• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • schumi11

Ja plus ett skämt vad det gäller pensioner på en höjning på ca 50kr per person....SD ville hade 350kr höjning i sin....

De var inte nöjda med någon men röstade på den som de tyckte var bäst sen kunde väl ingen veta att vi skulle få ett stort parti, pinsamt, tänker inte rösta på M nästa gång iaf den saken är säker!

• Solidaritet
    schumi11 skrev 2015-04-13 20:26:44 följande:

Ja plus ett skämt vad det gäller pensioner på en höjning på ca 50kr per person....SD ville hade 350kr höjning i sin....

De var inte nöjda med någon men röstade på den som de tyckte var bäst sen kunde väl ingen veta att vi skulle få ett stort parti, pinsamt, tänker inte rösta på M nästa gång iaf den saken är säker!

Spännande. 

www.dagensarena.se/innehall/resultatet-av-alliansbudgeten-2-400-kr-mindre-for-fattigpensionaren/
  • Anonym (**))
    schumi11 skrev 2015-04-13 20:26:44 följande:

SD ville sänka skatten för pensionärerna men röstar på en budget som höjer den.

• Gert
    Anonym (**)) skrev 2015-04-14 17:43:11 följande:
    SD ville sänka skatten för pensionärerna men röstar på en budget som höjer den.
    SD röstade på sin egen budget, vilket ger mycket mer pengar till pensionärerna än vad S kom med. Tyvärr röstade inte något annat parti på SD:s budget. Om SD:s budget hade vunnit hade fattigpensionärerna fått 400-500 kronor mer i månaden, utan några nya skatter som S har kommit med.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (**))
    Gert skrev 2015-04-14 17:47:27 följande:
    SD röstade på sin egen budget, vilket ger mycket mer pengar till pensionärerna än vad S kom med. Tyvärr röstade inte något annat parti på SD:s budget. Om SD:s budget hade vunnit hade fattigpensionärerna fått 400-500 kronor mer i månaden, utan några nya skatter som S har kommit med.
    SD röstade på Alliansens budget som inte sänkte skatten för pensionärerna. Skyll inte det på S.

Är det så jobbigt att erkänna vad SD gör?

• Gert
    Anonym (**)) skrev 2015-04-14 17:59:51 följande:
    SD röstade på Alliansens budget som inte sänkte skatten för pensionärerna. Skyll inte det på S.

SD röstade på sin egen budget! Man röstar två gånger om budgeten. Den andra gången röstade SD på alliansen budget. Jag skyller på S hur mycket jag vill.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (**))
    Gert skrev 2015-04-14 18:03:52 följande:
    SD röstade på sin egen budget! Man röstar två gånger om budgeten. Den andra gången röstade SD på alliansen budget. Jag skyller på S hur mycket jag vill.
    Ja, fortsätt du att skylla på andra för SD:s havande, det passar alldeles utmärkt för ett parti som inte kan ta eget ansvar. Glöm inte offerkoftan nu när våren kom av sig....
  • Gert
    Anonym (**)) skrev 2015-04-14 18:05:58 följande:
    Ja, fortsätt du att skylla på andra för SD:s havande, det passar alldeles utmärkt för ett parti som inte kan ta eget ansvar. Glöm inte offerkoftan nu när våren kom av sig....
    Inte ta eget ansvar? Menar du inte Stefan Löfven nu? Det är ju han som leder en historiskt svag regeringen som inte har majoritet i riksdagen. Dessutom skulle han avgå om hans budget inte gick genom.

Den dagen SD:s budget går genom kommer alla fattigpensionärer få det mycket bättre ekonomiskt. Den saken är säker.
  • Anonym (**))
    Gert skrev 2015-04-14 18:09:32 följande:
    Inte ta eget ansvar? Menar du inte Stefan Löfven nu? Det är ju han som leder en historiskt svag regeringen som inte har majoritet i riksdagen. Dessutom skulle han avgå om hans budget inte gick genom.

Den dagen SD:s budget går genom kommer alla fattigpensionärer få det mycket bättre ekonomiskt. Den saken är säker.
    Fast den dagen kommer aldrig.....Glad

• Anonym (--)
    Anonym (**)) skrev 2015-04-14 17:59:51 följande:

SD röstade inte, sd sänkte regeringen och ville ha omval.
    Trist att lövbiff bestämde sig att demokrati var en petitess, så länge han får sitta kvar.

Sak samma egentligen, 3 år till av detta vansinne så kommer SD vara Sveriges största parti.

Trist bara att det kommer förmodligen då vara för sent för att återställa välfärden eller stabilitet i landet.

Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan