• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-10-13 14:32:50 följande:
    Ok. Tja, man ser hur flera vill ge skenet av att det hela har skötts snyggt och riktigt... när sådana här saker berör socialdemokraterna.

Vi kanske har ett monarkiskt parallellsamhälle med denna politiska adel, LO-pampisar et cetera. Hur som haver så känns folkets företrädande och intressen ganska dimmiga av flera anledningar...

...ett tag sedan man kunde tala om ett arbetarparti överhuvudtaget.
    Att hon struntar i regelverket för registrering (sin omfattande erfarenhet av näringslivet till trots) ser jag ändå som mindre bekymmersamt än det faktum att hon har möjligheten att vara med och fatta och påverka beslut som berör hennes sambos/makes affärsintressen. 

Hon är alltså utrikeshandelsminister dessutom.

Svensk export av malm och tjänster som exempelvis bilprovningcentret i Arvidsjaur kan mycket väl passera hennes departement. I bägge är sambom/maken involverad.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-10-13 12:42:19 följande:

Företaget hon fuskat med är hennes eget

https://www.allabolag.se/5592056989/befattningar

Det var bolaget hon raskt sålde till sin sambo, fd näringsministern, när det började granskas.

Han å sin sida är inblandad i runt två dussin bolag varav det investmentbolag som är döpt efter honom själv verkar var det där han förvaltar sina tillgångar.

Idel, ädel sosseadel.

.

Jag får känslan av att du inte känner till eller förstår betydelsen av ordet fuska. Fuska kallas det när man gör något otillåtet för att uppnå fördelar. När exempelvis den sverigedemokratiske riksdagsmannen Stefan Jakobsson i fjol avslöjades med att låta oss skattebetalare betala hans privata taxiresor och hotellövernattningar så handlade det om fusk, det tror jag att både du och jag är överens om.

Att utrikeshandelsministern inte hade registrerat vem som är huvudman för hennes nystartade bolag har vad jag kan se inte resulterat i någon fördel för henne eller hennes sambo och bör då rimligen betraktas som slarv. Om du är av annan uppfattning är det bra om du förklarar vilka fördelar som ministern har uppnått genom att inte registrera huvudman för företaget så att ditt ordval blir begripligt.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-10-13 14:54:35 följande:

Att hon struntar i regelverket för registrering (sin omfattande erfarenhet av näringslivet till trots) ser jag ändå som mindre bekymmersamt än det faktum att hon har möjligheten att vara med och fatta och påverka beslut som berör hennes sambos/makes affärsintressen. 

Hon är alltså utrikeshandelsminister dessutom.

Svensk export av malm och tjänster som exempelvis bilprovningcentret i Arvidsjaur kan mycket väl passera hennes departement. I bägge är sambom/maken involverad.

Kan du utveckla vad du menar? Ska en sambo till en minister inte ha rätt att ha engagemang i bolag och organisationer? Det låter väldigt totalitärt. Är det ett sådant samhälle som du vill ha?
  • FDFMGA
    Adam9731 skrev 2019-10-13 23:44:33 följande:
    Har man en maka/make i regeringen så det uppstå vissa begränsningar i vad man kan göra. Men var inte orolig. De med kompetens fattar redan det där.
    Spännande analys - återigen visar det sig att de största tänkarna inom högern finns på Familjeliv och den gångna helgen är särskilt minnesvärd i detta avseende.

Är du möjligen med  i samma spjutspetsforskningsteam som Man och nöjd - hen som genom att rota i sitt navelludd med exakthet kunde förutsäga vilka som skulle bli ministrar i framtiden.

Hen borde egentligen låna ut av sin samling till alla såssar så att de kan anpassa sin ekonomi till eventuella kommande politiska uppdrag redan innan de känner till dem.

Typ: Nej Bengt. Du får inte investera i Atlas Copco. Navelluddet som jag lånat säger att jag kommer att bli utrikeshandelsminister i november 2021, så min kära make - du måste maximera samhällsnyttan i ditt tänkSkrattande
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-10-14 11:12:57 följande:

På lättläst svenska och med bilder som stöd.

Utmärkt anpassning till målgruppen

Säkerligen. De politiska löften som visas i seriestrippen har även dem en målgrupp... den målgruppen talar dock allra helst om andra saker idag.

Så vad har du att bjuda på även denna dag och som ska lägga fokus på allting annat än sittande regering i ett förtroendekontext?
    Skriver i E-Prime.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-14 13:09:39 följande:
    Säkerligen. De politiska löften som visas i seriestrippen har även dem en målgrupp... den målgruppen talar dock allra helst om andra saker idag.

Så vad har du att bjuda på även denna dag och som ska lägga fokus på allting annat än sittande regering i ett förtroendekontext?
    Tja, jag har fått reda på att jag och KillBill är betalda sossetroll enligt senaste folieparabolnytt som tydligen är uppsatt på åsiktskorridorens anslagstavla.

Annars har jag inte mycket att bjuda på. Jag ser väl idag liksom tidigare på S som det minst dåliga av dåliga alternativ - men i brist på annat och för att partiet trots allt är ett litet ljus i det annars ganska kompakta högerpopulistiska mörkret nationellt och i synnerhet globalt.

Tyvärr är ju priset för att hålla de som vill ge invandringen och feminismen skulden för allt mellan himmel och jord rätt högt - alltså en rejäl portion nyliberalism.

Men så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva.

Och så gick det alltså med Syrien och dess kurder att de tvingades söka stöd hos Assadregimen. Blir det krig mellan Syrien och Turkiet kan Natoländerna tvingas ställa upp för sin allierade.

Turkiets sak är vår, kanske Natokramarna här på FL kommer att skanderaSkrattande
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2019-10-14 13:35:33 följande:
    Tja, jag har fått reda på att jag och KillBill är betalda sossetroll enligt senaste folieparabolnytt som tydligen är uppsatt på åsiktskorridorens anslagstavla.

Annars har jag inte mycket att bjuda på. Jag ser väl idag liksom tidigare på S som det minst dåliga av dåliga alternativ - men i brist på annat och för att partiet trots allt är ett litet ljus i det annars ganska kompakta högerpopulistiska mörkret nationellt och i synnerhet globalt.

Tyvärr är ju priset för att hålla de som vill ge invandringen och feminismen skulden för allt mellan himmel och jord rätt högt - alltså en rejäl portion nyliberalism.

Men så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva.

Och så gick det alltså med Syrien och dess kurder att de tvingades söka stöd hos Assadregimen. Blir det krig mellan Syrien och Turkiet kan Natoländerna tvingas ställa upp för sin allierade.

Turkiets sak är vår, kanske Natokramarna här på FL kommer att skanderaSkrattande
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2019-10-14 13:35:33 följande:
    Blir det krig mellan Syrien och Turkiet kan Natoländerna tvingas ställa upp för sin allierade.
    Nix, det behöver de inte alls. Det är ett grundläggande missförstånd, medvetet eller ej låter vi väl vara osagt, men fel är det i alla fall.

NATO-länderna har förpliktigat sig att hjälpa Turkiet om de blir utsatta för ett militärt anfall. Det är inte fallet här, det är Turkiet som har gått till anfall mot Syrien. NATOs paragraf 5 är följaktligen inte tillämplig.

Det är förvånande ofta som man hör liknande vantolkningar av vad ett NATO-medlemsskap innebär.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?