor baserad på 'nation'/kultur och är fulla av politiska utspel baserade på rasism, nazism.

V har viljan att förhandla, kompromissa och arbeta i det parlamentariska systemet. SD berättar stolt att de ska utpressa sina samarbetspartners, vägrar förhandla om sakfrågor och har helt och hållet visat ointresse för det parlamentariska systemet.

V driver politisk opinion som andra partier gör, SDs kommunikationsavdelning ägnar sig år historieförfalskning, enligt egna uppgifter från chefsideologen MK baserade på brunt formspråk,dvs propaganda med falska fakta.

Varför tror någon att ett parti som SD är jämförbart med något annat riksdagsparti.

Nu jämför och värderar du deras politik, påstår saker om deras avsikter etc, vilket jag avhåller mig ifrån. Jag för ett principiellt resonemang utan att blanda in vad jag tycker om endera partiets åsikter.

Varför jag anser att (sd) och (v) är principiellt jämförbara har jag redan framfört så jag förstår inte riktigt varför du ställer den frågan.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2019-07-28 11:41:05 följande:

Klart som fan att dumvänsterns nätkrigare inte vill att V och SD ska jämställas.

Betraktar du Expressens ledarsida som "dumvänster"?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-07-28 12:27:07 följande:

Betraktar du Expressens ledarsida som "dumvänster"?

Nyttiga idioter för dumvänstern. Exempelvis Jöns Liljestrand och Lars Stendum. Låtsasborgerliga pissliberaler. Med flera.

Klart som fan att ni inom dumvänstern inte törs kritisera ert stödparti, med alla övervintrade kommunister som gömmer sig i era led.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-07-28 12:17:16 följande:
    Noterar att den bokstavskombinerade byfånen utsett en vikarierande byfåne bland sina sidekicks. Hoppas kostymen passar. Det kommer iallafall samma typ av spyor från respektive tangentbord.
    Du ser ju att det var en parafras av ditt inlägg - således var det din egna härskna spya du ojjar dig över
  • Padirac
    Mentat skrev 2019-07-28 12:22:57 följande:
    Nu jämför och värderar du deras politik, påstår saker om deras avsikter etc, vilket jag avhåller mig ifrån. Jag för ett principiellt resonemang utan att blanda in vad jag tycker om endera partiets åsikter.

Varför jag anser att (sd) och (v) är principiellt jämförbara har jag redan framfört så jag förstår inte riktigt varför du ställer den frågan.
    Begriper du att SDs politik är rasistism? Att det är kärnan i deras politik, precis som deras företrädare i Blekinge rättframt uttryckte det
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?