• kvarnfot

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2017-05-16 11:38:16 följande:
    Nja, en myndighet, inte regeringen.

I övrigt är det väl alldeles utmärkt att Svenska Institutet blockerar närhatare från sina sidor. Svenska Institutet har ju till uppgift att spegla Sverigebilden utomlands, varför det är fullt naturligt att man försöker hålla undan den värsta skrikhögerdyngan som ju också så gott som alltid är Sverigefientlig.

Att detta innebär att skrikhögern börjar gallskrika DDR är ju bara ett exempel på att skrikhögern är lika okunnig som historielös.

Metoder från Östtyskland. Ja herregud, det har uppenbarligen daltats så mycket med klientelet att de börjar skrika Östtyskland när de hindras att sprida sitt Sverigehat i allmänhet och sitt hat mot muslimer i synnerhet.

Sverige kan inte ha en officiell sajt som fungerar som avträde för hatarna, det är utmärkt att man sätter på dem blöjaSolig
    Näthatare???? Det var ju olika företag samt större organisationer som INTE sysslar med näthat alls.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-05-16 11:38:16 följande:
    Nja, en myndighet, inte regeringen.

I övrigt är det väl alldeles utmärkt att Svenska Institutet blockerar närhatare från sina sidor. Svenska Institutet har ju till uppgift att spegla Sverigebilden utomlands, varför det är fullt naturligt att man försöker hålla undan den värsta skrikhögerdyngan som ju också så gott som alltid är Sverigefientlig.

Att detta innebär att skrikhögern börjar gallskrika DDR är ju bara ett exempel på att skrikhögern är lika okunnig som historielös.

Metoder från Östtyskland. Ja herregud, det har uppenbarligen daltats så mycket med klientelet att de börjar skrika Östtyskland när de hindras att sprida sitt Sverigehat i allmänhet och sitt hat mot muslimer i synnerhet.

Sverige kan inte ha en officiell sajt som fungerar som avträde för hatarna, det är utmärkt att man sätter på dem blöjaSolig
    Uppenbarligen är det inte bara de som brutit mot sidans policy eller ens har interagerat på sidan som blockerats.
    Jag undrar om de kan redogöra för sin grund till blockering, relaterat till sin policy...tveksamt?!
  • kvarnfot
    Tom Araya skrev 2017-05-16 12:05:26 följande:
    Det här händer nu, inte när vi hade en alliansregering.
    Du kommer aldrig att få ett svar från gråsossarna i den här tråden...
    Det svarar aldrig på inlägg där vänstern har gjort uppenbarliga fel.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-16 12:09:54 följande:
    Uppenbarligen är det inte bara de som brutit mot sidans policy eller ens har interagerat på sidan som blockerats.
    Jag undrar om de kan redogöra för sin grund till blockering, relaterat till sin policy...tveksamt?!
    Nja, titta på figuren som sprätter avföring i inlägg 5867, alltså budskapet att Stefan Löfven är skyldig till landsförräderi som en lapp på hans brösst innan han blir skjuten.

Det här klientelet har det daltats med så länge att vi riskerar att bli så vana vid stanken av avföring.

Min uppfattning är att man borde sätta på dem blöjor och sen försöka integrera dem i samhället.

Enligt Stefan Löfven finns det utrymme för enkla jobb i de gröna näringarna - det vore så mycket bättre än att i sysslolösheten sprida brun diarré.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-05-16 13:01:30 följande:
    Nja, titta på figuren som sprätter avföring i inlägg 5867, alltså budskapet att Stefan Löfven är skyldig till landsförräderi som en lapp på hans brösst innan han blir skjuten.

Det här klientelet har det daltats med så länge att vi riskerar att bli så vana vid stanken av avföring.

Min uppfattning är att man borde sätta på dem blöjor och sen försöka integrera dem i samhället.

Enligt Stefan Löfven finns det utrymme för enkla jobb i de gröna näringarna - det vore så mycket bättre än att i sysslolösheten sprida brun diarré.
    Har du någon källa på vilka som blockerats och vad de har skrivit?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-16 12:09:54 följande:
    Självklart. 

Har du blivit blockerad på enligt dig felaktiga grunder så är det bara att höra av dig till svenska institutet och kräva att de häver blockeringen.

Fast jag har svårt att tro att du skulle tillhöra de blockade även om du hade för vana att posta inlägg där.

Alltså inte annorlunda än på Familjeliv - med den skillnad att det här påstås vara svårt att få besked och motivering till en avstängning.

Av naturliga skäl vet jag inte om detta är sant eller inte. De konton här jag ser svartna brukar ha kommit med påståenden som att någon argumentationsmotståndare borde våldtas eller hängas eller något liknande tillmäle.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-16 13:08:10 följande:
    Har du någon källa på vilka som blockerats och vad de har skrivit?
    Nej.

Jag har aldrig skrivit där eller ens besökt sidan men tydligen var det många som aldrig skrivit där eller ens besökt sidan som blockats.

Själv tillhör jag den stillsamma minoritet som inte har en susning om jag är blockad på ställen jag aldrig besökerSkrattande

Hursomhelst. Den här tråden handlar om förtroende för regeringen.

När Flash skriver:

Åsiktsregistrering.

Metoder från Östtyskland.

Sveriges regering. 2017.

så ger hen uttryck för en mycket vanlig egenskap bland somliga högeryttrar: Att de har noll koll. Regeringen har inte möjlighet att lägga sig i detaljfrågor för en myndighet. Det kallas ministerstyre och är inte tillåtet i Sverige.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-05-16 13:18:19 följande:
    Självklart. 

Har du blivit blockerad på enligt dig felaktiga grunder så är det bara att höra av dig till svenska institutet och kräva att de häver blockeringen.

Fast jag har svårt att tro att du skulle tillhöra de blockade även om du hade för vana att posta inlägg där.

Alltså inte annorlunda än på Familjeliv - med den skillnad att det här påstås vara svårt att få besked och motivering till en avstängning.

Av naturliga skäl vet jag inte om detta är sant eller inte. De konton här jag ser svartna brukar ha kommit med påståenden som att någon argumentationsmotståndare borde våldtas eller hängas eller något liknande tillmäle.
    Förfarandet verkar ytterst märkligt. Man utser varje vecka en sk "kurator" som fritt får twittra på sidan och det är alltså en sådan "kurator" som plockat fram dessa 12 eller 14 tusen konton som blockerats.
    Då många har hört av sig och ifrågasatt detta har Svenska institutet varit tvungna att backa och granskar nu fallet.
    Jag undrar hur man tänkte på SI när man lät detta ske?

https://si.se/si-avblockerar-konton-pa-sweden/
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-05-16 13:47:27 följande:
    Nej.

Jag har aldrig skrivit där eller ens besökt sidan men tydligen var det många som aldrig skrivit där eller ens besökt sidan som blockats.

Själv tillhör jag den stillsamma minoritet som inte har en susning om jag är blockad på ställen jag aldrig besökerSkrattande

Hursomhelst. Den här tråden handlar om förtroende för regeringen.

När Flash skriver:

Åsiktsregistrering.

Metoder från Östtyskland.

Sveriges regering. 2017.

så ger hen uttryck för en mycket vanlig egenskap bland somliga högeryttrar: Att de har noll koll. Regeringen har inte möjlighet att lägga sig i detaljfrågor för en myndighet. Det kallas ministerstyre och är inte tillåtet i Sverige.
    Regeringen har rätt mycket att säga till om när höga poster inom myndigheter tillsätts och likaså vid avsked från desamma.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-05-16 11:25:43 följande:

Mest obehagligt är väl att det var alliansregeringen som införde dessa öststatsfasoner. Tydligen har både libertarianer och folk som publicerat bilder på Allah som rondellhund fått komma till tals på kontot. Skrämmande. 

partner.visitsweden.com/sv/Startsida/Press/Pr...-/

Blocklistan det handlar om skapades i veckan som gick.

En stalig myndighet ska inte hålla på med att registrera folk på det sättet.

Och defiitivt inte anklaga dem för rasism och näthat och allt annat möjligt.

Listan är dessutom uppebart bristfällig.

Den innehåller exempelvis israels ambassadör, Järfälla kommun och ett turkiskt fotbollsfan från Tyskland som bara twittrar fotbollsklipp.

Kontot ifråga är en svensk myndighets-kanal. Myndigheten bad en öppen vänster-aktivst skapa en blocklista.

Uppenbarligen utan att kontrollera eller ifrågasätta resultatet.

Det är inte OK någonstns oc hansvaret faller först på myndgheten. Därefter på utrikesministern, under vars departement myndigheten ligger.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?