Jimmie Åkesson hos Skavlan
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Jag försöker inte få det till att SD ställde sig bakom något (SD fanns som du själv konstaterar inte då). Jag pekar på att det är högst troligt att SD skulle ha varit för tvångssteriliseringar om SD funnits som parti på den tiden (eftersom SD sällan eller aldrig för en politik som är mer radikal än den som svenska kyrkan driver). Dessutom har ju SD de senaste åren har röstat för att behålla tvångssteriliseringar så jag anser att det är en trolig hypotes som jag lägger fram.
Om det nu finns en majoritet i riksdagen att ändra lagen, varför har inte lagen ändrats?
Om det nu finns en majoritet i riksdagen att ändra lagen, varför har inte lagen ändrats?
Så din uppfattning är att tvångssterilisering är ok när SD tycker att det är ok. I rest my case..
Så din uppfattning är att tvångssterilisering är ok när SD tycker att det är ok. I rest my case..