Har du förtroende för regeringen?

Annars tycker jag att det vore ett utmärkt initiativ om regeringen kunde hänga på Finland och Norge och snabba på utvecklingen för elbilar exempelvis genom politiska beslut som sänker kostnaden för inköp och ökar tillgängligheten på laddningsstationer. Vet du något om de politiska intentionerna närmaste tiden?
Dessutom är jag van och härdad sen många år, och har nog blivit kallad precis allt, och placerats i alla politiska läger från V till H.
Troligen för att jag är opolitisk problemlösare, och enbart ser till vilka resultat som kan uppnås, och vilka följder det får.
Det gör att jag hamnar i olika politiska läger, beroende på vilken lösning jag anser är bäst för alla., som ger bäst resultat för hela vår befolkning.
Som att vissa saker ska vi/staten göra själva, medans annat ska vi/staten inte lägga oss i, men så ser inte den politiska verkligheten ut idag, har inte gjort sen gammel-sossarna styrde på 50-60-talet.
Men med Löven:s gäng så är vi iaf lite på väg åt det hållet, alltså till den tid tid när Staten och Kapitalet satt i samma båt.

Och det är dit jag vill, när vi/staten tar hand om hela folkets välfärd, och kapitalet sköter det mesta av vårt företagande, en duglig och väl fungernade kompromiss alltså.
--------------------------------------
Nej jag vet inget om hur regering eller opposition har tänkt sig en övergång till el även för bilar, inte mer än att dom vill dit.
Jag tycker mig tyvärr ha märkt att även dom inte riktigt hänger med i utvecklingen, antagligen för att det nu går så fort.
Jag tycker dom/politikerna skulle behöva några sakkunniga, renodlade experter, som enbart följde utvecklingen, och som nån typ av mellanhand mellan utvecklare och makthavarna kunde hjälpa till med att ta fram lösningar som håller ihop de beslut som fattas.
Alltså att det inte blir så att elbilar plötsligt får rena säljboomen, innan det finns bra möjligheter att ladda dom över hela Sverige.
Jag ser övergången som en kedja som inte får ha några svaga länkar, allt måste följas åt, och i det ser jag det största problemet.
Men vi kan ju hoppas att det inte blir politiserat, utan att det blir en sak som lätt kan lösas över alla partigränser.
Risken finns förstås att Alliansen vill se privata lösningar, och det kommer såklart inte att fungera, här måste vi själva se till att laddstationer och annat som behövs, byggs av oss själva så att alla i hela Sverige får den tillgång som behövs.
Precis som nu med bredbandet, och som vi tidigare gjort med vägar, elnät, telefoni, vatten och avlopp.