-
För vissa handlar allt om SD.Mentat skrev 2019-10-12 15:10:05 följande:Allt på denna jord handlar inte om (sd).
-
Skillnaden mellan Socialdemokrater och icke socialdemokrater är att Socialdemokrater är Socialdemokrater och får därmed icke klandras hur klandervärt de än handlat.Dödgrävaren skrev 2019-10-12 18:04:41 följande:Oavsett detta så bör väl lagen gälla även för en sosse?
Du blir ju själv väldigt upprörd när du anser att en borgerlig politiker gjort minsta övertramp. -
Ja, jag märker det eftersom jag fick flera svar som fortfarande handlade om (sd) trots att jag uttryckligen påpekade kopplingen till en annan minister.nattuw skrev 2019-10-12 22:16:26 följande:För vissa handlar allt om SD.
-
Skiter björnen i skogen?K Markatta skrev 2019-10-12 17:21:59 följande:Efter Expressens granskning har nu Anna Hallberg lämnat in uppgifter om verklig huvudman. Det visar sig vara hennes sambo, den tidigare socialdemokratiske näringsministern Anders Sundström.
Frågan är ju då varför Sundström (S) bedriver verksamhet under namnet Anna Hallberg AB och fram tills nu utan att, som lagen kräver, ange att det egentligen är han som sköter affärerna.
Har han något att dölja?
Hon och han, högsta sosseadel bluddrar och jiddrar med föetag hit och flyttade pengar dit. Allt för att maximera den egna vinsten före samhällsnyttan.
Kosher sossar utåt och officiellt. Inofficiellt: precis samma skrot och korn som alla andra i samhällets topp.
Men rösta på oss, för vi värnar om samhällets olycksbarn! -
K Markatta skrev 2019-10-12 18:05:43 följande:Media rapporterade då att det smusslades med Anna Hallbergs bolagsengagemang:
www.expressen.se/dinapengar/aktier-och-bors/nya-ministern-vagrar-lamna-ut-lista-over-sitt-aktieinnehav/
Nya ministern vägrar lämna ut lista över sitt aktieinnehav
Sveriges nya utrikeshandelsminister Anna Hallberg vägrar berätta vilka bolag hon äger aktier i. Sedan ministern tillträdde har Expressen begärt att få ut en lista över hennes aktieinnehav. Beskedet är i stället att ministern just nu säljer av allt hon äger - men inte vad det är hon säljer eller har sålt.
Först efter att Expressen publicerat denna artikel ändrade sig regeringskansliet och skickade över en lista med Hallbergs innehav - men inte över vad hon ägt och sålt sedan hon tillträdde som minister.Du ger intrycket av att vara slarvig med att läser nyheter. Du länkar till en gammal artikel och hade du fortsatt att följa nyhetsflödet hade du sett att Anna Hallberg har publicerat en lista på de aktier hon sålt.
-
Det var ord och inga visorFlash Gordon skrev 2019-10-13 08:07:39 följande:Skiter björnen i skogen?
Hon och han, högsta sosseadel bluddrar och jiddrar med föetag hit och flyttade pengar dit. Allt för att maximera den egna vinsten före samhällsnyttan.
Kosher sossar utåt och officiellt. Inofficiellt: precis samma skrot och korn som alla andra i samhällets topp.
Men rösta på oss, för vi värnar om samhällets olycksbarn!
Och en alldeles underbar kärleksförklaring till KD, SD och M och det samhällsnyttiga sätt deras politiker hanterar sin privatekonomi på.
Skämt åsido. Ni SD-kramare har en tendens att inte kunna skilja stort från smått och vill till och med tyckmycket lägga er i vilka aktier det är moraliskt förkastligt i.
Jag är inte inläst på affären - men inte ens om det var Saab eller Lundin Oil hon hade aktier i skulle jag bry mig .
Men det är klart, jag är inte en del av den nyauktoritära rörelsen -
Aha, var antagandet om att det var samhällsonyttiga företag hon investerade i korrektKillBill skrev 2019-10-13 08:51:23 följande:
Du ger intrycket av att vara slarvig med att läser nyheter. Du länkar till en gammal artikel och hade du fortsatt att följa nyhetsflödet hade du sett att Anna Hallberg har publicerat en lista på de aktier hon sålt.
-
FDFMGA skrev 2019-10-13 08:59:03 följande:Aha, var antagandet om att det var samhällsonyttiga företag hon investerade i korrekt
Idel Svenska bolag; Assa, Atlascopco, Autoliv, Elanders, Epiroc, Ericsson, Essity, Garo, Investor, Newwave, Sandvik, Sca, Swedbank, Veoneerinc och Volvo.
Det skulle vara intressant om Svärjevännerna kunde utveckla sin kritik mot aktieinnehavet som ministern har sålt.
-
Onekligen.KillBill skrev 2019-10-13 09:07:39 följande:
Idel Svenska bolag; Assa, Atlascopco, Autoliv, Elanders, Epiroc, Ericsson, Essity, Garo, Investor, Newwave, Sandvik, Sca, Swedbank, Veoneerinc och Volvo.
Det skulle vara intressant om Svärjevännerna kunde utveckla sin kritik mot aktieinnehavet som ministern har sålt.
Jag kan inte ens ana mig till vilket av dessa företag som är minst samhällsnyttiga.
Men, bara oss emellan. Visserligen har jag inga aktier i något enskilt företag för närvarande, men jag har haft innehav i t ex ABB tidigare och en del av mitt premiepensionssparane ligger i någon slags global indexfond och jag har inte en susning om den samlade samhällsnyttan hod de företag den fonden satsar på. Dessutom har jag lite olika tjänstepensionssparande, och där vet jag inte ens vad de som förvaltar mitt sparande har för inriktning.
Tror du att SEB, Länsförsäkringar och Skandia är tillräckligt samhällsnyttiga eller är det bara att utropa: Mea culpa!
Men Handelsbankens miljöfond borde kunna ge min moriliska status ett litet lyft, åtmistone ur mitt sosseperspektiv -
Hmm, ser nu att Investor finns med.KillBill skrev 2019-10-13 09:07:39 följande:
Ett råkapitalistiskt Wallenbergbolag som säkert kan få den nyauktoritära högern att ifrågasätta samhällsnyttan.
Visserligen skriver de om ett hållbarhetsperspektiv som påstås genomsyra dearas verksamhet - men det genomskådas säkert av de knivskarpa högerintellekten här på FL
?Vi är övertygade om att hållbarhet är en förutsättning för att skapa långsiktigt värde?