• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-10-10 14:01:33 följande:
    Haha, möbbarN. Jag har allra främst lärt mig att stava korrekt med hjälp av bildminnet och därmed tenderar jag att skriva ord som de låter när det vill sig sämre. Frågor på detta?

Känner du - som menar att det finns flertalet åsiktskorridorer - att mobbare och översittare har en egen åsiktskorridor?

3 år för övrigt, men då går jag inte heller någon psykologiutbildning - utan en beteendevetenskaplig utbildning med inriktning psykologi.
    Jag tyckte det blev en gnutta enahanda och tog mig för att klicka på visa endast Digestive och råkade hamna 3,5 år tillbaka i tiden då Todo nada hade synpunkter på att du krävt att hon skulle outa sig här på FL. 

Av lätt förståeliga skäl är hon inte aktiv längre  här. Nåväl, jag såg att du och jag också var igång redan då och trätte.

Du får hitta någon annan som kan hjälpa dig med studierna i argumantationsteknik.

Jag blev rätt nedstämd av att Trump gett Erdogan tillåtelse att attackera kurderna i Syrien - höjden av svekfullhet.

Och mot den bakgrunden gitter jag inte bry mig om dina studier längre, men lycka till med beteendevetenskapen!
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-10-10 14:47:14 följande:

Jag tyckte det blev en gnutta enahanda och tog mig för att klicka på visa endast Digestive och råkade hamna 3,5 år tillbaka i tiden då Todo nada hade synpunkter på att du krävt att hon skulle outa sig här på FL. 

Av lätt förståeliga skäl är hon inte aktiv längre  här. Nåväl, jag såg att du och jag också var igång redan då och trätte.

Du får hitta någon annan som kan hjälpa dig med studierna i argumantationsteknik.

Jag blev rätt nedstämd av att Trump gett Erdogan tillåtelse att attackera kurderna i Syrien - höjden av svekfullhet.

Och mot den bakgrunden gitter jag inte bry mig om dina studier längre, men lycka till med beteendevetenskapen!

Nah, det handlande om en simpel utmaning... inget krav. Tänk att det sekundärkränkte dig så hårt att du måste nämna och prompt förställa saken med jämna mellanrum... som om verkligheten och nutiden inte hade nog att erbjuda möbbarN.

Vad påstod du förra vändan nu igen... just det! - att jag skulle ha postat en bild på mig själv i sammanhanget och därtill krävt att få bilder på Todo Nada med flera. På min bild skulle jag även ha klätt mig i en mustasch, haha...

...få höra - hade min mustasch en blixtliknande zick-zack-form och på mitt huvud fanns det en keps med bokstaven >>W<< på?

Så du menar att du ska släppa din (1-1,5 år långa) fixering av mina studier nu? Nämen så duktigt då - och vad fint att du meddelar världen om dessa ack så stora beslut.
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-10 14:01:33 följande:
    Haha, möbbarN. Jag har allra främst lärt mig att stava korrekt med hjälp av bildminnet och därmed tenderar jag att skriva ord som de låter när det vill sig sämre. Frågor på detta?

Känner du - som menar att det finns flertalet åsiktskorridorer - att mobbare och översittare har en egen åsiktskorridor?

3 år för övrigt, men då går jag inte heller någon psykologiutbildning - utan en beteendevetenskaplig utbildning med inriktning psykologi.
    Det låter som en intressant utbildning.

Psykologi, sociologi och socialpsykologi och pedagogik? 

En bred och djup teoretisk förståelse av vad som formar människors inre liv och hur det uttrycker sig människors yttre liv kanske?

Bra grund för att förstå dynamik och samspel mellan människor i olika miljöer kan jag tänka mig.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-10 17:29:10 följande:

Det låter som en intressant utbildning.

Psykologi, sociologi och socialpsykologi och pedagogik? 

En bred och djup teoretisk förståelse av vad som formar människors inre liv och hur det uttrycker sig människors yttre liv kanske?

Bra grund för att förstå dynamik och samspel mellan människor i olika miljöer kan jag tänka mig.

En termin vardera ägnas åt psykologi, sociologi samt kriminologi - och seden läggs resterande tid åt inriktningen man väljer av dessa tre.

Helt klart en intressant grund att vidareutbilda sig på. Valde inriktningen psykologi och fokuserar främst på kognitiv psykologi... ett fält som jag även vill forska på i framtiden - mer specifikt vill jag forska i hur man kan rehabilitera hjärnans signalbanor (efter exempelvis en stroke) med hjälp av VR-teknik.

Det har nämligen visat sig att våra hjärnor, om de exempelvis har skadats så att kontrollen över höger arm har gått förlorad, kan bygga nya signalbanor om man övertygar hjärnan om att höger arm brukas - vilket man kan göra genom VR-teknik...

...hur fräckt som helst!
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-10 18:38:15 följande:
    En termin vardera ägnas åt psykologi, sociologi samt kriminologi - och seden läggs resterande tid åt inriktningen man väljer av dessa tre.

Helt klart en intressant grund att vidareutbilda sig på. Valde inriktningen psykologi och fokuserar främst på kognitiv psykologi... ett fält som jag även vill forska på i framtiden - mer specifikt vill jag forska i hur man kan rehabilitera hjärnans signalbanor (efter exempelvis en stroke) med hjälp av VR-teknik.

Det har nämligen visat sig att våra hjärnor, om de exempelvis har skadats så att kontrollen över höger arm har gått förlorad, kan bygga nya signalbanor om man övertygar hjärnan om att höger arm brukas - vilket man kan göra genom VR-teknik...

...hur fräckt som helst!
    Ja, det är en märkvärdig biologi och psykologi som vi har med oss som levande varelser.

Det är tacksamt att vi alla oavsett ekonomi och socialgrupp har möjligheten att få plugga på högskola och universitet i Sverige. Då jag läste humanistiska ämnen på universitetet så var det en stor spridning i ålder, bakgrund och livserfarenhet på de kurser jag läste.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-10 19:23:41 följande:

Ja, det är en märkvärdig biologi och psykologi som vi har med oss som levande varelser.

Det är tacksamt att vi alla oavsett ekonomi och socialgrupp har möjligheten att få plugga på högskola och universitet i Sverige. Då jag läste humanistiska ämnen på universitetet så var det en stor spridning i ålder, bakgrund och livserfarenhet på de kurser jag läste.

Haha, bara förnamnet!

Ja, Sverige har i mångt och mycket gått en fin humanistisk väg på det viset. Min utbildning förhåller sig dock inte lika vildvuxen som när du studerade humaniora, utan vi har en klar majoritet av unga, vita kvinnor.
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-10 19:54:09 följande:
    Haha, bara förnamnet!

Ja, Sverige har i mångt och mycket gått en fin humanistisk väg på det viset. Min utbildning förhåller sig dock inte lika vildvuxen som när du studerade humaniora, utan vi har en klar majoritet av unga, vita kvinnor.
    Det är i hög grad kvinnorna som utbildar sig idag. Lika var det på de humanistiska studierna redan då.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-10 20:25:16 följande:

Det är i hög grad kvinnorna som utbildar sig idag. Lika var det på de humanistiska studierna redan då.

Verkligen. Både kul och oroväckande samtidigt... då man kan undra hur det står till med unga män i allmänhet.
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-10 20:48:18 följande:
    Verkligen. Både kul och oroväckande samtidigt... då man kan undra hur det står till med unga män i allmänhet.
    Unga män är som alltid upptagna med annat som roar dem av olika skäl. Jag är säker på att utbildningen du går skulle kunna beröra dessa saker.
  • Missermajser
    FDFMGA skrev 2019-10-10 10:53:53 följande:
    USA gav väl stöd till dem som stred mot IS, även i form av viss närvaro av markpersonal. Personal som också kom att få funktionen av skydd för de kurdiska styrkorna mot potentiell turkisk aggression.

Efter ett samtal mellan Trump och Erdogan så bestämdes det att USA lämnar Syrien så att Turkiet kan påbörja sin etniska rensning av de delar av Syrien som gränsar till Turkiet.

Fast det känner du ju till redan. Anledningen till att USA har militär närvaro i Mellanöstern stavas väl däremot olja.

Det är så jävla tråkigt att de som verkligen tog striden mot IS blev svikna av en pajasartad lögnare - till islamisternas oförställda förtjusning.

Tja, nu har ju Turkiet FSA till förfogande så för Kurderna återstår väl bara Assad som möjlig bundsförvant.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?