• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Missermajser skrev 2019-10-10 21:44:21 följande:

Tja, nu har ju Turkiet FSA till förfogande så för Kurderna återstår väl bara Assad som möjlig bundsförvant.

Ja, och då blir priset de får betala högt och Rysslands inflytande ökar.

Putin lär väl vara nöjd med resultatet av de arbete trollfabrikerna la ner inför presidentvalet i USA.
  • Missermajser
    FDFMGA skrev 2019-10-10 22:15:07 följande:

Putin lär väl vara nöjd med resultatet av de arbete trollfabrikerna la ner inför presidentvalet i USA.
    Tja kanske det men så är det ju ganska stor risk att över 10.000 IS-terrorister smiter iväg medan SDF tvingas hantera saker på annat håll....
  • FDFMGA
    Missermajser skrev 2019-10-10 22:20:14 följande:
    Tja kanske det men så är det ju ganska stor risk att över 10.000 IS-terrorister smiter iväg medan SDF tvingas hantera saker på annat håll....
    Javisst.
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-10-10 22:15:07 följande:

Det ser ut som om Donald, Erdogan och Putin har en överenskommelse....

..och kriget som fått 12 miljoner människor att fly och kanske 350 000 människor mist livet fortsätter...
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-10 20:56:45 följande:

Unga män är som alltid upptagna med annat som roar dem av olika skäl. Jag är säker på att utbildningen du går skulle kunna beröra dessa saker.

Ja, jo... skiljelinjen går väl mellan huruvida unga män borde anpassa sig mer till skolan (i sin nuvarande form) eller om skolan borde anpassas mer åt unga män.
    Skriver i E-Prime.
  • Missermajser
    Padirac skrev 2019-10-10 22:34:49 följande:
    Det ser ut som om Donald, Erdogan och Putin har en överenskommelse....

..och kriget som fått 12 miljoner människor att fly och kanske 350 000 människor mist livet fortsätter...

Möjligt att de har en hemlig deal.

I de ryska medier jag ögnat igenom så ser det ut som om även ryssarna är rätt irriterade på Erdogan.

• nihka
    Trump är övertygad om att Turkiet kommer att ta hand om dem. Dessutom har Trump twittrat igen. Han föreslår att USA ska medla mellan Turkiet och de kurdiska styrkorna.

Före det föreslog kan ekonomiska sanktioner mot Turkiet. Och före det beslutade han att dra tillbaka stödet till kurderna.

Jo, Trump och USA står säkert väldigt högt i kurs hos båda sidor
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Missermajser
    nihka skrev 2019-10-10 23:34:01 följande:
    Trump är övertygad om att Turkiet kommer att ta hand om dem. Dessutom har Trump twittrat igen. Han föreslår att USA ska medla mellan Turkiet och de kurdiska styrkorna.

Före det föreslog kan ekonomiska sanktioner mot Turkiet. Och före det beslutade han att dra tillbaka stödet till kurderna.

Trump:
    We have one of three choices: Send in thousands of troops and win Militarily, hit Turkey very hard Financially and with Sanctions, or mediate a deal between Turkey and the Kurds!
  • Missermajser
    nihka skrev 2019-10-10 23:34:01 följande:

Han verkar tro att hela världen är full av uttråkade förtidspensionerade abortföraktande frikyrkopastorer....
  • Missermajser
    Digestive skrev 2019-10-07 07:20:22 följande:
    Nu tolkar du min ton fel. Frågorna mot slutet av stycket som berör Public Service skulle inte ifrågasätta dig eller påpeka att du sagt eller missat någonting - utan som första meningen i stycket vill visa så gav jag exempel på andra uttryck som en åsiktskorridor kan ta sig uttryck på. Och frågorna ställdes med tonen >>Har du gjort observationerna?<<.

Ok, men Flash Gordon har du alltså full koll på?

Digestive, får jag fråga dig en sak?

Jag vet att du inte gillar det här med flera åsiktskorridorer men jag undrar vad du tänker kring detta:

https://www.expressen.se/debatt/har-ar-vansterns-knep-och-harskartekniker/

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?