• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Den moderate riksdagsmannen Jan Ericson är inte glad i tilltaget och har skickat ett duktigt jobbigt brev till generaldirektör Annika Rembe om saken.

http://www.ericsoniubbhult.se/

Bland annat begär han ut en kopia på myndighetens formella beslutet att skapa listan.

Han begär också en kopia på SI:s tillstånd från datainspektionen att hålla denna typ av register.

Gissa om någotdera av dessa finns eller inte finns.

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2017-05-16 16:51:23 följande:
    Borde inte libertarianer få komma till tals i Sverige?

Allah som rondellhund, det var illa. När man riskerar huvudet bara genom att lägga ut bilder på hans underhuggare Mohammed
    Du har svårt med ironi va? Själv anser jag att både libertarianer och vänstermänniskor kan representera swedenkontot.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-05-16 16:21:23 följande:
    Svenska Institutet har tydligen tagit bort blockeringarna.

Synd, tycker jag. Det är mycket löss som kryper omkring under hänvisning till yttrandefriheten.
    Vad grundar du den åsikten på, som inte också hade kunnat motivera att radera alla konton och lägga ner hela twittersidan?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-05-16 17:45:28 följande:

Den moderate riksdagsmannen Jan Ericson är inte glad i tilltaget och har skickat ett duktigt jobbigt brev till generaldirektör Annika Rembe om saken.

http://www.ericsoniubbhult.se/

Bland annat begär han ut en kopia på myndighetens formella beslutet att skapa listan.

Han begär också en kopia på SI:s tillstånd från datainspektionen att hålla denna typ av register.

Gissa om någotdera av dessa finns eller inte finns.

Jan Ericsson den moderata riksdagsmannen som spred fakenyheter och vägrade göra en rättning (trots att han blivit informerad om sitt tilltag)..

http://www.dagensmedia.se/medier/riksdagsman-vagrade-lasa-fakta-lag-bakom-betalvagg-6846899

"Det är problematiskt att felaktig information snabbt sprids vidare på Twitter av en riksdagsledamot utan någon som helt form av källkontroll"
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-05-16 15:50:49 följande:

Sweden-kontot byter avsändare varje vecka. Listan som du länkar till innehåller 15 000 rader. Menar du att det är en person som står för alla blockeringar eller kan det vara så att detta är antalet bockade människor sedan sweden-kontot lanserades under alliansregeringens tid vid makten? Hur ser du på alliansregeringens ansvar för kontots tillblivande och regelverket som är kopplat till kontot?

Det finns länkar i tråden till artiklar SI själva skrivit i ämnet och som besvarar några av dina frågor, jag rekommenderar dig att läsa dem.

Du kan också själv läsa om vilka regler SI har för twitterkontot och sedan kan du återkomma med invändningar mot dessa som alliansregeringen borde ha ansvar över.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2017-05-16 18:03:37 följande:
    Du har svårt med ironi va? Själv anser jag att både libertarianer och vänstermänniskor kan representera swedenkontot.
    Undrar vem som har svårt med ironi
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-05-16 18:10:55 följande:
    Jan Ericsson den moderata riksdagsmannen som spred fakenyheter och vägrade göra en rättning (trots att han blivit informerad om sitt tilltag)..

www.dagensmedia.se/medier/riksdagsman-vagrade-lasa-fakta-lag-bakom-betalvagg-6846899

"Det är problematiskt att felaktig information snabbt sprids vidare på Twitter av en riksdagsledamot utan någon som helt form av källkontroll"
    Är detta ett försvar för SI att göra som de gjorde utefter de ifrågasättanden Jan Ericsson gjort?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-05-16 18:20:16 följande:
    Är detta ett försvar för SI att göra som de gjorde utefter de ifrågasättanden Jan Ericsson gjort?
    Jag kan tycka att det är värre med riksdagsmän som sprider lögner i sociala medier än att någon blir blockad från ett twitterkonto.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2017-05-16 18:41:44 följande:
    Jag kan tycka att det är värre med riksdagsmän som sprider lögner i sociala medier än att någon blir blockad från ett twitterkonto.
    Skall vi bra bry oss om det som är värst?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-05-16 18:17:34 följande:
    Det finns länkar i tråden till artiklar SI själva skrivit i ämnet och som besvarar några av dina frågor, jag rekommenderar dig att läsa dem.

Du kan också själv läsa om vilka regler SI har för twitterkontot och sedan kan du återkomma med invändningar mot dessa som alliansregeringen borde ha ansvar över.
    Det var flash som ville göra blocklistan till en fråga för Sveriges utrikesminister och för regeringen. Själv anser jag att man har förlorat alla proportioner om man vill göra en blocklista på Twitter till regeringsfråga (det där med alliansen var ett skämt..).
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?