Tom Araya skrev 2017-05-25 19:15:55 följande:
Du är patetiskt inkonsekvent i ditt resonemang kring ministerstyre, myndigheters ansvar och vad som är relevant för tråden. Det du tar upp om Posten bryter mot alla egenheter som du velat framhäva som orsaker till att göra fallet om SI's twitterkonto till en ickefråga i tråden....men det går visst bra när du själv tar upp ett exempel...
Det vore mig främmande att jämföra modern svensk politisk historias största katastrof med Carl Bildt.
Maud Olofssons vanstyre kan nog bara jämföras med alliansens systematiska dränering av landstingets ekonomi i Stockholm, nu senast blir en byggräkning 100 miljoner kronor dyrare än beräknat på grund av politisk inkompetens.
Jag är inte säker på att det ens var möjligt för Carl Bildt att ingripa mot twitterkontot.
Jag har förstått att skrikhögern vill lägga ansvaret på nuvarande regering, men Svenska institutets beslut att upprätta ett twitterkonto som lånades ut till enskilda medborgare en vecka i sänder och där medborgarna också gavs möjlighet att se till att eventuella hatsvansar fick sämre möjlighet att vifta fattades under förra regeringen.
Själv betvivlar jag att Carl Bildt hade haft möjlighet att ingripa även om han ifrågasatt besutet. Ministerstyre innebär att ministrar inte ska gå in och peta i bagateller.
Men det är klart - det är ju fullt möjligt att kalla Carl Bildt till KU.