• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

K Markatta skrev 2019-10-10 08:50:38 följande:
    ... och fått svar av riksdagsledamoten Ilona Szatmari Waldau (V): "Ni vet att det är en minister som uttalat sig för regeringen, inte för Socialdemokraterna? Mp sitter i samma regering. Alltså är det S och MP:s politik som ni kritiserar. Vad i helvete håller Miljöpartiet på med, kunde ni lika gärna skrivit."

Skrivet av en av fem parter som står bakom regeringspolitiken. Fem parter som bara enas om att de vill stöka ute en annan part. Ingen av dem som orkar ta ansvar för sina egna beslut när kompromisserna går emot det egna partiet.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • K Markatta

Alice Bah Kuhnke (MP):

https://www.instagram.com/p/B3bKcHPB-J2/

"Bristen på solidaritet i ett parti som uppenbart har tappat kompa(s)sen och helt glömt varför man bildades är nu uppenbar för alla.

Så vad gör vi miljöpartister? Vi gör motstånd med allt vi har. Vi gör det svårare för socialdemokraterna att genomföra den politik de egentligen vill driva. Det är vi skyldiga de som röstade på oss. #hoppiställetförhat"

• FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-10-10 09:08:34 följande:

Alice Bah Kuhnke (MP):

www.instagram.com/p/B3bKcHPB-J2/

"Bristen på solidaritet i ett parti som uppenbart har tappat kompa(s)sen och helt glömt varför man bildades är nu uppenbar för alla.

Så vad gör vi miljöpartister? Vi gör motstånd med allt vi har. Vi gör det svårare för socialdemokraterna att genomföra den politik de egentligen vill driva. Det är vi skyldiga de som röstade på oss. #hoppiställetförhat"

Ja, man får hoppas att det på något sätt löser sig - att Turkiets invasion av Syrien inte kommer att innebära nya flyktingkatastrofer och att IS etablerar sig i en andra våg.

Tydligen har Trump kommit på att kurderna inte hjälpte USA under andra världskriget.

Högerpopulism är verkligen ett hot mot det mesta, inklusive förståndet.
  • nihka
    K Markatta skrev 2019-10-10 07:51:04 följande:
    Är regeringens mål att halvera flyktingmottagandet eller inte? Tyckte det var oklart efter att ha läst Löfven & Lövin.

Isabella L länkar alltså till omni-artiklen och skriver "fel i rubriken".
    Statsministern Löfven som leder både regeringen och socialdemokraterna har uttalat sig och det är vad som gäller. MP är egentligen för en generösare flyktingpolitik, men viker sig för S.

Lövin har kommenterat slugt och markerar utan att faktiskt uttala sig om flyktingmottagandet utan asylrätten.

Jag drar slutsatsen att Löfvens uttalande innebär att (oavsett om det kommer färre, lika många eller om det blir en ny flyktingvåg till Europa) kommer Sverige inte att ta emot, som i att bevilja asyl, fler flyktingar utan färre. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Missermajser
    FDFMGA skrev 2019-10-10 09:16:27 följande:
    Ja, man får hoppas att det på något sätt löser sig - att Turkiets invasion av Syrien inte kommer att innebära nya flyktingkatastrofer och att IS etablerar sig i en andra våg.

Tydligen har Trump kommit på att kurderna inte hjälpte USA under andra världskriget.

Jag tycker verkligen att Turkiet ska fördömas!

Däremot vet jag inte riktigt vad USA har haft i Syrien att göra över huvud taget. 
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-10-10 09:16:27 följande:

Vidare likställer Trump konflikten mellan Turkiet och kurder med Israel-Palestinakonflikten och anser att USA inte kan göra något åt den.

Han verkar ha kommit på det den här veckan.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/donald-trump-kurderna-hjalpte-oss-inte-i-normandie
  • FDFMGA
    Missermajser skrev 2019-10-10 10:25:10 följande:

Däremot vet jag inte riktigt vad USA har haft i Syrien att göra över huvud taget. 
    USA gav väl stöd till dem som stred mot IS, även i form av viss närvaro av markpersonal. Personal som också kom att få funktionen av skydd för de kurdiska styrkorna mot potentiell turkisk aggression.

Efter ett samtal mellan Trump och Erdogan så bestämdes det att USA lämnar Syrien så att Turkiet kan påbörja sin etniska rensning av de delar av Syrien som gränsar till Turkiet.

Fast det känner du ju till redan. Anledningen till att USA har militär närvaro i Mellanöstern stavas väl däremot olja.

Det är så jävla tråkigt att de som verkligen tog striden mot IS blev svikna av en pajasartad lögnare - till islamisternas oförställda förtjusning.
  • nihka
    Missermajser skrev 2019-10-10 10:25:10 följande:

Samma som alla andra länder som skickat styrkor  - för att bekämpa ISIS.

Sedan är USA extra insyltade sedan 2003 och Irakkriget som ledde till Saddam Husseins avrättning vilket i sin tur leder bakåt till 9-11 och al-Qaida och Gulfkriget på 90-talet osv, osv.

Men han kom på nu i veckan att de får reda sig själva därnere nu.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-10-09 08:02:42 följande:

Tja, jag utgick från att du vill framstå som kunnig.

Det var naturligtvis lite förmätet och ogenomtänkt av mig. An i knyter an stavas med ett n. Skriver någon knyter ann så kan man ju lite gement undra vad det är hon knyter.

Lycka till med psykologistudierna. Lång utbildning det, fem år om jag inte tar fel - men du kanske har hittat en kortare utbildning

Haha, möbbarN. Jag har allra främst lärt mig att stava korrekt med hjälp av bildminnet och därmed tenderar jag att skriva ord som de låter när det vill sig sämre. Frågor på detta?

Känner du - som menar att det finns flertalet åsiktskorridorer - att mobbare och översittare har en egen åsiktskorridor?

3 år för övrigt, men då går jag inte heller någon psykologiutbildning - utan en beteendevetenskaplig utbildning med inriktning psykologi.
    Skriver i E-Prime.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?